Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 594198

Topicstarter
Hoi,

Ik ben op zoek naar een smartphone van rond de 150 euro (of minder, natuurlijk).

Momenteel heb ik een HTC desire C (een gift), maar zelfs na het herinstalleren van het bestuurssysteem (zowel het oorspronkelijke, als de Nameless-rom) blijft het ding zo traag als wat. Tijd voor een nieuwe dus.

Nu heb ik Tweakers pricewatch gecheckt en dan kom ik eigenlijk op de volgende keuzes uit:

- Samsung Galaxy S3 Mini (145 euro)
- Nokia Lumia 620 (145 euro)
- Nokia Lumia 630 (150 euro, bij release)
- Huawei Ascend W1/W2 (140-145 euro)
- Huawei Ascend G525 (160 euro)
- Moto G (175 euro, maar boven budget dus liever niet)

Ik kan echter niet goed kiezen. Alle telefoons lijken mij op papier ongeveer even goed, maar toch heb ik een idee dat dat in de praktijk heel anders zal zijn. Ik heb er verder niet zo veel verstand van.

Ik gebruik een smartphone, naast bellen/sms'en, hoofdzakelijk voor: internetten/mail/agenda, routes opzoeken, foto's maken, en apps die bepaald niet zwaar zijn (viber/telebankieren/9292ov etc). Beetje standaard dus.

Een paar aandachtspunten:
- Fotocamera.
- Snelheid. Mach-3 hoef ik voor zo'n prijs natuurlijk niet te verwachten, maar ik wil wel een systeem dat niet constant hapert/vastloopt, zoals dat nu wel gebeurt.
- Accuduur (bij matig tot normaal gebruik).
- Het installeren van custom ROMS doe ik niet (meer) aan. Te veel risico & ellende. Het meegeleverde besturingssysteem moet, eventueel met wat kleine tweaks, goed genoeg zijn.

Android of Windows phone maakt me verder niet uit, maar mijn laptop draait op Windows 8.1 dus die laatste optie zou een voordeel kunnen zijn.

Kunnen jullie me verder helpen? :)

edit: potentiële keuzes uitgebreid n.a.v. de berichten hieronder.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 594198 op 03-05-2014 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-06 09:46
Heb je al nagedacht over de Moto G? Die is iets duurder dan wat het bovenstaande budget toelaat maar de bang/bucks-ratio ligt bij die telefoon zeer goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
filenox schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 13:44:
Heb je al nagedacht over de Moto G? Die is iets duurder dan wat het bovenstaande budget toelaat maar de bang/bucks-ratio ligt bij die telefoon zeer goed :)
Ik heb er over nagedacht, maar precies wat je zegt: boven mijn budget. Nu is 25 euro meer niet zo heel veel extra, maar ik vraag me af of ik het met mijn gebruik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-06 11:15
Zou je niet even kunnen wachten op de Lumia 630? Deze komt binnen nu en 2 weken uit voor 149 euro. En is toch een goede upgrade met Windows Phone 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
triesvan schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 13:51:
Zou je niet even kunnen wachten op de Lumia 630? Deze komt binnen nu en 2 weken uit voor 149 euro. En is toch een goede upgrade met Windows Phone 8.1
Ik heb de reacties bij dit topic gelezen:
reviews: Nokia Lumia 630: de kunst van het weglaten

Ik weet niet of de 630 een betere keus is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-06 11:15
Anoniem: 594198 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 13:53:
[...]

Ik heb de reacties bij dit topic gelezen:
reviews: Nokia Lumia 630: de kunst van het weglaten

Ik weet niet of de 630 een betere keus is...
De keuze is natuurlijk aan jou, maar deze vergelijking lijkt me toch in het voordeel van de 630.

http://tweakers.net/price...;322599;350577/categorie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
triesvan schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 13:55:
[...]

De keuze is natuurlijk aan jou, maar deze vergelijking lijkt me toch in het voordeel van de 630.

http://tweakers.net/price...;322599;350577/categorie/
Ik zie een stuk betere accuduur (wat absoluut een voordeel is), maar verder zie ik toch niet zoveel verschil...

Om gebruiker HooksForFeet onder het artikel te quoten:
De 620 draait ook gewoon op 8.1. Niet toen hij uitkwam, nee, maar wat maakt dat uit als het verder draait? Verder heeft de 620 zoals genoemd een led-flitser, helderder scherm en lichtsensor, maar ook (en dat is niet genoemd) een front-facing camera, NFC, en een hardware-knop voor de camera. Volgens mij heeft de 620 "behoorlijk wat" voor op de 630. En tegen de tijd dat de 630 uit is, is de 620 nog voor een aanzienlijk lager bedrag te krijgen ook.
Vooralsnog lijkt de 620 me daarom iets beter dan de 630, ondanks de betere accu.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 594198 op 03-05-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:20
Waarom je bik niet werken op een Chinaphone? Over het algemeen toch meer bang for the bucks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mad-dog schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 14:12:
Waarom je bik niet werken op een Chinaphone? Over het algemeen toch meer bang for the bucks
Ziet er op papier best leuk uit, maar ik durf dat toch niet aan. Misschien iets voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:21
Anoniem: 594198 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 14:14:
[...]

Ziet er op papier best leuk uit, maar ik durf dat toch niet aan. Misschien iets voor de toekomst.
ik raad je chine phones erg aan, zeker voor dat budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor de tip, maar vooralsnog houd ik het bij de telefoons uit de openingspost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Het is alvast geen slecht idee om voor jezelf te bepalen welk OS je wilt. Op die manier halveer je het lijstje met mogelijke kanshebbers. :) Zo raad ik je 't niet aan om een Windows Phone te kopen als je een die hard Google user bent. Apps zoals Google Keep, Maps, etc zijn gewoonweg niet beschikbaar op WP.

Edit Voor de voordelen van WP: zie reactie van 3x3 hieronder :>

[ Voor 9% gewijzigd door filenox op 03-05-2014 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

De meeste mensen die zullen reageren in dit topic zullen android gebruikers zijn.
Die vaak vanaf android 2.3 geen ander os hebben gezien dan android.

Over het algemeen heeft android de grootste tweak-ability en apps. Maar wordt hij met elke versie zwaarder met meer google-ware.

WP voelt met lichte hardware vaak wat vloeiender of sneller aan. De interface vind ik niet fijn voor een telefoon, maar als je dat geen bezwaar vind, net als het ontbreken van bijzondere apps zou ik kiezen voor dat platform.

Als je batterijtijd, de camera, en snelheid van het os belangrijk vindt zou ik gaan voor de nokia 630.

En zeker China phones links laten liggen als je stabiliteit belangrijk vindt.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
filenox schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 15:28:
Het is alvast geen slecht idee om voor jezelf te bepalen welk OS je wilt. Op die manier halveer je het lijstje met mogelijke kanshebbers. :) Zo raad ik je 't niet aan om een Windows Phone te kopen als je een die hard Google user bent. Apps zoals Google Keep, Maps, etc zijn gewoonweg niet beschikbaar op WP.

Edit Voor de voordelen van WP: zie reactie van 3x3 hieronder :>
Ik gebruik van google met name Gmail, Calendar, en Maps. Gmail zal wel beschikbaar zijn, Calendar heb ik geen voorkeur voor, Nokia schijnt een goed alternatief voor maps te hebben. Dus dat is geen probleem verder :)
3x3 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 15:35:
De meeste mensen die zullen reageren in dit topic zullen android gebruikers zijn.
Die vaak vanaf android 2.3 geen ander os hebben gezien dan android.

Over het algemeen heeft android de grootste tweak-ability en apps. Maar wordt hij met elke versie zwaarder met meer google-ware.

WP voelt met lichte hardware vaak wat vloeiender of sneller aan. De interface vind ik niet fijn voor een telefoon, maar als je dat geen bezwaar vind, net als het ontbreken van bijzondere apps zou ik kiezen voor dat platform.

Als je batterijtijd, de camera, en snelheid van het os belangrijk vindt zou ik gaan voor de nokia 630.

En zeker China phones links laten liggen als je stabiliteit belangrijk vindt.
Dat bijzondere apps ontbreken vind ik geen ramp, ik gebruik meestal toch de meest populaire (die voor elk platform beschikbaar zijn). Interface zal voor mij misschien wennen zijn, maar ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met windows als bestuursysteem op pc's.

Die dingen die je noemt vind ik inderdaad de belangrijkste...

Ik heb nog eens goed gekeken naar de 630 en 620, en ik denk dat ik vooralsnog voor één van deze twee modellen ga. :)

Hoe zit het eigenlijk met bloatware (en het uitschakelen ervan) op de lumia's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Zover ik weet is er geen bloatware op Lumia's te vinden. Voor bloatware moet je bij Samsung zijn :P :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Top!

Op mijn HTC stond al wat bloatware, maar ik zag zo links en rechts dat het bij Samsung inderdaad nog een stuk erger was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Soms wordt er op Lumia's toch nog wat bloatware geleverd, de mijne (geimporteerd) kwam met twee apps voor de Hong Kong markt. Is gelukkig precies zo eenvoudig te verwijderen als een zelf geïnstalleerde app. Ik denk niet dat je spijt zult krijgen van een Nokia. :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik hoop het :) Maar ik heb er vertrouwen in; gisteren een beetje gespeeld met een 620 en dat zag er zeer goed uit!

Laatste vraag nog.
Is een 630 nu echt beter dan een 620? Op internetfora (ook tweakers) lees ik namelijk veel kritiek hierop. Minder sensors, geen frontcamera, geen LED, minder ppi...

De 630 heeft, daarentegen, een betere batterij, een snellere processor (quadcore) en een iets groter scherm.

Thoughts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
http://www.gsmarena.com/c...Phone1=6232&idPhone2=5147
http://www.nokia.com/nl-n...&products=3459294-2020968

Je kunt ze zelf het beste vergelijken, er zijn behoorlijk wat verschillen. Jij kunt zelf het beste afwegen wat je belangrijk vindt :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Anoniem: 594198 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 09:57:
Ik hoop het :) Maar ik heb er vertrouwen in; gisteren een beetje gespeeld met een 620 en dat zag er zeer goed uit!

Laatste vraag nog.
Is een 630 nu echt beter dan een 620? Op internetfora (ook tweakers) lees ik namelijk veel kritiek hierop. Minder sensors, geen frontcamera, geen LED, minder ppi...

De 630 heeft, daarentegen, een betere batterij, een snellere processor (quadcore) en een iets groter scherm.

Thoughts?
Beter is subjectief, het is voor iedereen anders ;) Als jij snelheid belangrijker vindt dan een frontcam dan is de 630 beter. Wil jij een LED-scherm en maakt dat grotere scherm niet uit? Ga dan voor de 620 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Ik heb ook eens goed naar die vergelijkingen gekeken, en eigenlijk komt het neer op de volgende keuze voor mij:
- De 630 heeft een veel betere batterijduur dan de 620. (Ook een betere snelheid, maar ik vraag me af of dat voor mijn licht gebruik nu veel toevoegt).
- De 620 heeft een camera met flitser/led-licht, de 630 niet.

Aangezien ik de telefoon toch eens per dag kan opladen (ik ben bepaald geen backpacker) neig ik nu naar de 620, maar ik ga er de komende tijd nog eens goed voor zitten...

In ieder geval bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Die (veel) hogere snelheid en het feit dat het een nieuwer model is maakt het toestel wel meer klaar voor de toekomst qua support en updates. Dat de 630 geen flits heeft is voor mij persoonlijk geen super negatief punt, hoe vaak heb je met een smartphone al een foto getrokken met flits die er goed uit ziet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-02 17:59
Wat dacht je van de Samsung Galaxy Ace 3? Best veel hardware voor de prijs. Ik zou er dan alleen wel een custom rommetje op zetten om van de Samsung Bloatware af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
filenox schreef op zondag 04 mei 2014 @ 12:04:
Die (veel) hogere snelheid en het feit dat het een nieuwer model is maakt het toestel wel meer klaar voor de toekomst qua support en updates. Dat de 630 geen flits heeft is voor mij persoonlijk geen super negatief punt, hoe vaak heb je met een smartphone al een foto getrokken met flits die er goed uit ziet? :P
Ja, daar zit dan ook weer wat in... De keus wordt weer moeilijker :P
digital_ownage schreef op zondag 04 mei 2014 @ 20:18:
Wat dacht je van de Samsung Galaxy Ace 3? Best veel hardware voor de prijs. Ik zou er dan alleen wel een custom rommetje op zetten om van de Samsung Bloatware af te komen.
Custom ROM doe ik niet meer aan - negatieve ervaringen mee gehad in het verleden. Bovendien heb ik ook niet veel tijd (meer) om aan telefoons te prutsen, dus met een paar kleine tweaks moet het meegeleverde bestuurssysteem gewoon goed zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 594198 op 05-05-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

filenox schreef op zondag 04 mei 2014 @ 12:04:
Echter kun je de flitser ook als zaklamp gebruiken ;)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-06 08:54
Eventueel nog 2 suggesties (Android)

* Sony Xperia E1: Low budget smartphone, pas uitgekomen en krijgt update naar Kitkat. Heeft alleen geen flitser. Pricewatch: pricewatch: Sony Xperia E1 Zwart

* Sony Xperia M: Iets ouder, wel met flitser en een iets betere camera.
Pricewatch: pricewatch: Sony Xperia M Zwart

Mocht je echt verknocht zijn aan WP 8, dan zou ik voor de nieuwere Lumia 630 gaan.

Succes met kiezen :P

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
D_Jeff schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:49:
* Sony Xperia E1: Low budget smartphone, pas uitgekomen en krijgt update naar Kitkat. Heeft alleen geen flitser. Pricewatch: pricewatch: Sony Xperia E1 Zwart
Mwa, 512MB RAM is niet bijster veel voor een Android toestel (ook al heeft hij Kitkat). Bovendien is een sensor van 3 megapixel wat aan de lage kant voor iemand die veel kiekjes wilt maken :)
Pagina: 1