Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SMTP Probleem Nameserver

Pagina: 1
Acties:

• Horax
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Hallo,

De laaste paar dagen ben ik bezig/Proberen met het opzetten van een mail server.
Ik had de laaste paar dagen het idee om me eigen domein te maken zoals @(Hotmail.com) of Zoals in mijn geval Horax.nl.

Zodat ik deze mail kan gebruiken voor mezelf ook vanaf buitenaf. Ik gebruik op het moment voor de server Xampp
Dit is een programma die een kleine server opzet voornamelijk om te testen van site's en mails.
Hieronder zit een programma/server genaamd Mercury

Op het moment heb ik bij hostnet het domein horax.nl gekocht.
Dit werkt op het moment goed als ik vanuit hotmail een test mail stuur naar root@horax.nl krijg ik deze binnen
Stuur ik een reply zie ik ook op mijn server dat deze niet doorkomen. Ik denk dat het ligt aan de nameservers.
In mijn modem heb ik de poorten 24/110/143 TCP Goed ingevult onder virtual server.

Mijn vraag is moet ik niet de nameservers van mijn provider gebruiken voor mijn mails of van mijn DNS (Hostnet, Hier heb ik alleen het domein .nl gekocht en bij het A-record mijn ip ingevult)
On/of moet ik hier ook voor betalen? Omdat je meestal een domein koopt bij je provider voor thuis servers.

Alvast bedank met degene die mij hier mee kan helpen.

m.v.g R-boy

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:25
Wat voor internetverbinding heb je?
Bij vrijwel alle consumentenverbindingen staat poort 25 uitgaand gesloten, en deze kan je ook niet openzetten.

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:12
al geprobeerd via de smtp server van je internet provider?

PSN: Europhea

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Horax schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 11:46:
...In mijn modem heb ik de poorten 24/110/143 TCP Goed ingevult onder virtual server...
Voor SMTP heb je poort 25 nodig, dus je hebt het misschien wel goed ingevult, maar niet goed ingevuld

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Paar tips:

- MX record
- open relay (voorkomen)
- smarthost
- rDNS

Als je mail kan ontvangen dan heb je poort 25 inkomend goed geforward naar je server. Als je wil versturen zal je bovenstaand lijstje eens door moeten nemen...

O ja, waarvoor denk je dat je poort 24/110/143 nodig hebt!?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Horax
  • Niet online
Sorry Poort 24 Bedoelde ik 25.

Bij xampp staat meestal welke poorten open moeten zijn zoals 3306 voor mysql enzo.
Op het moment heb ik een gewone ADSL verbinding.
@Razenko ik weet niet precies wat de smtp server van mijn provider is.

Ik weet zeker dat het te maken heeft met het verkeerd invullen van mijn nameserver. Dit geeft die ook aan in Mercury zodra de mails uitgaan. Ik kan de mails van buiten wel ontvangen dus.
De poorten staan dus goed. Alleen weet ik ook niet welke nameserver ik moet precies moet gebruiken. Die van hostnet(waar ik aleen .nl heb gekocht) Of van mijn provider.
Sorry voor de onduidelijkheid.

connection error on alternate zegt hij ook bij mijn SMTP client in mercury zodra ik een mail naar buiten stuur.

Bij hostnet kan ik wel een mx record instellen. Alleen moet dit dan mail.horax.nl zijn?

Heb meteen een paar foto's gemaakt
Onderste is van mij hostnet( ik heb geklikt op record toevoegen en kan daar ook MX record selecteren)
Daarbij staat ook de nameservers
Afbeeldingslocatie: http://horax.nl/wp-content/uploads/2014/05/Hostnet.jpg

Hieronder Van mijn xampp control panel en de poorten voor mails server
Afbeeldingslocatie: http://horax.nl/wp-content/uploads/2014/05/Naamloo3s.jpg

En hieronder van mijn STMP panel en instellingen voor nameserver. Als ik niks invul zie je ook dat die mijn standaard dns instellingen pakt. Terwijl hier ook volgens andere tutorials staat aangegeven van de hostbedrijf of providers. Dit werke allebij niet voor mij.

http://i.imgur.com/j4ByvDR.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Horax op 03-05-2014 14:28 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Als de uitgaande mail niet werkt dan staat je provider dat gewoonweg niet toe. Stuur de mail via een smarthost (ergo: de smtp server van je provider.) Die levert het dan wel weer af op de juiste plek.

Verder vind ik dit niets met Professional Networking & Servers te maken hebben. Ik verplaats het topic naar Netwerken :)

• xares
Probeer telnet hotmail.com 25 en je weet het snel genoeg.
Geen verbinding? poort 25 geblokkeerd door je provider.

• Horax
  • Niet online
xares schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 14:38:
Probeer telnet hotmail.com 25 en je weet het snel genoeg.
Geen verbinding? poort 25 geblokkeerd door je provider.
Uitkomst:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ujzlh7Q.jpg

verder enig advies wat ik hieraan kan doen?

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Lees je even in op smarthoost en ter info ook even welke provider je hebt dan kunnen we je gerichte tips geven welke smarthost e.d. je moet gaan gebruiken.

No offence maar met de weinige kennis die je hebt van netwerken (tuurlijk al doende leert men en is ook goed) om zelf een mailserver te gaan draaien een verstandige keuze?

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-11 18:51
Een business lijn nemen waar poort 25 wel op is toegestaan of zorgen dat Mercury verstuurd via de SMTP server van je provider, dat is wsl de enige die wél is toegestaan.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:33
Simpel: de SMTP server van je provider gebruiken.

Het is behoorlijk gebruikelijk dat poort 25 naar buiten je provider's netwerk dicht staat - providers waar 'ie open staat zijn uitzonderingen.

Ik ken je mailserver software niet, maar wellicht dat je je provider's SMTP server daar in kan ingeven als relay of zo.

Edit: wow, in dezelfde minuut drie dezelfde antwoorden...

[ Voor 10% gewijzigd door vanaalten op 03-05-2014 16:42 ]

• Horax
  • Niet online
bobsquad schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 16:41:
Lees je even in op smarthoost en ter info ook even welke provider je hebt dan kunnen we je gerichte tips geven welke smarthost e.d. je moet gaan gebruiken.
tele-2 op het moment Ik heb erover gelezen.
ik denk dan smtp.versatel.nl
Maar het ip van smtp.versatel.nl is toch hetzelfde als wat ik invul bij nameserver adress.
ook als ik dit invul bij mercury moet ik toch ook inlog gegevens invullen. Net zoals ik dan smtp.gmail kan gebruiken

• twieren
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-11 22:43
Heel toevallig heb ik recentelijk een mailserver opgeleverd met een Tele2 internetverbinding (consument) ik zal even kijken voor je of het de bedoeling was om hiervoor inlog gegevens op te geven voor de smarthost.

• twieren
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-11 22:43
Enige wat ik terug kan vinden is smtp.versatel.nl zonder authenticatie

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:33
Die nameservers staan volgens mij al goed - in je plaatje verwijzen ze naar je registrar;

De SMTP van versatel zou je als naam (dus niet IP-adres, maar naam) moeten invoeren als relay/smarthost in je mailserver;

Verder moet je nog minstens 1 MX record invoeren in de DNS gegevens, verwijzen naar het IP adres van jouw verbinding thuis. Let dus op: zeer waarschijnlijk heb je thuis een dynamisch adres, je router resetten of provider onderhoud kan je dus een ander adres opleveren (en dan gaat mail niet meer aankomen). Maar probeer dit eerst eens goed werkend te krijgen voor je je verdiept in DynDNS-achtige zaken.

• Horax
  • Niet online
vanaalten schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 17:36:
Die nameservers staan volgens mij al goed - in je plaatje verwijzen ze naar je registrar;

De SMTP van versatel zou je als naam (dus niet IP-adres, maar naam) moeten invoeren als relay/smarthost in je mailserver;

Verder moet je nog minstens 1 MX record invoeren in de DNS gegevens, verwijzen naar het IP adres van jouw verbinding thuis. Let dus op: zeer waarschijnlijk heb je thuis een dynamisch adres, je router resetten of provider onderhoud kan je dus een ander adres opleveren (en dan gaat mail niet meer aankomen). Maar probeer dit eerst eens goed werkend te krijgen voor je je verdiept in DynDNS-achtige zaken.
Op het moment snap ik er niks meer van xD
Enigste wat ik wou is gewoon gebruiker@horax.nl (simpel) Ik kan dus wel mails ontvangen maar niet verzenden.... :| ik heb bij hostnet alleen .nl gekocht die mij doorverwijst naar horax.nl (87.209.7.203) A-record ( apache ) zelf gehoste website
Als ik mx record pak zal ik dus ook mail.horax.nl in moeten vullen en mijn ip adress? maar mail.horax.nl word nergens gebruikt.

Ik laat jullie zien wat ik thuis nu aan het doen ben http://www.nex.be/press/2012/02/06/mercury-mail-voor-xampp/

alles lukt prima totdat er gevraagd worden voor de name server. Als andere dit ook op deze manier lukt om mails naar buiten te krijgen onder dezelde domein moet het mij toch ook op deze manier lukken.
Dan zou of poort 25 gewoon geblokeert moeten zijn, verder weet ik ook niet wat ik bij nameserver meot invullen. :? |:(

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
tele 2 is poort 25 geblokkeerd dus je met gewoon de mail relay server van tele 2 invullen dan is het zo
mail server thuis -> relay server tele 2 -> ontvanger mailserver -> ontvangende client.

• Horax
  • Niet online
Heren,
Het werkt!!! _/-\o_

Ik heb bij mijn SMTP Relay client config heb ik bij smart host smtp.versatel.nl ingevult
poort 25 zonder ssl

Bij hostnet heb ik echter niks van een mx-record ingevult, zoals ik al raar vond van hostnet zet mijn ip echter om naar horax.nl

Ik kan dus nu mails ontvangen en verzenden vanaf gebruiker@horax.nl en krijg ze ook netjes onder die naam aan.

Ik wil jullie allemaal super bedanken voor de moeite,tijd en kennis. Ik heb er vandaag weer in iedergeval wat van geleerd. :*)

Als jullie willen mogen jullie ook een test mail sturen naar Root@horax.nl

Dankjewel :)

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-11 21:12
Hoe kan de mail bij jou aankomen zonder MX record te gebruiken?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Bij gebrek aan een mx record word vaak wel het a record gepakt

Iperf

• xares
MX record heb je niet perse nodig om mail te ontvangen.
Dan wordt een A record gebruikt.

Zie rfc5321: http://tools.ietf.org/html/rfc5321#section-5

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

http://tools.ietf.org/html/rfc5321#section-5.2

damn you .. :( :+

spuit 11 .. :'(

[ Voor 32% gewijzigd door Fish op 03-05-2014 18:44 ]

Iperf

• Horax
  • Niet online
pacificocean schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 18:35:
Hoe kan de mail bij jou aankomen zonder MX record te gebruiken?
Het heeft opzich vrij weining te maken met hostnet en mijn a-records Het domein horax.nl is enkel getranslate van mijn ip. Zoals gebruiker@horax.nl is hetzelfde als 87.209.7.203.

Stel je laat hostnet (DNS) er even buiten en ik zou dan een mailserver op hebben gezet zou mijn mailadress gewoon mijn ip zijn net zoals mijn zelf gehoste website. Volgens mij als ik mijn website door hostnet zou laten hosten zou ik denk ik te maken krijgen met mx-record

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Ik denk dat je nog wel het een en ander te leren hebt.

Zoek eens op open relay en zorg ervoor dat jouw server dat niet (meer!) is.
Onder andere te testen op MailRadar.

offtopic:
Misschien toch nog maar even poort 25 sluiten!?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Voor versturen is het eenvoudig:

Smart-host opgeven. Heb je bij je abbo een @versatel.nl of een @zonnet.nl adres dan is je smart-host:
SMTP Server (verzenden): smtp.versatel.nl

Voor een @tele2 account:
SMTP Server (verzenden): smtp.tele2.nl

Dat moet gewoon werken.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Horax
  • Niet online
Mischien nog een handige optie voor de mensen die dit ooit nog lezen en bezig waren met mercury. En dankjewel voor degene die hier boven mij staat (Lier).

De laatste tijd krijg ik inderdaad heel veel spam, om daarvoor te zorgen dat je server niet gebruikt word voor andere spammers. Is er een optie onder de SMTP configuratie : Do not permit SMTP relaying of non local mail.
Nadat deze optie was uitgeschakelt werkte alles naar behoren,local mail wat naar buiten moest en mail wat van buiten kwam werd wel nog doorgelaten voor local gebruikers. Dit betekend geen protectie tegen spammers op je eigen gebruikers. hiervoor heb ik een Whitelist en blacklist opgestelt.

Zo konden spammers geen gebruik meer maken van mijn server om zo mails te sturen naar gebruikers wat vaak ook niet bestonden, Hierdoor kreeg ik ook vaak mails terug met een error message waarbij hij zei dat het niet bestond, Belangrijk dus!

[ Voor 15% gewijzigd door Horax op 06-05-2014 17:36 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dat is wel zo ongeveer regel #1 als je een smtp server neerzet, zorg dat je niet een open relay neerzet (en test dat ook

Gebruil anders de dnsbl en mss ook greylisting. blacklisten is niet echt preventief

Iperf

Pagina: 1