Na het upgraden van mijn thuis server van Ubuntu 13.10 naar 14.04 was mijn gehele Samba installatie kaduuk. Na enig geklooi heb ik bijna alles weer draaien en kan ik weer netjes bij mijn shares komen (2 folders) op dezelfde manier als voorheen:
\\SERVER\\folder1 en \\SERVER\folder2
Het probleem is dat ik normaliter een overzicht van m'n gesharede folders (slechts 2 stuks) kreeg als ik naar \\SERVER\ ging. Als ik deze nu aanroep krijg ik "De aanvraag wordt niet ondersteund" met de melding dat ik misschien geen toegangsmachtigingen heb. Als ik Google krijg ik alleen methodes om m'n shares te laten in de CLI, niet als ik hem probeer op te vragen via samba.
Samba version 4.1.6 Ubuntu op Ubuntu 14.04. Beide folders zijn simpel geshared op de volgende manier, en hebben géén authenticatie.
\\SERVER\\folder1 en \\SERVER\folder2
Het probleem is dat ik normaliter een overzicht van m'n gesharede folders (slechts 2 stuks) kreeg als ik naar \\SERVER\ ging. Als ik deze nu aanroep krijg ik "De aanvraag wordt niet ondersteund" met de melding dat ik misschien geen toegangsmachtigingen heb. Als ik Google krijg ik alleen methodes om m'n shares te laten in de CLI, niet als ik hem probeer op te vragen via samba.
Samba version 4.1.6 Ubuntu op Ubuntu 14.04. Beide folders zijn simpel geshared op de volgende manier, en hebben géén authenticatie.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| [opslag] comment = shared path = /home/xost/opslag guest ok = yes read only = no public = yes writable = yes |
[ Voor 16% gewijzigd door WoBBeL op 03-05-2014 11:36 ]