Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

15 meter HDMI.. hoe muis/toetsenbord?

Pagina: 1
Acties:

• vinnyy88
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-11 20:02
Beste tweakers, (eerste post :))

Ik heb op de bovenverdieping mijn nieuwe computer staan met goede hardware. Beneden een tv. Voorheen haalde ik mijn computer naar beneden en sloot het aan op mijn tv. Ook muis en toetsenbord om spelletjes te spelen (need for speed e.d.)
Dat gesleep ben ik zat.
Ik wil graag mijn computer boven laten en een 15M HDMI kabel leggen. Alleen, hoe regel ik mijn muis en toetsenbord?

(opgesomd mijn vragen)
1: Is 15M HDMI kabel slimme oplossing, is er een (betaalbaar) alternatief?
2: Als ik mijn computer boven laat, hoe kan ik 15M verderop muis en toetsenbord gebruiken?

Graag hoor ik tips!
Mvg, Vincent

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 08:03

SeatRider

Hips don't lie

Ik neem aan dat de afstand hemelsbreed geen 15 meter is, en dat je dus een bluetooth/radiografisch ding kunt overwegen. Anders remote control software via je telefoon ofzo.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• GH45T
  • Laatst online: 11:53
15 meter wordt ook met bluetooth lastig. Ik denk dat je het best een USB verlengkabel of iets dergelijks mee kunt trekken. USB hubje er aan, bluetooth ontvanger er in. Kun je ook nog eens makkelijk USB media aansluiten en daar van afspelen.

Edit, heb zelf een Logitech bluetooth muis en die haalt met mijn HP Envy 4 echt geen 15 meter bereik, de helft is haalbaar zonder muren er tussen maar dan houdt het wel een heel eind op.

[ Voor 28% gewijzigd door GH45T op 03-05-2014 11:17 ]

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:45
15M usb met een verlengkabel ? Moet denk ik wel een repeater gaan worden.

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Houd er rekening mee dat er ook een max zit aan de lengte van je HDMI kabel. 15m is al op het randje, zeker als hij ook nog eens bochten om moet en de kabel niet van de allerbeste kwaliteit is.

Omelette du fromage!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

15 meter van "niet de beste kwaliteit" ga je niet redden op hogere resoluties.

Zorg dat je die hdmi kabel ergens koopt waar je hem terug mag brengen. (gewoon proberen of het voor jouw apparatuur werkt, dat kun je niet uit specificaties halen)

VOor verlengen van keyboard+vga/hdmi zou je ook een kvm switch kunnen gebruiken.

ook bestaan er usb extenders Een usb kabel mag (vanwege timing, niet vanwege kwaliteit kabel) maximaal 3 meter zijn. dus daar zul je een verlenger nodig hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door leuk_he op 03-05-2014 11:31 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• GH45T
  • Laatst online: 11:53
leuk_he schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 11:28:
15 meter van "niet de beste kwaliteit" ga je niet redden op hogere resoluties.

Zorg dat je die hdmi kabel ergens koopt waar je hem terug mag brengen.

VOor verlengen van keyboard+vga/hdmi zou je ook een kvm switch kunnen gebruiken.

ook bestaan er usb usb extenders Een usb kabel mag (vanwege timing, niet vanwege kwaliteit kabel) maximaal 3 meter zijn.
Hmm gebruik vaker een HDMI kabel van Dealextreme welke 15 meter lang is in combinatie met een beamer en dat werkt eigenlijk prima.

Heb hier ook nog een USB 1.1 kabel van 10 meter liggen. Die doet het ook prima op USB 2.0, ook met externe harddisks en andere meuk welke redelijk wat snelheid nodig heeft.

Uiteraard, in dit soort situaties ga je vaak over de specificaties heen, maar dat wil nog niet zeggen dat het per definitie niet werkt!

• DiGyPh0
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 13:54
Zoek eens op een KVM extender over CAT5.

π-♭

• shure-fan
  • Laatst online: 29-11 21:22
Ik gebruik zelf een usb cat5 converter setje, daar heb ik 20 meter upt kabel tussen en dat werkt prima

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• vinnyy88
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-11 20:02
Bedankt allemaal voor jullie reacties.
USB over cat5 klinkt goed aantrekkelijk. Helemaal als ik aan het uiteinde (bij de tv) een hub kan aansluiten.
De HMDI kabel heb ik met 15M ruim gerekend. Edit: Zojuist opgemeten (ruim gemeten zodat ik speling heb) 13 meter.

[ Voor 21% gewijzigd door vinnyy88 op 03-05-2014 11:58 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ik zou gewoon besluiten de PC in kwestie beneden (bij de TV) te laten staan.
En dan boven een goedkoop laptopje om naar de PC beneden te RDP-en

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• shure-fan
  • Laatst online: 29-11 21:22
Of een goedkoop mediacenter pctje samen te stellen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

GH45T schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 11:32:
[...]
Uiteraard, in dit soort situaties ga je vaak over de specificaties heen, maar dat wil nog niet zeggen dat het per definitie niet werkt!
Het is echt niet van te voren te voorspellen of het werkt. Als het niet werkt is het prettig als je de kabel terug kunt brengen. op dx.com kost die al 40 euro (eerste die ik zag), dus als het bij jou niet werkt ... ai.

muis toetsenbord op verlengde kabel vind ik overigens een ander verhaals als een HD op verlengde usb. Als de usb niet goed werkt is de data weg. (ervaringsmomentje...)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1