Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hey Tweakers. Mag dit?

Pagina: 1
Acties:

• koelpasta
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik kwam net deze tegen:
http://www.easybranches.nl/nieuws/1675351.html

Volgens mij is hier jullie artikel gewoon overgenomen door een reclamesite.

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:09
Het is allereerst niet netjes om een artikel volledig over te nemen, maar er staat wel bronvermelding bij. Journalistiek gezien is dit, zelfs met talloze discussies, nog steeds een grijs gebied...

[ Voor 11% gewijzigd door Ossebol op 02-05-2014 21:38 ]

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Er staat geen bronvermelding, het woord "Tweakers" is een beetje verdwaald onderaan de pagina.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:09
Dat is de bron, maar het is wel erg onduidelijk. Ik heb het doorgegeven aan mijn hoofdredacteur, Wilbert.

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:45
Er zijn volgens mij heel wat sites die op deze manier artikelen over nemen. Volgens mij is hier niks 'illegaals' aan, zolang er een bron bij staat. Maar ben geen expert :P

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Mail verzonden, dank.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mitchell-CWD schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 02:48:
Er zijn volgens mij heel wat sites die op deze manier artikelen over nemen. Volgens mij is hier niks 'illegaals' aan, zolang er een bron bij staat. Maar ben geen expert :P
Dat heel veel sites het doen wil niet zeggen dat het mag. De tekst integraal overnemen zonder dat het overduidelijk is waar die tekst vandaan komt mag niet. Bovendien impliceert de "By Nederlands Nieuws" bovenaan dat ze het zelf geschreven hebben en lijkt die "bronvermelding" onderaan eigenlijk vooral een verdwaald woordje. ;)

• koelpasta
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:38

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Mitchell-CWD schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 02:48:
http://www.iusmentis.com/.../persexceptie-auteurswet/

Nee, je mag niet zomaar volledige artikelen overnemen :) Citaten met bronvermelding: top, korte feitelijke nieuwberichten overnemen; prima, volledige lange nieuwsberichten overnemen (en dan nog niet eens linken): not done

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• BryceVL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-10 16:59
Het lijkt sowieso een flinke copy paste website. EEn stukje verder kom ik een artikel tegen van One More Thing waarbij ze zelfs de linkjes en inlogbuttons hebben gekopieerd (als tekst) oftewel zonder enige moeite overnemen.

Doel is duidelijk alleen maar om advertenties te slijten, triest gedoe.

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-11 15:31

GeeBee

Oddball

Jan Jansen geloofd in de kracht van verhalen om een persoon zijn levenstijl te veranderen. Jan maakt altijd gebruik van sociale media om zo verbinding te maken met interessante mensen over de hele wereld, Hij voegde Fotografie aan zijn gedichten toe als een arsenaal voor het zo te verdelen en een aansluiting te maken met de digitale wereld. Hij schrijft over zijn gedachten in de vorm van Poems of een Verhaal in Gedichten.easybranches.com en heeft een Social Media Site te zien op EasyBranches.net U kunt hem vinden op Google+ en Twitter. Met dank aan onze Team Leider van Easy Branches Team. Bekijk alle Verhalen → van Jan Jansen
Hier staan al een stuk of 5 taal- en stijlfouten in, dus dat zegt al wat over de journalistieke kwaliteit van de site.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

GeeBee schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 16:59:
[...]

Hier staan al een stuk of 5 taal- en stijlfouten in, dus dat zegt al wat over de journalistieke kwaliteit van de site.
Als je had gezegd dat het door een vertaalmachine was gekomen had ik je ook geloofd :+ Ik zou zeggen tegen die redacteur: terug de schoolbanken in!

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• sojab0on
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-10 14:13
ik ben belabberd in Nederlands maar zelfs ik haal daar fouten uit die zelfs op basis niveau vmbo je tijdens een examen je kop kosten dus die site is echt taal matig en journalistiek een blamage voor de hele taalkundige en journalistieke wereld die site mag zich bijvoorbaat geen nieuws site noemen en als ze zulke postings blijven doen mag het ook nooit zo gezien worden.

Echt belabberd dramatisch dat je zulke slecht geschreven stukken op een site publiceert, echt ronduit belachelijk.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Met de .nl kun je nog wat.

Als je een beetje verder kijkt zie je dat het een compleet spinnenweb is van linkjes en domeinen.
Wat een puinhoop.
Spamreport doen bij Google? ;)

Abort, Retry, Quake ???

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 21:15
Niet namens ons alsjeblieft. We zullen zelf gepaste maatregels nemen. Dank voor het melden!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Misschien dat ik een beetje naar de bekende weg vraag, maar waarom zou iemand dit doen? Als je die website bekijkt denk je ook welke kleuter heeft dit in elkaar geklust. Misschien linkbuilding, maar zelfs dan. Kan mij moeilijk voorstellen dat dit commercieel is.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-11 19:36

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Wat voor gevolgen kan dit hebben voor de website als de eigenaar de artikels niet verwijderd (of een juiste bronvermelding implementeert)?

Gulfstream G650

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hoezo? Overweeg je het ook te doen? :P

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
zeef schreef op zondag 04 mei 2014 @ 01:02:
Niet namens ons alsjeblieft. We zullen zelf gepaste maatregels nemen. Dank voor het melden!
No worries ;)
Biersteker schreef op zondag 04 mei 2014 @ 01:08:
Misschien dat ik een beetje naar de bekende weg vraag, maar waarom zou iemand dit doen? Als je die website bekijkt denk je ook welke kleuter heeft dit in elkaar geklust. Misschien linkbuilding, maar zelfs dan. Kan mij moeilijk voorstellen dat dit commercieel is.
Lijkt iets uit Thailand te zijn.
Maar spelen wel in op "actualiteit". Bekijk de twitter feed maar onderaan.
Verder zal er wel een dienst aangeboden worden om producten oid te promoten.
Met een stapel linkjes en domeinen aan elkaar geknoopt pogen ze een "solide reputatie" op te bouwen wellicht.

Abort, Retry, Quake ???

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-11 19:36

SalimRMAF

SpaceX - 4K

NMe schreef op zondag 04 mei 2014 @ 02:35:
Hoezo? Overweeg je het ook te doen? :P
Nope, alleen ben wel benieuwd wat ertegen gedaan kan worden anno 2014, het internet is vrijwel oncontroleerbaar.

Gulfstream G650

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Een cease and desist sturen naar de eigenaar kan altijd, en als die niks doet kan zo'n zelfde cease and desist naar de host gestuurd worden. Als dat niks uithaalt is er vrijwel altijd wel een adres te achterhalen waar een bedrijfsjurist een brief heen kan sturen en in het slechtste geval kan er dan ook gedagvaard worden. Ik heb geen idee of dat de werkwijze is van Tweakers, maar uiteindelijk zijn dat de belangrijkste opties wel denk ik.

Pagina: 1