Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Nelvalhil
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-01-2021
Beste Tweakers :P

Ik heb onlangs mijn Razer Hammerhead terug naar Neckermann.com gestuurd vanwege een groot voorkomend probleem bij oordopjes. Jawel het draadje was stuk :(

Zoals ik al zei is dit ene veel voorkomend probleem, en ik heb nu in 1,5 jaar de volgende oordopjes 'gesloopt' :

Sennheiser cx 250 (2x)
Sennheiser cx 300 (2x)
Sennheiser cx 400 (1x)

Marleys (3x) Al gingen die nog aardig lang mee

En nu heb zijn dus afgelopen week mijn Razer oordopjes stuk gegaan :'(

Al ben ik niet echt van mening dat het aan mij ligt dat alle oordopjes die ik gebruik zo vaak en zo snel kapot gaan omdat alle oordopjes die ik of andere mensen die ik ken, die ze ongeveer net zo veel als ik gebruiken (3-6 uur per dag) met het zelfde probleem kampen.

Ik denk dat jullie vast wel bekent zijn met het beruchte probleem, je bent gewoon chill ene muziekje aan het luisteren en dan ineens, dan gebeurt het ondenkbare :'( Je hoort opeens één oordopje slecht, maar zo snel als je naar het desbetreffende muziekafspeelapparaat grijpt om nog te hopen dat de 3,5mm plug er niet goed inzit en dat het probleem veroorzaakt, weet je eigenlijk al dat het een kabelbreuk is.

Nu ben ik dat onderhand echt zat, gelukkig is Razer nog wel zo netjes om te zeggen dat het binnen hun 6 maanden durende garantie zit. En ze te vervangen. (al ben ik wel benieuwd hoelang het duurt voordat Neckermann.com me een paar nieuwe stuurt :P )

Ohja, bijna nog vergeten te vertellen dat : het ook niet uitmaakt hoe netjes of niet netjes met je oordopjes om gaat, ongeveer 1-3 maanden na de aanschaf van die dingen zijn ze gewoon gebouwd om stuk te gaan |:(

Maarja daar gaat mijn topic eigenlijk helemaal niet over, het gaat namelijk over het volgende: Ik ben dus een beetje online gaan zoeken naar hoge kwaliteits In-ears, en kwam al snel uit bij het merk Shure _/-\o_ en toen ik nog ook zag het snoer van die oordopjes te vervangen was :9~ was ik helemaal verkocht :P

Alleen zit ik nu met het volgende, HOE JE ZE IN JE OREN DOET ;(

Foto ter illustratie :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zMAsdR2.jpg

1) het ziet er niet uit, 2) ik luister vaak, op school, op de fiets, op het werk etc. vaak maar 5-10 minuten één of twee liedjes, dan heb ik niet telkens zin om die dingen zo aan te doen. Dus óf ik moet daar maar gewoon mee leven. Maar dan heb je ook nog het probleem het er gewoon niet uitziet.. Dus ik vroeg mij af of er oordopjes waren die een vervangbaar draadje hadden. Maar ik denk het niet aangezien ik niks op het internet kon vinden ;(

Maar toen kwam ik iets tegen van iemand die zei dat je die dingen niet achter je oren hoeft te doen je kan ze ook anders indoen dan krijg je zoiets : Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EHfWJZM.jpg

Dus je kan ze ook gewoon ''normaal' indoen, maar diegene wist dan niet hoe het zat als je ze langer in had of als je ermee zou gaan lopen oid. Heeft iemand hier dan ervaring mee? Dan hoor ik het graag :)

Thanks! :>

TL:DR: Kent iemand oordopjes met óf een SUPER sterk draad óf met een vervangbaar draad.

En als eis dat de oordopjes 'normaal' gedragen moeten kunnen worden, dus niet zoals de meeste IEM's achter de oor.

:P

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-11 22:28
Kijk eens naar:

Bowers & Wilkins C5 (zijn van aluminium gemaakt)
Afbeeldingslocatie: http://www.bigpicturebigsound.com/artman2/uploads/3/BW-C5.jpg

Westone Adventure Beta
Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/img/14-01-07/39a.jpg

Westone W serie (heeft ook een stekkerverbinding)
Afbeeldingslocatie: http://www.westone.com/store/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/7/8/78505.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door OCTiMod op 03-05-2014 10:06 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-11 19:46

FeaR

In GoT we trust

> MAA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:50

13art

Moderator Mobile
Wat betreft het dragen, volgens mij zijn die oordopjes min of meer ontwikkeld om de draad over je oren te dragen. Dat gaat ook weer het geluid tegen wat zich soms door de draad verplaatst op het moment dat de draad tegen kleding oid stoot (zelf veel last van tijdens het sporten bijvoorbeeld). Maar goed wat nog belangrijker is dat hoe jij ze zelf het prettigste vindt zitten natuurlijk.

Die Westones zien er trouwens wel gaaf uit!

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Tjah. Ik heb de shure's echt binnen 2 seconden in hoor. Als je die doppen hebt is het alleen maar prettig, want ze vallen niet snel uit. :)

Dat je het er niet uit vind zien kan ik natuurlijk weinig aan doen :P

Als ik naar de vorm van de onderste kijk lijkt het mij ook dat die over de oren moeten trouwens.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:47
Ik heb zelf de Shure SE-215, en draag ze zoals het 'moet', dus over de oor naar achteren. Voordeel hiervan is wat l3art zegt: je hebt minder last van trillingen van de draad tegen bijvoorbeeld je kleding.

Wat betreft uiterlijk: smaken verschillen. Ik vind het juist wel tof, omdat je de kabels dan amper ziet.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Over de oren moet het draad, om ze makkelijker in te krijgen kan je de bovenkant van je oorschelp iets omhoog trekken, nu is je gehoorgang recht en kan je het dopje er gemakkelijker induwen. let op dat je de juiste siliconen dopjes erop hebt zitten.

• Nelvalhil
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-01-2021
OCTiMod schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 10:02:
Kijk eens naar:

Bowers & Wilkins C5 (zijn van aluminium gemaakt)
[afbeelding]

Westone Adventure Beta
[afbeelding]

Westone W serie (heeft ook een stekkerverbinding)
[afbeelding]
Mijn Razer Hammerhead zijn ook van ´hoogwaardig aluminium gemaakt´

´The Razer Hammerhead Pro is machined out of aircraft grade aluminum, promising extreme durability while maintaining a lightweight, comfortable form factor. With a matte, brushed surface finish, these in-ear monitors look as good as they sound ´

Gaan gewoon na ene paar maanden stuk, en mijn marley oordopjes zouden ook met super verstevigd draad gemaakt zijn. Ook na een paar maanden stuk :(

EDIT: die westone zien er moker goed uit, en voldoen aan mn eisen, in ears mét vervangbaar draad! O+ O+ Maar ik wil geen 400 euro uitgeven :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Nelvalhil op 03-05-2014 19:19 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Sennheiser IE7, deze worden niet meer gemaakt. maar je hebt nog wel de IE8. Deze hebben als het goed is ook een draad van kevlar. Trouwens gaan de meeste dopjes niet kapot door een kabel breuk maar doordat ze simpelweg vies worden. Dus zorgen dat als je ze indoet geen water in je oor hebt etc.
Pagina: 1