Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoprof
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-03-2024
Beste lezers,

Binnenkort wil een een laptop kopen voor een informatica studie. Hier had ik al een topic over gestart, maar mijn budget is veranderd.

Oude topic: Laptop voor Informatica studie

Daarom dacht ik nu aan de HP Envy 15-j103ed. pricewatch: HP Envy 15-j103ed
Deze heeft als enige opslag een 512GB SSD. Ik vroeg mij af, is dit een probleem?
Heel veel geheugen gebruik ik niet dus een tekort zal er niet zijn, maar is er een nadeel aan het hebben van alleen een SSD?

Graag hoor ik van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backxs
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-05 21:14
Het alleen hebben van een SSD levert opzichzelf geen nadeel op. Er zijn alleen maar voordelen, de problemen met de "hele" oude ssd's zijn niet meer terug te vinden in de huidige geleverde. Enige waar je wel rekening mee moet houden is dat niet alle SSD het zelfde zijn. Zo zijn de Samsung SSD 1 van de beste op dit moment maar ook daar is weer onderscheidt in te vinden zoals de EVO en PRO version.

De enige adder onder het gras is de prijs.

Overigens snap ik dat je voor je IT studie een goeie laptop wilt, maar persoonlijk zie ik het verband niet tussen je vorige post en deze laptop (deze is wel erg goed en duur voor wat je eigenlijk verlangt van je laptop). Als (aankomend)IT'er is het ook leuk om naar BTO laptops te kijken http://www.bto.eu/