Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hold
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb een Onkyo TX-8050 receiver en een Synology NAS in mijn LAN hangen en ondanks alle ingebouwde DLNA en Spotify-achtige mogelijkheden, zou ik toch nog van mijn Xubuntu-desktop willen streamen.

Met name Last.FM werkt eigenlijk alleen echt goed vanuit de desktop browser.

Na wat google'n vond ik volgende oplossing die perfect aansluit bij mijn situatie:
https://sandalov.org/blog/1441/

Ik krijg het alleen niet aan de praat. Het ip-adres van mijn desktop is 192.168.0.122, dus de regel in de terminal wordt:

cvlc -vvv pulse://alsa_output.pci-0000_00_1b.0.analog-stereo.monitor --sout '#transcode{acodec=mpga,ab=128,channels=2}:standard{access=http,dst=192.168.0.122:8080/pc.mp3}'

Ik zie in de terminal een output van 230 lijnen die eindigt op:

[0x7f6b8c000b28] main input debug: Buffering 99%
[0x7f6b8c000b28] main input debug: Stream buffering done (309 ms in 248 ms)
[0x7f6b8c000b28] main input debug: Decoder buffering done in 0 ms

Als ik met mijn Onkyo naar 192.168.0.122:8080 of 192.168.0.122 gebeurt er dus niks.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Je moet dan ook naar 92.168.0.122:8080/pc.mp3 gaan.
Verder, als je kunt... probeer eens te pingen naar dat IP. Is die host dan uberhaubt wel bereikbaar? Voor het zelfde geld zit het in een ander netwerk / subnet w/e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hold
  • Niet online
Pingen naar dat adres via mijn tablet werkt, dus dat is het probleem niet.
Naar /pc.mp3 gaan werkt ook niet.
Ik heb ook geprobeerd met of zonder de 8080 poort, maar helaas zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Mja, met "gebeurt niets" wat bedoel je dan? Misschien even kijken wat er op je lokale port 8080 gebeurt. Eventueel open zetten in je windows firewall e.d.?

Dit is o.a. beetje trial en error om er achter te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hold
  • Niet online
Poort openzetten! Gewoon geen seconde aan gedacht omdat ik binnen mijn eigen LAN blijf! 8)7
Zo werkt het dus perfect.

Nu nog een manier vinden om dit regeltje altijd automatisch op te starten bij het afspelen van muziek op mijn desktop zonder via de terminal te gaan, maar daarvoor ga ik eerst maar eens te rade bij Ome Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

als het gaat om streamen van muziek, waarom vlc??

kijk eens naar MPD, 1001x meer functies en 100% gericht op streamen muziek (in mijn ervaring de beste optie)

[ Voor 27% gewijzigd door himlims_ op 06-05-2014 12:33 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als je wil streamen over HTTP moet je HLS op je webserver ondersteunen, bijna alle clients hebben dat nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hold
  • Niet online
Mijn stream over http werkt perfect op de manier zoals boven beschreven. Ik heb een vertraging van een paar seconden, maar daar valt goed mee te leven.
Ik merk ook geen hickups als ik andere taken met mijn desktop doe, dus helemaal blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hold
  • Niet online
Even mijn eigen topic heropenen...

Als ik de stream van Clementine afspeel, is de output over http niet juist. De muziek wordt vertraagd afgespeeld, alsof een plaatje te langzaam draait.

Andere programma's spelen wel goed en analoog naar muziek via Clementine gaat wel goed.

Het lijkt dus of ergens met de transcoding of zo iets misgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan lukt het streamen wel maar het transcoden gaat dan niet lekker. Ergo, ander probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Ik gebruik om audio van m'n desktop te streamen de tool Darkice samen met Icecast. Darkice streamt het dan naar Icecast en die host dan de stream via HTTP waar een ander device het weer vandaan afspeelt.

Het mooie van Darkice is dat het blijkbaar een pulse audio plugin heeft om audio af te tappen. Alles wat je speelt gaat dus ook naar Darkice die het vervolgens door kan streamen. Er is geen DLNA-ondersteuning of iets dergelijks, maar misschien kun je er wel iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hold
  • Niet online
Ik ben voor de gemakkelijkheids-oplossing gegaan: veranderen van mediaplayer. :+
Met Audacious ipv Clementine klinkt alles weer prima!
Pagina: 1