Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Op zoek naar super gaming laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na bijna vier jaar trouwe dienst is mijn hp elitebook toch echt wel een beetje trager aan het worden, en draai ik spellen niet meer met de hoogste resolutie ondanks de ati FireProM 7820m, en 8 gb geheugen.
Daarom ben ik online op zoek geweest naar een nieuwe laptop. Ik doe er alles mee, en ook behoorlijk gamen, dus hij moet wel voorlopig weer een tijdje mee gaan.
Uiteraard heb ik de alienware's bekeken (spuuglelijk design), de MSI's en de Medions.
Maar nu kwam ik deze site tegen:
http://www.xnotebooks.nl/...timus-clevo-p170sm-a.html
Hier kun je de laptop helemaal naar je smaak aanpassen. Dit heb ik dus gedaan met de volgende opties:
full hd ontspiegeld scherm, (alleen geen idee welke processor ik zou moeten nemen), 16gb geheugen, 1 tb hybrid ssd en amd Radeon R9 M290x grafische kaart.
Deze kost alles bij elkaar slechts 1656,90 euro, nog minder dan een alienware met veeel minder opties. Zou dit een goede setup zijn, of kan het nog iets beter voor weinig geld?

Ik hoor graag jullie mening :)

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-11 18:46
880m is de mobile gpu op het moment als je niet op een accu bent van plan te gaan gamen is alleen op de site wel +€ 354,00

Verwijderd

Topicstarter
Pff is die processor echt nodig of meer luxe?
En is de kwaliteit van deze laptop in orde? Of zouden jullie toch voor een ander merk gaan?
Ik wil wel een 17 inch of groter, mat scherm, liefst backlit keyboard en full size toetsenbord.

Verwijderd

De 290X Mobile is in principe een rebranded 7970M (respectabele performance), en de GTX880m is een rebranded GTX780m met wat performance upgrades, wat in de regel zo'n 20% performance t.o.v. de 290X zou moeten opleveren.

De Xnotebooks zijn Clevo barebones, van redelijke kwaliteit, maar niet te vergelijken met een Alienware of bijv. een HP Elitebook qua bouwkwaliteit. Zeker degelijk - maar niet top. Voor het geld overigens wel erg snel!

Qua processor kun je evt. kijken naar de 4700MQ, maar die zal voor de 290X & GTX880m al snel een bottleneck opleveren. In principe zit je qua prijs / kwaliteit het beste bij een 4800MQ, vooral ook als je investeert in een snelle GPU.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2014 18:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hm ja dan zit je wel al meteen weer aan de 2100 euro..... Voor die 500 euro extra, is dat het wel waard?

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:56
Waarom 16GB RAM? Heb je niks aan bij het gamen. En waarom een hybrid SSD? Als je zoveel geld uit geeft zou ik zeker een 512GB SSD halen, veel sneller dan hybrid wat meer voor de vorm is.

Verwijderd

Ik zou persoonlijk niet de 880m verkiezen boven de 290X, het prijsverschil is dusdanig hoog dat het prestatieverschil er een beetje bij weg valt. Maar dat is geheel persoonlijk natuurlijk. De prijs / kwaliteit verhouding van de 290X lijkt mij persoonlijk de 'juiste' keus, maar dat hoeft niet zo te zijn als je budget over hebt om een 880M te betalen ;)

Qua CPU zou ik toch echt aanraden om daar wel voldoende te investeren, anders is het geld wat je aan de GPU hebt gespendeerd min of meer 'weggegooid'.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja ik zat meer aan een budget van zo rond de 1500/1600 euro te denken, wat zou dan de beste combi zijn om te maken? Of zou het het echt waard zijn om er 500 euro meer tegenaan te gooien?

Verwijderd

Dan zou ik dus gaan voor:

* Standaard 8 GB ram
* 290X
* 4800MQ
* Ontspiegeld HD scherm

En kom ik uit €1.474,00

Dat is dan met alleen de standaard 128GB SSD, en ik zou dan zelf een extra HDD er bij kopen voor opslag, of evt. je oude HDD uit je Elitebook gebruiken mits mogelijk (SATA?)

Verdere upgrades (880m / betere CPU) trekken je budget ver omhoog, en leveren naar mijn mening niet voldoende prestatiewinst op om dat te verantwoorden.
Pagina: 1