Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:16
Ik had vandaag bijna een Netflix abo afgesloten (mede dankzij het download verbod), maar om een aantal redenen heb ik het toch niet gedaan. Als eerste vanwege de toch wel bepekte content. Bij een hoop series missen de laatste seizoenen en daarnaast zijn er een hoop series die bij een andere betaaldienst zijn ondergebracht (HBO bijvoorbeeld). Voor je het weet heb je bij 36 diensten een abo om al je films, series en muziek te kunnen streamen en dat staat mij behoorlijk tegen. Door alle 'exclusives' denken de verschillende diensten zich te kunnen onderscheiden en klanten te trekken, maar mij stoot het juist af.

Wat mij als tweede tegenstaat is dat er nergens op de website van Netflix te zien is welke content ze nu bieden. Je wilt als bedrijf je klanten toch laten zien wat je verkoopt?

Daarnaast hebben we nog altijd dat bepaalde content niet in alle landen te kijken is vanwege rechten etc... Ik kan me alleen niet voorstellen dat de artiesten en acteurs (en actrices) niet willen dat niet iedereen naar hun werk kan kijken/luisteren. Dat wordt dus verpest door de grote maatschappijen en bedrijven. En moet ik hun nu mijn geld gaan geven? Ik kan het dus wel begrijpen dat er zo actief wordt gedownload door een hoop mensen. Het zou toch leuk zijn als de media branche eens volwassen wordt alle content voor iedereen beschikbaar gaat maken met één betaaldienst. Maak desnoods meerdere pakketten waar mensen uit kunnen kiezen voor diegene die misschien niet alles beschikbaar willen hebben. Het zal nooit gebeuren, maar een mens mag dromen toch?

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:59
Je hebt een maand gratis bij Netlix, ook als je het daarna direct opzegt. Probeer het eens en kijk wat er allemaal is ;) Vond het in het begin toen ze net begonnen ook aardig tegenvallen, maar nu staat er voor mij echt zoveel op dat het z'n geld waard is.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Erulezz schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 17:39:
Je hebt een maand gratis bij Netlix, ook als je het daarna direct opzegt. Probeer het eens en kijk wat er allemaal is ;) Vond het in het begin toen ze net begonnen ook aardig tegenvallen, maar nu staat er voor mij echt zoveel op dat het z'n geld waard is.
Inderdaad, je hebt sowieso je maand gratis.

Voor mij persoonlijk vind ik het vooral handig vanwege de wat oudere series die je anders toch niet meer zou gaan kijken. Bijvoorbeeld Dexter, Stargate Atlantis en Breaking Bad zijn samen al 17 seizoenen.
Voor de nieuwste series/seizoenen moet je geen Netflix afsluiten (op House Of Cards en Fargo bijvoorbeeld na) maar dat er niets is, zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens die gratis maand, want je zit nergens aan vast en kunt iedere maand opzeggen.
Want je kunt pas een eigen mening hebben over de content en de kijkervaring als je het eerst zelf eens hebt uitgeprobeerd.

Netflix vond ik gelijk een heel positieve ervaring en ik heb veel leuke series en films leren kennen die ik anders vast niet zo snel had gevonden. Er staat nu zoveel op dat je mij niet meer hoort zeggen dat de content te beperkt is: http://netflixnetherlandscompletelist.blogspot.nl

En wees blij dat er keuze is. Aan een grote monopolist van een betaalzender moet ik helemaal niet denken, die schroeft alleen maar de prijzen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik wilde ooit ook die gratis maand proberen maar dan willen ze wel alvast je creditcard gegevens.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:50
Als je Netflix hebt en een een dienst als unblock-us instelt heb je toegang tot de Amerikaanse content wat beduidend meer is dan de Nederlandse.

Ook controleren ze niet op land van herkomst van de creditcard. Je kan dus ook in dollars betalen en dan ben je net weer wat goedkoper uit (waar je bv unblock-us) van haalt.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Titel aangepast om er een algemene discussie over (legale (uiteraard)) streamingdiensten van te maken, in plaats van een klaagzang van Major_ton.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
argro schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 18:42:
[mbr]Titel aangepast om er een algemene discussie over (legale (uiteraard)) streamingdiensten van te maken, in plaats van een klaagzang van Major_ton.[/]
Een klaagzang inderdaad als jij het zo wilt noemen. Ik noem het meer een irritatie, maar het aanpassen van de titel vind ik een prima zet.

Ik heb niks tegen Netflix en ik vind het juist een mooi initiatief. Dat het nog niet 100% is mag duidelijk zijn en waarom ik dat vind, heb ik duidelijk onder woorden gebracht. Ik vind het ook jammer, zoals al eerder door Dinictus208 aangegeven, dat ze bij Netflix eerst je creditcard gegevens willen hebben voordat je aan je proefperiode kan beginnen.

De keuze tussen verschillende betaaldiensten vind ik juist hinderlijk. Om de series te kunnen volgens waar ik interesse naar heb, moet ik dus meerdere abonnementen afsluiten en als ik daarbij ook mijn favo muziek wil kunnen streamen, heb ik dus minstens nóg een abo nodig. Is dat raar dat ik zoiets vervelend vind?

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Ik vind het niet raar dat muziek, films/series en eventueel games aparte diensten zijn. Verlangen dat die bij elkaar zitten voor €10 per maand (let's face it, veel meer willen we niet betalen) is niet realistisch.

Desalniettemin is dat wel de reden dat ik niet betaal voor Netflix maar wel voor Spotify. Spotify stelt zo ongeveer alle muziek beschikbaar, terwijl Netflix dat niet met beeldmateriaal doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Smitovic schreef op zondag 04 mei 2014 @ 21:22:
Ik vind het niet raar dat muziek, films/series en eventueel games aparte diensten zijn. Verlangen dat die bij elkaar zitten voor €10 per maand (let's face it, veel meer willen we niet betalen) is niet realistisch.

Desalniettemin is dat wel de reden dat ik niet betaal voor Netflix maar wel voor Spotify. Spotify stelt zo ongeveer alle muziek beschikbaar, terwijl Netflix dat niet met beeldmateriaal doet.
Ik heb nergens geplaatst dat ik alles verwacht voor € 10,- in de maand. Als ik een muziek streamingdienst als Spotify kan combineren met een beelddienst die alle nieuwe films aanbiedt (desnoods een maand na de Blu-Ray release) en alle courante series, dan heb ik daar best € 25,- à € 30,- voor over. Misschien wel meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 07:02
Dinictus208 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 14:29:
Ik wilde ooit ook die gratis maand proberen maar dan willen ze wel alvast je creditcard gegevens.
Betalen kan ook gewoon via ideal, heb zelf ook netflix in gebruik zonder credit card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Major_ton schreef op zondag 04 mei 2014 @ 22:39:
[...]

Ik heb nergens geplaatst dat ik alles verwacht voor € 10,- in de maand. Als ik een muziek streamingdienst als Spotify kan combineren met een beelddienst die alle nieuwe films aanbiedt (desnoods een maand na de Blu-Ray release) en alle courante series, dan heb ik daar best € 25,- à € 30,- voor over. Misschien wel meer!
Nee, jij had het inderdaad niet over €10 per maand. Dat was een aanname van mij, dat wanneer de prijs voor een dienst meer word dan dat, er veel mensen zullen afhaken omdat het te duur is.

Een modulair systeem lijkt mij dan handiger. 1 basispakket, misschien gratis, waarbij je 'blokken' aan kan zetten zoals onbeperkt muziek, 30 uur films p/m etc.
Pagina: 1