Als het goed gaat ben ik binnen een maand afgestudeerd uit het middelbaar onderwijs (A2 diploma, België).
Nu wil ik volgend jaar starten aan een bachelor opleiding ict-consultant (HBO in Nederland denk ik).
Om me daarop voor te bereiden ben ik begonnen met wat simpel programmeerwerk.
Ik heb reeds wat kennis opgedaan met het programmeren van een arduino (leunt aan bij c dacht ik).
Ondertussen ben ik al goed weg met variabelen, integers, if else,....
Maar nu wil ik graag zelf eens m'n eerste homebrew programmatje maken, niks moeilijks maar leerzaam.
Het idee is om een brandstofcalculator te maken waarvan de kosten per persoon worden uitgerekend.
Dit is wat ik heb in kladwerk:
in vullen door gebruiker:
variabel 1: gemiddeld verbruik auto (l/100km)
variabel 2: prijs brandstof
variabel 3: te rijden / gereden km's
variabel 4: aantal personen
tussen uitkomst:
variabel 5: prijs/100km
variabel 6: prijs/km
variabel 7: totaal bedrag
variabel 8: prijs / persoon
formule:
variabel 1 x variabel 2 = variabel 5
variabel 5 / 100 = variabel 6
variabel 6 x variabel 3 = variabel 7
variabel 7 : variabel 4 = variabel 8
Het resultaat: prijs / persoon
De beredenering zit volgens mij wel goed, maar ik vraag me af hoe ik dit nu het best aanpak op vlak van programmeertaal. Ik weet dat in de opleiding dat ik wil volgen het eerste jaar de nadruk ligt op c sharp.
Is het dan de beste keuze om het in c# te ontwikkelen of is visual basics beter?
Zelf weet ik niet echt direct het grote verschil tussen de twee vandaar mijn vraag.
Nu wil ik volgend jaar starten aan een bachelor opleiding ict-consultant (HBO in Nederland denk ik).
Om me daarop voor te bereiden ben ik begonnen met wat simpel programmeerwerk.
Ik heb reeds wat kennis opgedaan met het programmeren van een arduino (leunt aan bij c dacht ik).
Ondertussen ben ik al goed weg met variabelen, integers, if else,....
Maar nu wil ik graag zelf eens m'n eerste homebrew programmatje maken, niks moeilijks maar leerzaam.
Het idee is om een brandstofcalculator te maken waarvan de kosten per persoon worden uitgerekend.
Dit is wat ik heb in kladwerk:
in vullen door gebruiker:
variabel 1: gemiddeld verbruik auto (l/100km)
variabel 2: prijs brandstof
variabel 3: te rijden / gereden km's
variabel 4: aantal personen
tussen uitkomst:
variabel 5: prijs/100km
variabel 6: prijs/km
variabel 7: totaal bedrag
variabel 8: prijs / persoon
formule:
variabel 1 x variabel 2 = variabel 5
variabel 5 / 100 = variabel 6
variabel 6 x variabel 3 = variabel 7
variabel 7 : variabel 4 = variabel 8
Het resultaat: prijs / persoon
De beredenering zit volgens mij wel goed, maar ik vraag me af hoe ik dit nu het best aanpak op vlak van programmeertaal. Ik weet dat in de opleiding dat ik wil volgen het eerste jaar de nadruk ligt op c sharp.
Is het dan de beste keuze om het in c# te ontwikkelen of is visual basics beter?
Zelf weet ik niet echt direct het grote verschil tussen de twee vandaar mijn vraag.