Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 594093

Topicstarter
Ik heb niet erg veel verstand van smartphones, en ik vraag wat het verschil tussen deze twee smartphones ongeveer is. Ik snap dat ik misschien bter voor de lg nexus kan kiezen maar is dat ok echt de 140 euro meer waard? wat kan ik bijvoorbeeld meer met de lg wat ik niet met de motorola kan.
bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:14

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

De Nexus 5 heeft een snellere processor, meer RAM, een groter scherm (4,95 tegen 4,5 inch) en een hogere resolutie (1080p vs 720p). Misschien dat je bij bijvoorbeeld veeleisende games verschillen kunt merken. Ze "kunnen" hetzelfde (zelfde OS versie, en kunnen dezelfde apps draaien), alleen is de Nexus wat sneller.

De snelheidsverschillen bij normaal gebruik zijn minimaal, apps starten op de Nexus een fractie van een seconde sneller op:
YouTube: Moto G Speed Test (with Nexus 5)

Meer diepgaande reviews:
http://www.pcadvisor.co.u...moto-g-comparison-review/
http://www.bgr.in/news/moto-g-vs-google-nexus-5-ra214/

Of de betere specs het prijsverschil waard zijn is uiteindelijk een persoonlijke keuze. Ik ben zelf voor de Moto G gegaan omdat ik niet zo'n grote telefoon wil, en ik merkte bij mijn vorige telefoon (Desire X) dat die eigenlijk al snel genoeg was voor ongeveer alles wat ik er mee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Buiten het scherm, meer RAM, de snellere SOC die hierboven al vermeld zijn, heb je bij de Nexus 5 als eerste nieuwe Android-versies. De Moto G zal waarschijnlijk ook nog wel een update krijgen (en daar zullen ze, nu ze van Google zijn en een redelijk kale Android-versie meeleveren, ook niet zolang mee wachten denk ik). Dit is meestal een voordeel, maar kan ook een nadeel zijn weet ik uit ervaring: als je bij de eerste 1% van de overstappers naar een nieuwe Android-versie hoort, houden app-makers nauwelijks rekening met je. In het verleden heb ik al gekampt met een niet-werkende internetbankieren app bijvoorbeeld.

Ik ben overigens voor de LG Nexus 5 gegaan, een witte met 32GB geheugen.

[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 02-05-2014 23:57 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik zat zelf ook te twijfelen tussen de n5 en moto g.

Uiteindelijk voor de n5 gegaan omdat ik er goedkoop aan kon komen en het is een pracht toestel. Ik vind hem alleen een beetje te groot, prachtig voor netflix maar te lomp voor enkelhandig gebruik.
Voor huidige winkelprijzen zou ik een moto g kiezen boven een n5 omdat de bang/buck van een moto 16gb geweldig is en wat handzamer. Je kunt wachten op de moto E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Nesus 5 heeft 4G, Motorola G niet.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ten opzichte van de moto-g heeft de n5 de volgende meerwaarde:
-snellere processor
-zwaardere gpu
-groter scherm, met hogere resolutie
-4G
-nfc
-garantie op de laatste updates van google.
-opties voor meer opslag (13gb kan weinig zijn)

De moto-g is trouwens niet de beste budget telefoon die je kan kopen. Voor 180 a 200 euro pik je ook een sony xperia SP op, die heeft wel een minder scherm, gpu en cpu dan de n5 maar de volgende dingen beter dan de moto-g:
pricewatch: Sony Xperia SP Zwart
-betere cpu
-betere gpu (audreno 310)
-gelijke resolutie maar iets groter scherm.
-wel 4g
-nfc
-maar android 4.3
-een sd lezer voor max 128gb opslag.

Wat je daadwerkelijk meer kan met een nexus5 of sony xperia sp is:
-draadloos betalen.
-zwaardere games vloeiend afspelen
-snel internetten met 4G (als je het eenmaal gewend bent is 3G een grote achteruitgang)
-meerdere spelletjes installeren.
-hem langer gebruiken voor dat hij traag wordt.
-voor een hogere 2e hands waarde verkopen.
-langere batterijtijd in veel gevallen, doordat je met de lage 4g frequenties minder vaak van mast moet wisselen, of minder vaak last hebt van zwak signaal.

[ Voor 25% gewijzigd door 3x3 op 03-05-2014 01:00 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA
Pagina: 1