Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een nexus 4 telefoon van LG voor ongeveer 4 maanden.
Vandaag op mijn werk is het beeldscherm kapot gegaan. Niet door de telefoon te laten vallen ofzo of op andere wijze die domweg onbetwistelijk vanwege eigen schuld is veroorzaakt.

Op het enige feit na dat ik gisteravond mijn beschermhoesje had verwijderd en vergeten was mee te nemen naar het werk.

Op een of andere manier is de voorkant van de telefoon (de kant van het beeldscherm) gebarsten in mijn broekzak.

Hoogst waarschijnlijk is dit in het magazijn gebeurd en ben ik met mijn broekzak tegen iets hards gestoten. In de pauze was er nog niks aan de hand. Totdat ik 2 uur later mijn telefoon uit mijn zak haalde en ik verstijfd naar het beeldscherm staarde. Ik kan me echter geen situatie herinneren waarin er mogelijk dmv een botsing de breuk is onstaan. Ongetwijfeld moet dat dus wel gebeurd zijn.

In ieder geval is het compleet onbewust kapot gegaan.
Ik weet van andermans verhalen dat het wel vaker bij anderen voorkomt dat door een ongelukje het beeldscherm breekt.
Ik heb daarbij nog eens het ongeluk dat het touchscreen ook helemaal niet meer reageerd. En de telefoon kan alleen maar met touchscreen worden bediend.

Behalve dat er een flinke barst in het scherm zit is mijn hele telefoon nu dus onbruikbaar.
Extra lastig voor me want nu moet ik apart ergens een goedkoop simlock vrij mobieltje vangen want ik had ook geen reserve.
Ik heb de telefoon 4-5maanden geleden bij Belsimpel.nl besteld (webshop) en laten bezorgen. En heb apart een abbonement afgesloten bij tele 2.

Ik kocht de telefoon trouwens op een ongunstig moment. Destijds voor bijna €400,00 terwijl deze vrij kort daarna bij de introductie van de nexus 5 scherp
gedaald werd en nu relatief spot goedkoop is.

Maar to the point.

Wat betekent dit nou voor mij? En wat zijn de opties?
De policies van Belsimpel weet ik niet zo goed.
En voordat ik ze opbel leg ik eerst mijn verhaal hier ff uit voordat ik ongunstige stappen neem voor mezelf.
Wat is nou de goedkoopste oplossing voor mij? Of heb ik complete garantie voor dit ongeval?

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:15
Ik denk dat je garantie dat niet gaat dekken, kijk even in de Nexus 4 topic daar heeft iemand recent goede ervaringen met zelf goedkoop fixen van de scherm ervan.

Maar goed heel apart 400 euro, ik heb de mijne (16gb) ook bij Belsimpel vandaan en was 300 euro kwijt in augustus vorig jaar.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij ben ik zelf een beetje in de war. Ik heb hem volgens mij voor 300-350+ euro gekocht.
Ben in de war met een ander gekocht apparaat. Ik heb de order hier niet liggen dus ik denk dat ik 2 prijzen door elkaar haal. Dan nog geld dat het een ongunstige prijs is voor hoeveel de mobiel nu verkrijgbaar is.

Ik heb trouwens wel gehoord van het fixen van een scherm. Alleen weet ik niet of dat bij mij gaat helpen.
Ik heb vaker gehoord van kennisen/vrienden die ook een gebroken scherm hadden waarbij het touchscreen het nog deed.

Mijn beeldscherm reageerd ook niet meer op swipes en aanrakingen. En ik weet niet de techniek achter een touchscreen en ben dus skeptisch of het vervangen van een nieuw glasplaatje ook het touch gedeelte repareerd en daarmee in verband staat.

Trouwens wil ik best zelf zon beeldscherm vervangen met de juiste uitleg tutorials. Ik ben alleen niet de beste priegelaar dus heb niet 100% vertrouwen.
Alhoewel ik het best een poging wil wagen. Als het dan toch niet onder de garantie valt dan kan ik net zo goed het zelf proberen te fixen.

Ook heb ik gehoord dat je bij bepaalde zaken het tegen betaling kan laten vervangen.
Zo ja, waar dan? En waar het goedkoopst? Of nog veel belangrijker. Welke is betrouwbaar in deze service.

• BasRR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ga je het zelf repareren, dan ben je sowieso je garantie kwijt op het gehele toestel.
Laat je het repareren dan heb je denk ik in de meeste gevallen nog wel garantie op de rest van de telefoon.

Verwijderd

Topicstarter
Laten repareren? Door wie? Door de fabriek zelf?
Hoe duur is dat ongeveer?
Of misschien kan ik de telefoon laten repareren door andere diensten.

Wanneer ik bijvoorbeeld google op gsm / mobiel kapot of mobiele telefoon reparatie dan kom ik allemaal reparatie diensten tegen.

Werken die samen met LG en zijn zij georloofd legaal de reparatie uit te voeren met behoud van garantie.

Of moet ik dus de telefoon opsturen naar belsimpel > schip > oceaan naar usa/Korea tegen een hoofdprijs waarschijnlijk.
Waar het mij voornamelijk om gaat is geld. Ik ben zeker niet arm maar ik heb er niet bepaald een overvloed van op dit moment. De goedkoopste oplossing is hoofdzakelijk waar ik naar op zoek ben.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2014 17:34 ]

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Even je inboedelverzekering bellen en vragen of het gedekt wordt.
In veel gevallen wel namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgen even belsimpel bellen en de LG klantenservice. Eigenlijk wou ik dat net doen maar uiteraard zijn ze gesloten op dit moment. Hopelijk valt het toch binnen de garantie. Zo niet en hun kostende alternatieven staan me niet aan dan ga ik toch er voor kiezen om het beeldscherm ergens anders te laten repareren desnoods zelf.

Gewoon uit interesse he. Hoeveel kost het om het zelf te repareren. Mizgala zegt dat in het nexus 4 topic het staat uitgelegd. Maar dit topic heeft zoveel bladzijden dat tegen de tijd ik het stukje gevonden heb ik naar bed moet. Weet iemand waar in het topic ik precies moet kijken.

@Momus.

Ik ga het proberen. Maare natuurlijk weet de inboedelverzekeraar dat niet maar het ongeval was op het werk natuurlijk en niet thuis. Naja ik hang wel een verhaaltje op. Ik heb echter nog nooit gehoord dat de inboedelverzekeraar je kapotte telefoon dekt maar het zou heel mooi zijn.

Conclusie,

-Eerst belsimpel/lg helpdesk bellen
-Dan als bovenstaande geen oplossing bied de inboedelverzekeraar bellen (waar ik skeptisch over ben)
-Of eventueel als het moet op een andere manier de reparatie verichten.

Bedankt tot dusver.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 20:04:
Ik ga morgen even belsimpel bellen en de LG klantenservice. Eigenlijk wou ik dat net doen maar uiteraard zijn ze gesloten op dit moment. Hopelijk valt het toch binnen de garantie. Zo niet en hun kostende alternatieven staan me niet aan dan ga ik toch er voor kiezen om het beeldscherm ergens anders te laten repareren desnoods zelf.

Gewoon uit interesse he. Hoeveel kost het om het zelf te repareren. Mizgala zegt dat in het nexus 4 topic het staat uitgelegd. Maar dit topic heeft zoveel bladzijden dat tegen de tijd ik het stukje gevonden heb ik naar bed moet. Weet iemand waar in het topic ik precies moet kijken.

@Momus.

Ik ga het proberen. Maare natuurlijk weet de inboedelverzekeraar dat niet maar het ongeval was op het werk natuurlijk en niet thuis. Naja ik hang wel een verhaaltje op. Ik heb echter nog nooit gehoord dat de inboedelverzekeraar je kapotte telefoon dekt maar het zou heel mooi zijn.

Conclusie,

-Eerst belsimpel/lg helpdesk bellen
-Dan als bovenstaande geen oplossing bied de inboedelverzekeraar bellen (waar ik skeptisch over ben)
-Of eventueel als het moet op een andere manier de reparatie verichten.

Bedankt tot dusver.
Het gaat om je inboedel, niet om waar het gebeurt. Je telefoon is tegenwoordig onderdeel van je inboedel.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan. Ik ging het zowiezo proberen. Thanks

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:17

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Als je het zelf wil doen, het scherm met frame met touchscreen kost iets van een 60€ op eBay.

Zonder frame is iets goedkoper maar dan zit je weer met een haardroger en dubbelzijdige tape te kloten.

Ik heb het pas geleden zelf ook gedaan en stelt weinig voor.

Ik dacht als je het officieel laat doen door LG dat je iets van een 150-200€ kwijt bent.

[ Voor 31% gewijzigd door Jellabie op 02-05-2014 21:41 ]

De Nederbelg !

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 09:17
Momus schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 20:09:
[...]

Het gaat om je inboedel, niet om waar het gebeurt. Je telefoon is tegenwoordig onderdeel van je inboedel.
Zonder buitenshuis dekking niet, en daarbij vallen telefoons er vaak niet onder! Enige manier om dat zeker te weten is de polis nakijken

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me nog een ding af. Ik heb eerder al aangegeven dat behalve het scherm een barst heeft dat ook het touchscreen niet meer werkt.
Stel je voor dat ik uiteindelijk er voor kies het zelf te vervangen. Repareer ik dan met de juiste onderdelen ook het touchscreen zelf. Of vervang ik alleen
het kapotte glasplaatje.
Dat moet ik namelijk wel weten anders kan ik het net zo goed niet doen.
Ik neem toch aan dat als ik

1: Een barst in met scherm heb.
2: het touchscreen niet meer werkt.

Dat ik dan 2 dingen moet repareren. Of zit het touchscreen in het ruitje verwerkt ofzo? Of is het net zo makkelijk dat ook zelf te vervangen.

EDIT: Voor exacte duidelijkheid. Niet me hele touch gedeelte is defect. 1/4de van mijn scherm werkt nog aande bovenkant. Min of meer het gehele beeldscherm onder de barst reageerd niet meer op aanrakingen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2014 12:06 ]

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:15
Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 12:04:
Ik vraag me nog een ding af. Ik heb eerder al aangegeven dat behalve het scherm een barst heeft dat ook het touchscreen niet meer werkt.
Stel je voor dat ik uiteindelijk er voor kies het zelf te vervangen. Repareer ik dan met de juiste onderdelen ook het touchscreen zelf. Of vervang ik alleen
het kapotte glasplaatje.
Dat moet ik namelijk wel weten anders kan ik het net zo goed niet doen.
Ik neem toch aan dat als ik

1: Een barst in met scherm heb.
2: het touchscreen niet meer werkt.

Dat ik dan 2 dingen moet repareren. Of zit het touchscreen in het ruitje verwerkt ofzo? Of is het net zo makkelijk dat ook zelf te vervangen.

EDIT: Voor exacte duidelijkheid. Niet me hele touch gedeelte is defect. 1/4de van mijn scherm werkt nog aande bovenkant. Min of meer het gehele beeldscherm onder de barst reageerd niet meer op aanrakingen.
Je kan die glasplaat niet vervangen, je vervangt de hele scherm.

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:17

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Mizgala28 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 12:42:
[...]

Je kan die glasplaat niet vervangen, je vervangt de hele scherm.
Kan je wel hoor, maar zijn digitizer (touchscreen) is ook dood. Dus hij moet soieso alles vervangen.

(Het glas kost 10€ ofzo, maar is een bitch om te vervangen (want lijm tussen LCD en glas)

De Nederbelg !

• iksander
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-07-2024
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Heb je het zelf gedaan nu?
Want ik heb hetzelfde probleem namelijk als jou.
Hoewel het bovenste gedeelte reageert nog wel op aanrakingen.
Wat moet ik nu bestellen op eBay om mijn telefoon weer werkend te krijgen?
Pagina: 1