Delen WiFi netwerk ipad/iPhone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 14:26
Ik zit op een park binnen het bereik van WiFi hotspots van KPN.
Nu heb ik een KPN abonnement en kan hier gratis gebruik van maken.

Alleen wil ik met een stuk of 4 devices tegelijk, dit word niet ondersteund.

Nu dacht ik m'n iPhone (5 iOS 7.1.1) in te stellen als hotspot, maar dit lijkt alleen te werken voor de mobiele data verbinding en niet voor het verbonden WiFi netwerk (KPN hotspot)

Is het mogelijk om deze feature te gebruiken voor het delen van het WiFi netwerk ?

Nu heb ik ook een ipad (met jb/iOS 7.0) en zou de verbinding ook hierop kunnen delen, dus heb ik mywi vanuit cydia geïnstalleerd. Dit ziet er aardig uit, ware het niet dat mijn WiFi verbinding weg valt als ik de WiFi hotspot aan zet.

Hij wordt wel zichtbaar en ik kan ermee verbinden met m'n iPhone, maar dat heeft weinig zin als de WiFi verbinding verbroken wordt zodra ik de WiFi hotspot aan zet op de ipad.

Iemand hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:07
Wat mijn bekend is, wordt dit geblokkeerd door de provider. KPN kan dus ingesteld hebben dat dit niet mag op een verbinding en het daarom niet lukt.

Heb hier ook wel eens naar zitten zoeken, maar wat ik zo las zal het zonder jb niet mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

De vraag is: hoe wil je het gedeelde netwerk 'aan gaan bieden' aan je overige devices? Je iPad kan geen eigen WiFi netwerk opzetten (AP mode) terwijl het met een WiFi netwerk verbonden is.

Een van de manieren waarop ik dit met 'camping WiFi' ooit geregeld heb is met 2x Airport Express. De ene Airport als WiFi client (bridge naar ethernet) en de 2e als router (Ethernet -> WiFi). Vervolgens had ik mijn eigen beveiligde 'campingwifi' netwerk waar mijn devices aanhingen. Echter, aangezien KPN gebruik maakt van een captive portal is er een reële kans dat deze opstelling voor jou niet gaat werken.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Nee, het is volgens mij gewoon technisch niet mogelijk om tegelijk client te zijn op een wifi netwerk (KPN Hotspot) en zelf een wifi hotspot te zijn.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

u_nix_we_all schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 16:48:
Nee, het is volgens mij gewoon technisch niet mogelijk om tegelijk client te zijn op een wifi netwerk (KPN Hotspot) en zelf een wifi hotspot te zijn.
Met meerdere radio's moet het op zich wel kunnen, maar als ze verenigd zijn in logische interface kan het niet. Binnen iOS kan je het dus hoogstwaarschijnlijk vergeten ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Whieee schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 16:50:
[...]

Met meerdere radio's moet het op zich wel kunnen, maar als ze verenigd zijn in logische interface kan het niet. Binnen iOS kan je het dus hoogstwaarschijnlijk vergeten ;)
:w hee ex-collega :p (nu pas door dat jij het bent)
Voor je gemoedsrust wellicht fijn om te weten dat het op Android ook niet kan 8)

[ Voor 3% gewijzigd door u_nix_we_all op 02-05-2014 17:11 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 14:26
Ik denk dat de provider hier niks mee te maken heeft.
Volgens mij is het programma'tje MyWi hier juist voor bedoeld.
Er wordt een nieuw wifi netwerk gemaakt met een nieuw ssid waarop de andere devices zich als client aanmelden. Volgens mij niks bijzonders en moet het kunnen werken. Niet voor niks dat deze app 20 euro kost, dan zal ie toch iets goed doen lijkt me.

Ik heb nog geen valide argumenten gehoord waarom het niet werkt.
Pagina: 1