Kant-en-klare game pc

Pagina: 1
Acties:

• Talel
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-07-2025
Een hele goede dag dames en heren,

Ik heb zojuist een account aangemaakt om advies te vragen over welk van deze twee computers het beste is. Omdat mijn verstand van computers 0,0 is heb ik besloten om een kant-en-klare computer te kopen. Bij de lokale Media Markt kosten de twee beste pc's allebei 999 euro. Ik weet dat zelf een pc samenstellen een stuk voordeliger is, maar ik zou toch graag van jullie horen welk van de twee de betere is. De twee computers waarover het gaat zijn de MEDION Akoya P5307G en de HP Phoenix H9-1340ED. De pc die ik ga kopen is bedoeld om te gamen, media af te spelen en om op te werken.

De specificaties:
MEDION Akoya P5307G
Intel Core i7-4770 (4x 3,4GHz) (3,8 GHz Turbo)
16 GB DRR3 Werkgeheugen
64 GB SSD + 3 TB HDD
Videokaart: Nvidia GeForce GTX650 (1GB GDDR5)
GB LAN - 2x USB 3.0 - 4x USB 2.0 - HDMI - DVI - VGA

HP Phoenix H9-1340ED
Intel Core i5-3470 3,2 - 3,6 GHz (quad)
Werkgeheugen: 8GB werkgeheugen
1 TB HDD + 16 GB SSD Cache
Videokaart: GTX680 2GB GDDR5
HDMI / Beats Audio / 2x DVI / VGA / Displayport

Alvast bedankt voor de hulp!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Voor puur gamen is de onderste de beste van de 2, maar er zit wel een videokaart in van de oude generatie(2012).

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:55
Voor gamen is de hp beter.
I7 heeft in games te weinig voordeel gezien de meeste games niet of nauwelijks gebruik maken van hypertreading.
16gb geheugen is overkill voor games, 8gb meer dan voldoende.
De gtx680 van de hp is een heel stukje sneller dan de 650 van de medion, hier haal je wel voordeel uit met gamen.

Nadeel van de hp is dat je geen echte ssd hebt maar een caching ssd.
Dus gericht op gamen? hp is de betere.
Gericht op andere werkzaamheden is de medion beter.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Misschien is het ook handig om te vermelden wat voor werk, welke games je wilt doen/spelen?

Ten tweede, ken je niet iemand die voor jou even een pc in elkaar wilt zetten?
Het is echt niet veel werk voor iemand die er handig in is (half uurtje voor bouwen, 1-2 uur voor installatie windows+software).

In mijn ogen zijn beide systemen niet erg gebalanceerd, de Medion heeft een leuke CPU en meer geheugen maar een mindere videokaart. De Medion levert wel in op SSD/HDD maar welke er in zitten zou je op moeten zoeken.

Waar de HP een mindere cpu/helft van het geheugen en een 'SSHD' maar een betere videokaart.

Voor 999 euro kun je zelf een meer gebalanceerd systeem samenstellen of met iemand anders samenstellen.

En voor diegene die zeggen dat 16GB overkill is, onzin, tijdens het spelen van b.v. BF4 zit ik op ~10GB geheugen gebruik.

[ Voor 7% gewijzigd door prutser001 op 02-05-2014 16:04 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:16
prutser001 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 16:03:
Misschien is het ook handig om te vermelden wat voor werk, welke games je wilt doen/spelen?

Ten tweede, ken je niet iemand die voor jou even een pc in elkaar wilt zetten?
Het is echt niet veel werk voor iemand die er handig in is (half uurtje voor bouwen, 1-2 uur voor installatie windows+software).

In mijn ogen zijn beide systemen niet erg gebalanceerd, de Medion heeft een leuke CPU en meer geheugen maar een mindere videokaart. De Medion levert wel in op SSD/HDD maar welke er in zitten zou je op moeten zoeken.

Waar de HP een mindere cpu/helft van het geheugen en een 'SSHD' maar een betere videokaart.

Voor 999 euro kun je zelf een meer gebalanceerd systeem samenstellen of met iemand anders samenstellen.

En voor diegene die zeggen dat 16GB overkill is, onzin, tijdens het spelen van b.v. BF4 zit ik op ~10GB geheugen gebruik.
eensch, ik zou zelf een systeem in elkaar zetten, imo is optie 2 beter alleen mis je een SSD verschrikkelijk.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Wat doe jij in vredesnaam nog naast het spelen van bf4 dan?
Even gekeken en ik zit aan 4,5GB op golmud railway op High in bf4..

[ Voor 11% gewijzigd door SmokingCrop op 02-05-2014 16:34 ]

• RaaFkOnIjN
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-12-2025
Geen van beide. Gewoon een custom game pc nemen. Dan ben je veel goedkoper uit en waarschijnlijk blijft het hele systeem het nog langer doen.

Verwijderd

Jah prutser001 zit natuurlijk met een crossfire met alles op super-duper ultra waarschijnlijk :)
Maar voor de meesten zal 8gb volstaan. Ik zou zoiets doen voor die prijs ongeveer:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4440 Boxed€ 149,98€ 149,98
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 69,90€ 69,90
1Gigabyte GV-N770OC-2GD€ 281,80€ 281,80
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,86€ 46,86
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 83,95€ 83,95
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 80,30€ 80,30
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 58,95€ 58,95
1Corsair RM650€ 91,89€ 91,89
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 89,55€ 89,55
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 976,13

Alles gaat van betere kwaliteit zijn, beter gekoeld, stiller en veel sneller. Ook in de toekomst upgradeble... Je kan het zelf doen met youtube filmpjes als hulp of iemand die je kent die ervaring heeft. Het kan nog wat goedkoper ook natuurlijk als je wilt.

• Talel
Bedankt voor de snelle reacties!
Ik speel voornamelijk simulatiegames en strategie spellen zoals Total War ROME II. Daarnaast speel ik ook enkele MMORPG's. Games als Battlefield 4 speel ik op de PS4.

Ik zie toch wel dat de meeste van jullie de HP beter vinden, maar gaat die ook langer mee? Daarmee bedoel ik of de specificaties langer goed blijven voor games in de toekomst. Ook zou ik graag willen weten welke in de toekomst eventueel makkelijker is om te upgraden, bijvoorbeeld een nieuwe videokaart of een nieuw werkgeheugen (en welke goedkoper is om te upgraden).

• SmokingCrop
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 16:35:

Alles gaat van betere kwaliteit zijn, beter gekoeld, stiller en veel sneller. Ook in de toekomst upgradeble... Je kan het zelf doen met youtube filmpjes als hulp of iemand die je kent die ervaring heeft. Het kan nog wat goedkoper ook natuurlijk als je wilt.
Maar dan wel met een andere voeding :>
Die RM series hebben brakke secundaire caps & 520-550W is plenty.

• timal
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-11-2025

timal

hey

Mocht je ook niemand kennen die voor je een systeem in elkaar kan zetten kan je dat ook door een winkel laten doen als Alternate of Azerty. Dan krijg je er garantie bij en kan je voor 1000 euro een beter systeem bouwen dan de voorgestelde systemen bovenaan.

• G4H
  • Niet online

G4H

Je hoeft hem niet zelf in elkaar te zetten, dat kan een webshop als Afuture e.a. ook voor je doen tegen een eurotje of €50-€60. Vervolgens kun je hem dan ophalen of laten verzenden, net zoals dat gaat bij de aankoop van een normale pc. Onder de streep heb je dan alsnog een (véél) betere prijs/kwaliteit verhouding.

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:19
Talel schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 16:35:

[...]

Ik speel voornamelijk simulatiegames en strategie spellen zoals Total War ROME II. Daarnaast speel ik ook enkele MMORPG's. Games als Battlefield 4 speel ik op de PS4.

Ik zie toch wel dat de meeste van jullie de HP beter vinden, maar gaat die ook langer mee? Daarmee bedoel ik of de specificaties langer goed blijven voor games in de toekomst. Ook zou ik graag willen weten welke in de toekomst eventueel makkelijker is om te upgraden, bijvoorbeeld een nieuwe videokaart of een nieuw werkgeheugen (en welke goedkoper is om te upgraden).
Op je vraag: gaat die ook langer mee? Nee...
De pc zal nu al niet eens de spellen op hoge kwaliteit kunnen afdraaien, laat staan in de toekomst...
Het overzicht die een mede tweaker hierboven heeft gegeven in een mooie tabel, is vele malen beter, sneller en toekomst gericht (je kan langer ermee door, en je hebt mogelijkheden om te upgrade)

Ik raad je dus ook absoluut niet aan om bij de mediamarkt je PC te kopen, ik begrijp dat je van ons wilt horen welke van de 2, nou de hp is iets beter dan de medion.. Maar voor dat geld zou ik me zwaar genaaid voelen.
Je krijgt echt totaal niet waar voor je geld.

Het is dus ook geen echte game pc, het is meer een huis, tuin en keuken pc waar je weleens een spelletje op kan doen (met beperkte kwaliteiten)

Je kan beter bij bijv alternate.nl een PC laten samen stellen door ons, en het door alternate gebruik klaar maken ( je betaald uiteraard wel ervoor wanneer hun het in elkaar zetten voor jou ). Maar dan nog zal je veel meer krijgen voor een lagere prijs.. Dan heb je dus het gemak van een kant en klare pc, maar dan wel met veel meer krachten, gekeken naar nu en de toekomst.

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:55
Talel schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 16:35:

[...]

De systemen zijn niet bedoelt om te upgraden, met het vervangen van bijvoorbeeld de videokaart voor een zwaarder model loop je met wat pech tegen de voeding aan (die vaak niet geweldig is om kosten te besparen)
Dat gezegd zou het wel kunnen mist je binnen de opgegeven specificaties blijft.

Het beste is zoals iedereen hier al voorstelt zelf een pc samen stellen.
Alternate heeft bijvoorbeeld een samenstel service. (als je niemand kent die het wil doen)
http://www.alternate.nl/h...ator/builder/pc/page.html

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-04 12:52
Je zou ook kunnen kijken naar dit soort site's: http://www.dragoncomputer...=product/category&path=63

Heb er zelf geen ervaring mee, maar ken wel iemand die hier een goede ervaring mee heeft. Alsnog niet ideaal zoals zelfbouw, maar ook niet gekke mediamarkt samenstellingen. Meer waar voor je geld in ieder geval dan mediamarkt.

• SmokingCrop
  • Niet online
Axewi schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 16:41:
[...]
Het beste is zoals iedereen hier al voorstelt zelf een pc samen stellen.
Alternate heeft bijvoorbeeld een samenstel service. (als je niemand kent die het wil doen)
http://www.alternate.nl/h...ator/builder/pc/page.html
Je hebt helemaal zo'n builder niet nodig, bij bv. Afuture kan je gewoon "assemblage" toevoegen in de winkelmand en dan kan je dus gewoon gelijk welk systeem geassembleerd thuis krijgen. :) (uit eigen ervaring weet ik dat ze nog goede kabelmanagement doen ook)

Zo is bv volgend systeem voor 1000~ euro inclusief assemblage te verkrijgen:
(http://tweakers.net/price...cts=6&maxshops=1#shoplist)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 168,70€ 168,70
1Asus B85M-G (C2)€ 62,90€ 62,90
1XFX R9 280X Black Edition€ 263,50€ 263,50
1Fractal Design Define Mini€ 73,-€ 73,-
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 46,99€ 46,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 913,70

• Talel
Hartstikke bedankt voor alle antwoorden! Na het lezen van alle posts heb ik besloten om toch maar naar ALTERNATE om daar een pc te laten samenstellen. Ik heb nooit geweten dat je de pc ook door hunzelf kon laten bouwen. Nogmaals bedankt!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:36
De ellende is wel dat de door ons voorgestelde lijsten wanneer je ze bij 1 leverancier moet bestellen om in elkaar te laten zetten stukken duurder uitvallen.

Ik heb voor de gein es een lijstje op azerty in elkaar geflanst met assemblageservice maar zonder windows installatie. W8 zit erbij maar dat moet nog wel zelf lukken dat installeren toch.

Wel veel betere componenten die langer meegaan plus nog wat bonusonderdelen zoals een stille koeler voor de processor en een SSD.

Maak ook zo'n lijstje bij alternate dan kun je ze vergelijken. Ik heb het systeem gebaseerd op een i5 4440 ( zat om te gamen en een MSI 280x ook retegoeie kaart met nog wat meer VRAM)

Het lijstje voor 990 euro :

-Edit-

Sry foute link ik zet het goeie lijstje nog ff klaar

[ Voor 5% gewijzigd door Baloes op 02-05-2014 16:56 ]

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-03 22:41
Die link werkt niet zonder jouw cookie; ik zie alleen wat ik ooit bekeken heb bij azerty, maar niet jouw samenstelling.

• SmokingCrop
  • Niet online
Baloes schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 16:54:
De ellende is wel dat de door ons voorgestelde lijsten wanneer je ze bij 1 leverancier moet bestellen om in elkaar te laten zetten stukken duurder uitvallen.
het systeem dat ik in elkaar stelde is het goedkoopste als je enkel bij Afuture koopt :+
http://tweakers.net/price...cts=2&maxshops=5#shoplist

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:19
SmokingCrop schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 16:58:
[...]

het systeem dat ik in elkaar stelde is het goedkoopste als je enkel bij Afuture koopt :+
http://tweakers.net/price...cts=2&maxshops=5#shoplist
Bump,
Lalel, kijk inderdaad eens naar deze link.
Heb je deze gehele PC voor 955 bij Afuture

Beste is om bijv deze lijst door te mailen naar afuture, of ze van te voren even te bellen. Je kan dan makkelijk aangeven dat je deze pc voor 999/1000 euro in elkaar gezet wilt hebben incl verzendkosten.
Dan ben je 1000 euro kwijt, maar je hebt dan veeeeel meeeer.

[ Voor 24% gewijzigd door LopendeVogel op 02-05-2014 17:01 ]

• timal
  • Laatst online: 25-11-2025

timal

hey

Inderdaad

[ Voor 88% gewijzigd door timal op 02-05-2014 17:02 . Reden: Was al gemeld ]

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Als je de lokale pc boer binnenwandelt en daar vraagt om een game pc krijg je hoogst waarschijnlijk al een betere deal. Iig, niet bij een MM, Saturn, It's of what ever kopen.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• SmokingCrop
  • Niet online
JeroenC schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 16:59:
[...]
Beste is om bijv deze lijst door te mailen naar afuture, of ze van te voren even te bellen. Je kan dan makkelijk aangeven dat je deze pc voor 999/1000 euro in elkaar gezet wilt hebben incl verzendkosten.
Dan ben je 1000 euro kwijt, maar je hebt dan veeeeel meeeer.
Niet eens nodig om te bellen:
Gewoon toevoegen in de winkelmand
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/v5hvYpUpjUco9hCbPMnyEqdU/thumb.png

[ Voor 19% gewijzigd door SmokingCrop op 02-05-2014 17:09 ]

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:36
Affijn ff problemen en nou moet ik nog eten gaan maken ook :) lukt ff niet.

Affijn, lijstje van Smokingcrop is erg mooi.

Ik had er een pricewatch: MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB in gedaan omdat ie een betere koeler heeft en toch stil is

Maar al met al bestellen en laten bouwen beste optie. Betere kwaliteit voor minder geld :)

• prutser001

prutser001

SmokingCrop schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 16:31:
[...]

Wat doe jij in vredesnaam nog naast het spelen van bf4 dan?
Even gekeken en ik zit aan 4,5GB op golmud railway op High in bf4..
Alles max, Ultra/200 res scale etc.
TS/Origin/Steam/Chrome (meerdere tabs)

En om 1 of andere reden loopt mijn 'svchost.exe op naar 1.6 soms 2+ GB. Maar ben er nog niet uit welke service nou de problemen veroorzaakt.

Maar om gewoon niet tegen het swappen aan te lopen zou ik zeker 16GB aanraden, en voor de prijs hoef je het tegenwoordig ook niet te laten.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• SmokingCrop
  • Niet online
prutser001 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 17:59:
[...]

Alles max, Ultra/200 res scale etc.
TS/Origin/Steam/Chrome (meerdere tabs)

En om 1 of andere reden loopt mijn 'svchost.exe op naar 1.6 soms 2+ GB. Maar ben er nog niet uit welke service nou de problemen veroorzaakt.

Maar om gewoon niet tegen het swappen aan te lopen zou ik zeker 16GB aanraden, en voor de prijs hoef je het tegenwoordig ook niet te laten.
Talel zal echter ook gewoon op High spelen ;)
en niet op 200 res scale/ultra of hij zal minder dan 30 fps halen ofzo :+

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:32
en als je in het noorden woont wil ik je wel helpen met een pc in elkaar te zetten ;)

• prutser001

prutser001

SmokingCrop schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 18:16:
[...]

Talel zal echter ook gewoon op High spelen ;)
en niet op 200 res scale/ultra of hij zal minder dan 30 fps halen ofzo :+
Met 1 290x mag je al blij zijn met 30fps+ als je 200res scale draait :)
Maar met 2 x 290x haal je ineens wel 100+fps (ra ra wat een maffe zooi :P )

Maar ik ben blij dat je toch zelf een systeem gaat samenstellen.
Voordeel van een zelf samengesteld systeem :
- Je weet wat je koopt.
- Je kunt kiezen.
- Meestal betere/langere garantie per onderdeel dan OEM systeempjes. (indien anders aangegeven).
- Je kan iets kopen dat je eventueel nog kunt upgraden, extra videokaart/geheugen etc, meeste kant en klare systemen zijn minimaal.

Succes man, laat even weten wat je gehaald hebt en of het een succes was. :)

• Talel
De pc die ze voor mij hebben samengesteld bevat de volgende onderdelen:
gallery: Talel
D3 8GB 1600-9 BX Sport K2 CRU
Voor deze samenstelling betaal ik €1075,18 (inclusief assemblagekosten). Zouden jullie mij kunnen vertellen of ik hier voldoende kwaliteit voor mijn geld krijg?

[ Voor 4% gewijzigd door Talel op 03-05-2014 13:23 ]

• SmokingCrop
  • Niet online
Even hun samenstelling ontleden:
• je hebt belange geen i7 nodig, dit is gewoon een i5 + hyperthreading en dat laatste is enkel van belang als je wat tijd moet winnen bij bv renderen of andere taken. (geen winst bij gaming)
• Silencio 550 behuizing kan behoorlijk warm worden: reviews: Cooler Masters Silencio 550-behuizing getest
• gelid solutions CPU koeler scoort zeer goed in reviews en zou dan ook die nemen ipv die arctic
• Die voeding heeft secundaire capacitoren van CapXon en die wil je niet in je voeding ivm hogere failurerate (levensduur) ;)
• voor 50% meer in prijs heb je een M500 240GB SSD ;)
• prijs is 60~ euro meer dan bv mijn setup en met die gtx 760 zal je nog een mindere game performance hebben ook (tov R9 280X bijvoorbeeld) ;)

+ is windows erbij gerekend? anders is het 140 euro meer voor minder performance & minder opslag & minder goed behuizing ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770 Boxed€ 253,99€ 253,99
1Gigabyte GA-B85M-D3H€ 62,20€ 62,20
1MSI GeForce GTX 760 Gaming€ 189,-€ 189,-
1Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding)€ 66,04€ 66,04
1Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2€ 15,-€ 15,-
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 12,52€ 12,52
1Corsair CX600M€ 60,-€ 60,-
1Samsung 840 EVO 120GB€ 66,-€ 66,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 771,61

vs mijn advies:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 913,70

[ Voor 34% gewijzigd door SmokingCrop op 03-05-2014 13:29 ]

• Talel
Bedankt voor de snelle reactie! De reden dat ik uiteindelijk toch voor de i7 ben gegaan in plaats van de i5 is omdat de persoon die mij hielp zei dat je daar langer mee door kan gaan in de toekomst zonder deze te hoeven vervangen. De prijs is inderdaad inclusief Windows 8.1. Maar om even op mijn vraag terug te komen, heb ik voldoende kwaliteit voor mijn geld gekregen?

[ Voor 14% gewijzigd door Talel op 03-05-2014 13:41 ]

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-04 19:56
SmokingCrop schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 13:24:
Even hun samenstelling ontleden:
• je hebt belange geen i7 nodig, dit is gewoon een i5 + hyperthreading en dat laatste is enkel van belang als je wat tijd moet winnen bij bv renderen of andere taken. (geen winst bij gaming)
• Silencio 550 behuizing kan behoorlijk warm worden: reviews: Cooler Masters Silencio 550-behuizing getest
• gelid solutions CPU koeler scoort zeer goed in reviews en zou dan ook die nemen ipv die arctic
• Die voeding heeft secundaire capacitoren van CapXon en die wil je niet in je voeding ivm hogere failurerate (levensduur) ;)
• voor 50% meer in prijs heb je een M500 240GB SSD ;)
• prijs is 60~ euro meer dan bv mijn setup en met die gtx 760 zal je nog een mindere game performance hebben ook (tov R9 280X bijvoorbeeld) ;)

+ is windows erbij gerekend? anders is het 140 euro meer voor minder performance & minder opslag & minder goed behuizing ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770 Boxed€ 253,99€ 253,99
1MSI GeForce GTX 760 Gaming€ 189,-€ 189,-
1Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding)€ 66,04€ 66,04
1Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2€ 15,-€ 15,-
1Corsair CX600M€ 60,-€ 60,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 771,61

vs mijn advies:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 913,70
Waarom heb je voor de XFX versie gekozen. Dat zou toch niet zo'n geweldige koeler zijn, of wel?

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• SmokingCrop
  • Niet online
jorisvdelsen schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 13:39:
[...]

Waarom heb je voor de XFX versie gekozen. Dat zou toch niet zo'n geweldige koeler zijn, of wel?
Heeft een goede koeler hoor ;)
63°C bij Metro last light (anandtech review), dus als hij wat luider is kan je gemakkelijk via msi afterburner de fanprofile beetje aanpassen zodat hij op 75°C of zo loopt en lekker stil is.

en hij is goed verkrijgbaar :p
Asus is wellicht de beste, maar is wel wat duurder.
MSI heeft zeer verschillende reviews, bij sommige zijn ze normaal goed en bij andere zijn ze super slecht :>
Veel verschil zal het niet uitmaken, de XFX is geen slechte.

& to Talel, ik begrijp niet wrm je voor dat systeem zou gaan als je betere setup voor mindere prijs kan krijgen ;) De kwaliteit is minstens evengoed, hier zijn 2 systemen van Afuture (kabelmanagement):
Binnenkant van Corsair 500R Home Desktop Pa

ipv van bv zo iets in dezelfde behuizing:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hHXqirzyZ0Dwo9KSTTxTHVs2/thumb.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door SmokingCrop op 03-05-2014 14:19 ]

• Talel
De reden is omdat ik soort van al getekend had toen ze klaar waren met het samenstellen van de pc :P . Bij het samenstellen van de pc ging ik er eigenlijk wel vanuit dat het goed zat. Mijn vraag of ik voldoende kwaliteit voor de prijs krijg is dus eigenlijk meer een controle om te kijken of ik niet opgelicht ben door de persoon die mij geholpen heeft :+ .

Ik heb er trouwens dit scherm bij gekocht: LG 23MP65HQ-P Zwart. Goede keus?

[ Voor 16% gewijzigd door Talel op 03-05-2014 15:02 ]

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:45

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Ik vind het systeem erg duur voor wat je krijgt, ook zoals aangegeven is een i7 eigenlijk nutteloos in een game pc en kan je dat geld beter besteden aan een betere videokaart (280x). Ook is die voeding maar matig door de erg slechte capacitoren. Dus ja stiekem ben je best wel opgelicht :+

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• Talel
Maar kan die i7 eventueel niet in de toekomst van pas komen? Met toekomstige games bedoel ik. Zouden jullie mij trouwens ook kunnen vertellen wat het risico is met een dergelijke voeding?

[ Voor 33% gewijzigd door Talel op 03-05-2014 15:08 ]

• DarkBlaze

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Ik heb zelf ook een i7 (programmeerwerk dus veel multitasken met VMs open databases etc) maar in games merk ik echt geen noemenswaardige verbetering tegenover de i5 van mijn vader/vrienden.

De GTX760 gaat nu al een belemmering vormen voor het spelen van spellen op de hoogste instellingen en de kans dat de i7 ook maar enige vorm van meerwaarde gaat geven tegenover de levensduur van een GTX760 is zeer klein, en zelfs met een 280X acht ik die kans minimaal omdat zelfs een i3 vaak nog voldoet.

En de voeding kan met 2-3 jaar gewon spontaan overlijden en je hele systeem er bij mee trekken.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:24
Bekijk het zo. Als er iets straks vervangen moet worden is dat alleen de GPU i.p.v. meerdere onderdelen dus zo heel slecht is het niet. Vind alleen de prijs wel een beetje hoog voor de onderdelen die je nu hebt. Slecht is het niet maar beetje hoog vergeleken met los kopen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Talel
Ik heb de samenstelling hier en daar iets laten aanpassen op de punten die volgens jullie beter konden. De specificaties:
D3 8GB 1600-9 BX Sport K2 CRU
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 179,99€ 179,99
1MSI GeForce GTX 770 Gaming€ 272,95€ 272,95
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 72,95€ 72,95
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 18,-€ 18,-
1XFX PRO650W€ 70,06€ 70,06
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 801,53

Is dit volgens jullie een betere setup dan voorheen? Ook zou ik van jullie graag willen weten of ik de juiste keus heb gemaakt m.b.t. de monitor: LG 23MP65HQ-P Zwart. Alvast bedankt!

• G4H
  • Niet online

G4H

Als je al 'getekend' hebt, heb je alsnog bedenktijd vanwege koop op afstand, indien ze nog niet met de assemblage begonnen zijn. Je kunt de boel dus nog annuleren. Just sayin'.

[ Voor 11% gewijzigd door G4H op 03-05-2014 16:18 ]

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:24
Die set die je nu gemaakt hebt is echt vele malen beter op GPU gebied. Voor de rest komt die wel goed uit. De i5 is zoals veel zeggen meer dan zat voor gamen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• DarkBlaze

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Dit is inderdaad al een heel stuk beter in balans, de voeding is wat overkill maar wel erg degelijk kwa kwaliteit. Wat betreft je scherm keuze, de voet is wat wankel (geld ook voor mijn IPS236) maar de kwaliteit van het paneel is wel goed (IPS) en met dit budget zijn er niet veel alternatieven.

Pagina: 1