Wordpress bestand beschikbaar ondanks verwijdering site

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:34
Jongens,

Wie kan mij het volgende uitleggen?

Een vriendin van mij had heel suf een aantal .doc bestanden op een wordpress site staan ( haarnaam.wordpress.com dus geen eigen gehoste site). Nu blijkt er in een van die .doc bestanden gevoelige info te staan. Ook lekker makkelijk te vinden via google 8)7 |:(

Nu heb ik eerst in de wordpress console bij media alles verwijdert.
Vervolgens bij google voor alle bestanden een verwijderings verzoek gedaan zodat ook de cache van hun wordt bijgewerkt. Google is op dit moment bezig om de boel te verwerken.
Als laatst gewoon maar gelijk de gehele site opgedoekt gezien ze hem toch maar voor school had opgezet en nu niet meer nodig heeft. Bij het bezoeken van de site geeft wordpress netjes de melding dat de site weggehaald is.

Nu zou je denken dat wordpress netjes overal de 404 error geeft (of iets dergelijks), maar bij 1 bestand (laat dat nou net die ene te zijn) kan ik hem gewoon nog downloaden. Ik benader hem dan direct via de url, niet via google. Dit downloaden gaat met verschillende browsers (geleegde caches) en verschillende providers (ziggo vast & vodafone mobiel).

Iemand enig idee hoe het kan dat die file nog steeds te downloaden is?

Op verzoek kan ik evt de url wel geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:47

Freedive

] Ken sent me _

Wordpress zal zelf ook aan caching doen neem ik aan.
Heb je de bestanden net eraf gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
dat was in de loop van afgelopen week. Gister de gehele site maar verwijderd.

Maar als het nog in hun cache zou staan, dan is het toch vaag dat alle andere bestanden niet meer te benaderen zijn?
Wat trouwens ook apart is, is dat als je de url van het betreffende bestand bij google's verwijderingsverzoeken invult, dat google ook zegt dat deze inderdaad weg is.

Is er misschien een manier om te achterhalen waar de download echt vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
analogworm schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 15:07:
dat was in de loop van afgelopen week. Gister de gehele site maar verwijderd.

Maar als het nog in hun cache zou staan, dan is het toch vaag dat alle andere bestanden niet meer te benaderen zijn?
Wat trouwens ook apart is, is dat als je de url van het betreffende bestand bij google's verwijderingsverzoeken invult, dat google ook zegt dat deze inderdaad weg is.

Is er misschien een manier om te achterhalen waar de download echt vandaan komt?
Wordpress.com blijft soms enige tijd sommige verwijderde (of oude versies van overschreven) bestanden aanbieden als download. Is een "feature" in hun caching systeem, als je contact met ze opneemt kan je het bestand laten verwijderen.

(Google op: "Wordpress.com deleted file still downloadable" of "Wordpress.com deleted file still shows up", is een bekend probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
hmm thanks, dat zal ik doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Bij wordpress zijn ze er eindelijk mee aan de gang. Weet iemand van jullie trouwens of het mogelijk is om gelijk het gehele domein bij google/bing te laten scrubben/crawlen?

Nu is het zo dat ik alle links/zoekresultaten apart in moet vullen. Als ik het onderliggende domein invul ( haarnaam.wordpress.com en haarnaam.files.wordpress.com ) dan wordt bijvoorbeeld haarnaam.files.wordpress.com/2013/3/file.pdf niet automagisch mee gepakt.

Zeker met Bing's beperking met het verwijderen van slechts 10 links per dag ben ik zo nog wel even bezig om die site in zijn geheel uit de zoekresultaten te verwijderen. Is er een manier om dit efficiënter te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-10 18:02

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Was het niet eenvoudiger geweest het bestand met een leeg/onzin bestand te overschrijven en die weer te laten crawlen?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Coach4All schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:37:
Was het niet eenvoudiger geweest het bestand met een leeg/onzin bestand te overschrijven en die weer te laten crawlen?
Wellicht, maar das achteraf. Nu is de site opgedoekt en is het een kwestie van z.s.m alle zoekresultaten en gecachete versies uit de zoekmachines te krijgen. Vandaar mijn vraag over een efficiente oplossing daarvoor.

Toegegeven, het is een wat draconische maatregel voor een paar bestanden die niet online hadden mogen staan. Mja de site diende toch geen nut meer.
Pagina: 1