'Muizen' die op elke ondergrond kunnen werken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffer
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-04-2024
[Mijn eerste post op mijn 'opgegraven' account, met slechts 1 frontpage post ergens in 2002]
[Mocht ik het toch niet in de juiste topic geplaatst te hebben, gelieve het te verplaatsen]

Ik ben van plan binnen afzienbare tijd de stap te maken naar de bank met (grote) TV om daar te gamen m.b.v. een muis+keyboard (uiteraard via een PC dat TV als monitor gebruikt). Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die iets dergelijks zou willen.

Om het zo aangenaam mogelijk te maken ga ik voor een wireless oplossing. Hiervoor zoek ik een muis dat werkt op 'vrijwel' elke ondergrond én die nog uitstekend zou kunnen werken op een paar of meer meters afstand (i.e. hele woonkamer).

Persoonlijk heb ik ervaren dat optische muizen vrij aardig overweg kunnen met allerlei ondergronden (muismat, hout, laken, kussen, been, tijdschrift), maar bij veel banken toch niet zo goed werken.

Helaas heb ik op dit forum nog niets relevants kunnen vinden en heeft het googlen tot nu toe weinig kunnen opleveren. Als je met de zoektermen 'ondergronden' & 'muizen' of hun Engelse equivalenten, dan krijg je vrijwel enkel discussies omtrent 'welke ondergrond/muismat het best is voor muis X'. Ik zoek juist het tegenovergestelde: welke muis werkt op zo goed als alles?

Nou heb ik al gekeken naar alternatieven, zoals een Wii-remote gebruiken als input op de pc óf zelfs een Kinect te gebruiken als input óf je mobiel als muis (Google Play: Accelerometer Mouse). Het is alleen nogal onduidelijk hoe accuraat deze zijn als input, en de eventuele ergonomie (Wii-remote). Ik denk dat ik het liefst een muis heb die als de Wii-remote werkt, voldoende gevoelig is, maar toch als een muis in de hand ligt.

Jammer genoeg heb ik dit nog niet kunnen vinden en daarom wil ik graag de vraag hier stellen of iemand iets weet wat zou werken?

Ter opsomming zoek ik het volgende
- Input-device dat als muis dient voor op de PC.
- Dat werkt op alle mogelijke ondergronden.
- Wireless is, en bereik heeft tot wel 5-10 meter. (waarsch. volstaat bluetooth)
- Redelijke accuraatheid heeft t.b.v. gamen.
- De ergonomie (of betere) heeft (dan) van een standaard muis.
(- liever een accu+oplaadstation dan batterijen)

[ Voor 3% gewijzigd door Koffer op 02-05-2014 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:55
Ik heb zelf een Logitech Performance MX, deze heeft een Darkfield Laser Sensor die ook gewoon op glas werkt. Accuraatheid is voor mijn beleving voldoende, maar ik doe alleen maar RTS games zoals Supreme Commander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 452551

Trishul schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 15:51:
Ik heb zelf een Logitech Performance MX, deze heeft een Darkfield Laser Sensor die ook gewoon op glas werkt. Accuraatheid is voor mijn beleving voldoende, maar ik doe alleen maar RTS games zoals Supreme Commander.
Ik heb zo'n zelfde muis, maar ik merk dat hij op lichte oppervlaktes toch erg veel moeite heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffer
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-04-2024
Hetgene wat ik denk dat ik zoek is een:
muis met een accelerometer

Zoiets heeft zelfs geen ondergrond nodig. Echter heb ik alleen hobbyisten bezig gezien iets dergelijks te ontwerpen, maar nog niets commercieels óf eenvoudig realiseerbaars. Misschien dat ik zelf het moet gaan leren en ontwerpen door een bestaande muis te ontleden en een accelerometer te installeren en dergelijk... mhmh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-05 08:32
Trishul schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 15:51:
Leuke marketing inderdaad, maar waar goedkope muizen gewoon goed werken, daar werk de Logitech Performance MX muis voor geen meter meer. Gebruik hem zelf ook, vind het een geweldige muis, maar juist op dit punt vind ik hem heel zwak presteren.

Wilde altijd al iets over computers weten