Beste mede tweakers,
Afgelopen maanden heb ik al veel informatie ingewonnen over een nieuw systeem.
De games die ik op dit moment speel zijn oudere titels (SW:TOR en SC2:HOTS) omdat mijn huidige setup meer dan dat niet aankan. Dus deze setup is met oog op de toekomst bedacht en met een dual screen setup, waar ik later op terugkom.
Ik heb al een Corsair Obsidian 250D in huis:
Ik hoop hiermee redelijk uit de voeten te kunnen met 'out of the box' overclocken en een RAMdisk met behulp van het ROG softwarepakket.
De voorkeur gaat ook naar een luchtgekoeld ipv een watergekoeld systeem in verband met het vaak verplaatsen van het systeem.
Ik sta open voor suggesties voor tweaks, maar liever niet een compleet ander systeem tenzij er grote voordelen aan hangen zoals een budgetverlaging naar mijn optimaal (1200 euro) vanaf mijn maximale budget (1500 euro).
Mijn laatste grote twijfelpunten zijn de GPU en de schermen, ik heb voor deze GPU gekozen omdat hij al enigzins is overgeclocked en met de ROG software makkelijk getweaked kan worden. Maar is het een goede keuze prijs/kwaliteit?
De monitoren heb ik gekozen omdat de Dell zo'n lelijke badge in het midden heeft zitten
en het verder in feite hetzelfde scherm is. Wat wel belangrijk is voor mij is dat het 90 graden kan draaien in verband met veel teksten doorlezen.
Maar nu twijfel ik of het wel een goede keuze is en of ik misschien een soort desktop ophangsysteem kan nemen waar dat draaimechanisme in verwerkt zit (bv. deze Conrad.nl link ivm ontbreken pricewatch) en er goedkopere monitoren bij passen? Hierbij zie ik door de bomen het bos niet meer en wil jullie graag om advies vragen. Hierbij is het wel van belang dat zij 21" tot 24" zijn, anders passen ze niet meer tussen mijn muur en kast
Alvast bedankt mede-tweakers!
tldr:
- Is het voorgestelde systeem goed? Zijn er grote winsten te behalen?
- Is de keuze van GPU goed of zijn er betere/goedkopere alternatieven?
- Weten jullie een goed ophangsysteem + schermen (max 24")?
Afgelopen maanden heb ik al veel informatie ingewonnen over een nieuw systeem.
De games die ik op dit moment speel zijn oudere titels (SW:TOR en SC2:HOTS) omdat mijn huidige setup meer dan dat niet aankan. Dus deze setup is met oog op de toekomst bedacht en met een dual screen setup, waar ik later op terugkom.
Ik heb al een Corsair Obsidian 250D in huis:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 189,50 | € 189,50 |
| 1 | Noctua NH-L12 | € 43,04 | € 43,04 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 240GB | € 89,55 | € 89,55 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,31 | € 13,31 |
| 1 | Seasonic G-Serie 550Watt | € 79,95 | € 79,95 |
| 2 | Iiyama XB2380HS-1 Zwart | € 170,30 | € 340,60 |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Maximus VI Impact | € 179,- | € 179,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 118,70 | € 118,70 |
| 1 | Corsair Obsidian 250D | € 72,04 | € 72,04 |
| 1 | Asus GTX760-DC2T-2GD5-SSU | € 237,73 | € 237,73 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Professional (UK OEM 64bit) | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.363,42 | |
Ik hoop hiermee redelijk uit de voeten te kunnen met 'out of the box' overclocken en een RAMdisk met behulp van het ROG softwarepakket.
De voorkeur gaat ook naar een luchtgekoeld ipv een watergekoeld systeem in verband met het vaak verplaatsen van het systeem.
Ik sta open voor suggesties voor tweaks, maar liever niet een compleet ander systeem tenzij er grote voordelen aan hangen zoals een budgetverlaging naar mijn optimaal (1200 euro) vanaf mijn maximale budget (1500 euro).
Mijn laatste grote twijfelpunten zijn de GPU en de schermen, ik heb voor deze GPU gekozen omdat hij al enigzins is overgeclocked en met de ROG software makkelijk getweaked kan worden. Maar is het een goede keuze prijs/kwaliteit?
De monitoren heb ik gekozen omdat de Dell zo'n lelijke badge in het midden heeft zitten
Maar nu twijfel ik of het wel een goede keuze is en of ik misschien een soort desktop ophangsysteem kan nemen waar dat draaimechanisme in verwerkt zit (bv. deze Conrad.nl link ivm ontbreken pricewatch) en er goedkopere monitoren bij passen? Hierbij zie ik door de bomen het bos niet meer en wil jullie graag om advies vragen. Hierbij is het wel van belang dat zij 21" tot 24" zijn, anders passen ze niet meer tussen mijn muur en kast
Alvast bedankt mede-tweakers!
tldr:
- Is het voorgestelde systeem goed? Zijn er grote winsten te behalen?
- Is de keuze van GPU goed of zijn er betere/goedkopere alternatieven?
- Weten jullie een goed ophangsysteem + schermen (max 24")?