Veranderd klantgedrag in de autobranche (ENQUETE)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 593229

Topicstarter
Beste autorijders (en –liefhebbers),
Voor mijn afstudeeropdracht ben ik bezig met een onderzoek naar het klantgedrag van de autoconsument. Als onderdeel van het onderzoek heb ik een enquête opgesteld en ik heb graag jullie hulp daarbij nodig om de enquête in te vullen en te verspreiden.

Het kost slecht 2 minuten om de enquête in te vullen.
http://www.thesistools.com/web/?id=409899

Voor alle duidelijkheid, het gaat om de aanschaf van een nieuwe auto...

Na verwerking van de resultaten ben ik bereid om het onderzoek op de forum te plaatsen of anders naar u toe op te sturen.

Alvast hartelijk bedankt!

Groet,
Student

Ten slotte: ik heb toestemming van Grrrrrene voor het plaatsen van dit enquete

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 593229 op 02-05-2014 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145013

Een nieuwe nieuwe auto of tellen tweedehands auto's ook als nieuwe auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
een nieuwe auto, tweedehandse auto's worden in mijn onderzoek niet als nieuw beschouwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Meh. Heb meerdere auto' s ga bij verschillende bedrijven kijken als ik een andere auto zou kopen en dat is dan ongeacht merkdealer, universele garage of particuliere verkoopt. Rijdt zakelijk een auto en heb een prive auto en een garage haalt mij niet binnen met een punt maar de set aan punten die je opnoemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

Gedaan maar waar is CITROËN als merk waar ik in rij of zou willen rijden?
Tis nou ook niet een klein onbekend merk lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hartstikke bedankt leden!

@Freaky_Revolt: haha, ik ben helaas het merk Citroen vergeten. Het is dan ook de enige automerk die ik ben vergeten... Maar de desbetreffende vraag over de automerken, is niet erg van belang, dat wordt meer gebruikt voor de segmentatie van de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nu 45 resultaten binnen, ik zal zo direct een soort conclusie posten van de resultaten tot nu toe voor diegene die er belangstelling voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:24

Part

Helemaal niets.....

Anoniem: 149800 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 18:08:
Gedaan maar waar is CITROËN als merk waar ik in rij of zou willen rijden?
Tis nou ook niet een klein onbekend merk lijkt me.
Staat naast Volvo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als ik een nieuwe auto zou kopen ga ik verschillende dealers af (ben niet erg merkentrouw) om een geschikt model uit te zoeken (proefritjes maken). De voorselectie doe ik dan op basis van professionele reviews, betrouwbaarheidscijfers, verbruikscijfers en een stukje gevoel (bepaalde merken vind ik gewoon niks). Uiteindelijk koop ik de auto dan bij de dealer met de beste deal. Maar goed, ik koop mijn auto's tot nu toe altijd 2e hands. Nieuw vind ik gewoon te duur.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Er missen wel wat automerken in het lijstje. Dat vind ik wel een gebrek. Noem dan wel alle automerken die gewoon leverbaar zijn in Nederland. Nu kan je met veel meer "Anders" eindigen dan hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:34

heuveltje

KoelkastFilosoof

Onder de hyundai :P

Waarom moet ik kiezen of ik bij een merkdealer of universele garage langs ga ?
nieuwe auto's worden toch alleen bij een merkdealer verkocht :?

[ Voor 70% gewijzigd door heuveltje op 03-05-2014 10:45 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
heuveltje schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 10:39:
[...]
Waarom moet ik kiezen of ik bij een merkdealer of universele garage langs ga ?
nieuwe auto's worden toch alleen bij een merkdealer verkocht :?
Nee, nieuwe auto's kunnen ook besteld worden door een universeel autobedrijf. Het is doorgaans alleen lastiger voor de klant. Een dealer heeft bijvoorbeeld demo modellen staan en mogelijk voorraad modellen. Importeurs geven bij levering (zeker van nieuwe modellen) de voorkeur aan hun eigen dealer netwerk. Maar voor de garantie e.d. maakt het niet uit, dat is wettelijk bepaald. Zolang de garage zich maar houdt aan het onderhoudsvoorschrift van de fabriek heb je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CMD-Snake schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 11:06:
[...]

Nee, nieuwe auto's kunnen ook besteld worden door een universeel autobedrijf. Het is doorgaans alleen lastiger voor de klant. Een dealer heeft bijvoorbeeld demo modellen staan en mogelijk voorraad modellen. Importeurs geven bij levering (zeker van nieuwe modellen) de voorkeur aan hun eigen dealer netwerk. Maar voor de garantie e.d. maakt het niet uit, dat is wettelijk bepaald. Zolang de garage zich maar houdt aan het onderhoudsvoorschrift van de fabriek heb je garantie.
Dankje voor het beantwoorden van zijn vraag.

Er zijn natuurlijk ook autorijders die een auto kopen en voor onderhoud weer naar een universeel garage gaan voor de lagere prijzen van onderhoud...

Ik wil iedereen bedanken die tijd heeft genomen om de enquête in te vullen.

Als er nog feedback of vragen zijn, hoor ik het graag.
Ik lees hierboven dat er wat automerken niet genoemd worden in de enquête, dat maakt de enquête niet helemaal volledig en dat zal ik dus meenemen voor de volgende keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:21

RvL

Anoniem: 593229 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 18:37:
Hartstikke bedankt leden!

@Freaky_Revolt: haha, ik ben helaas het merk Citroen vergeten. Het is dan ook de enige automerk die ik ben vergeten... Maar de desbetreffende vraag over de automerken, is niet erg van belang, dat wordt meer gebruikt voor de segmentatie van de resultaten.
Ingevuld :)

Maarre, het enige merk dat je vergeten bent?
Ik mis ook
- Volvo
- Hyundai
- Nissan
- Chevrolet
- Ford

En dan vergeet nog wat merken uit het hoge/sport segment zoals bijvoorbeeld (maar niet uitsluitend) Jaguar, Porsche, Maserati ;)

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Pagina: 1