Windows 8.1 admin rechten zetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Hallo,

Het lukt mij niet om op de computer van mijn ouders een account admin rechten te geven om een programma (mysearchdial) te verwijderen.

Ik heb drie dingen geprobeerd:
1. In windows 8.1 onder gebruikers accounts de account van standaard naar admin te zetten. Zodra ik echter op admin klik wordt de "change account type" knop disabled
2. Via "netplwiz" de account bij de admin groep te zetten. Dit was echter al het geval. Ik nog geprobeerd met wat verwijderen van rechten en rebooten maar dat hielpt niet. En dit werkte ook niet.
3. Via de "PC instellingen" en dan daar de account op administrator zetten maar dat was ook al het geval.

Ondanks dat volgens optie 2 en 3 de account een admin accout is, kan ik daarmee nog steeds niet het programma verwijderen. Volgens mij moet ik echt optie 1 voor elkaar krijgen maar het lukt me niet.

En deze pagina heb ik ook geprobeerd voor zover de verschillen tussen windows 8 en 8.1 dat toelieten.

http://www.eightforums.co...e-change-windows-8-a.html

Hjalp?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Ik heb deze ook recentelijk van iemands PC verwijderd. Ik had alleen niet de symptonen die jij vermelde.
Ik heb d.m.v. ADWCleaner en/of RogueKiller deze zooi kunnen verwijderen.

Misschien als je mysearchdial (en andere PUP's / malware) verwijderd hebt met deze twee tools, het dan wel lukt om admin rechten toe te kunnen wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kwenie hoor, maar als je al geen admin rechten kunt krijgen op W8.1 dan moet je misschien ook geen dingen willen doen waar je admin rechten voor nodig hebt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:31

TheVMaster

Moderator WOS
Pkunk schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:18:
Hallo,

Het lukt mij niet om op de computer van mijn ouders een account admin rechten te geven om een programma (mysearchdial) te verwijderen.

Ik heb drie dingen geprobeerd:
1. In windows 8.1 onder gebruikers accounts de account van standaard naar admin te zetten. Zodra ik echter op admin klik wordt de "change account type" knop disabled
2. Via "netplwiz" de account bij de admin groep te zetten. Dit was echter al het geval. Ik nog geprobeerd met wat verwijderen van rechten en rebooten maar dat hielpt niet. En dit werkte ook niet.
3. Via de "PC instellingen" en dan daar de account op administrator zetten maar dat was ook al het geval.

[..]

Hjalp?
Maar eh..als ik als normale user een admin taak wil starten dan krijg ik een popup waar ik admin credentials in moet vullen? Krijg jij dat standaard niet? Als daarnaast de zaken die jij voorsteld niet werken...eh...ik zeg data backuppen en herinstallatie (of Refresh van je machine).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Die popup krijg ik niet. Wat ik vooral niet begrijp is het verschil tussen die drie plaatsen waar je de rechten kan instellen. De account lijkt gewoon admin rechten te hebben op het feit na dat dat niet onder 1 staat. En dat ik dat programma niet kan verwijderen. Al kan dat natuurlijk ook heel goed te maken hebben met dat het malware achtige zooi is.

Ik kan best aan de haal met backups of een verse install, maar ik wil gewoon snappen waarom die rechten zo vaag staan. Voor de duidelijkheid: ik heb bovenstaande geprobeert onder het built-in Administrator account.

[ Voor 3% gewijzigd door Pkunk op 04-05-2014 08:55 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Iemand die nog iets nuttigs kan zeggen over het bovenstaande (vorige post)?

[ Voor 10% gewijzigd door Pkunk op 06-05-2014 12:05 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC

LnC

The offending line...

Heb je dit al geprobeerd?

4. To Add User Account to Administrators Group
NOTE: This is to make the user account (ex: Example-Standard) a administrator account type by adding it to the administrators group, and removing the user account from the users and guests groups if the user account is a part of them.

A) In the elevated command prompt, type the command below and press Enter. (see screenshot below)
NOTE: Substitute UserName in the command below with the actual user name of the user account (ex: Example-Standard) within quotes that you want to add to the administrators group.

net localgroup administrators "UserName" /add

Afbeeldingslocatie: http://www.eightforums.com/attachments/tutorials/31350d1383927318t-user-account-type-change-windows-8-add_administrators.jpg

B) Go to step 7 below, and remove the user account from the users and guests groups if listed as being a member of them from step 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Ja bovenstaande ook geprobeerd. Maar ze zat al bij de administrators groep dus dit voegde niet zoveel toe. Ik probeer nu vooral te begrijpen waarom op de ene plek staat dat ze admin is en op de andere plek niet.

On a sidenote, ik ben nog niet bij m'n ouders geweest. Ga binnenkort die malware cleaners proberen.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC

LnC

The offending line...

Kijk eens naar de mappen waar het spul instaat, wie de eigenaar is en welke rechten deze heeft. Misschien doorgedacht, maar je weet maar nooit.
Pagina: 1