Laptop flikkerend beeld

Pagina: 1
Acties:

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-01 17:10
Bij de laptop van een kennis is het beeld heel slecht, je moet constant aan het scherm zitten anders zie je de muis niet eens bewegen. Zodra ik er een extern scherm op aansluit is het beeld van het externe scherm en van de laptop zelf weer perfect. Wat kan hier dan het probleem van zijn?

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 19:02

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Hoe bedoel je, "aan het scherm zitten"? Om welke laptop gaat het? Met wat sluit je t scherm aan? Met de drivers gerommeld?

Verstuurd vanaf mijn magnetron

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Backlight problemen dus?
Of de drivers voor het dimmen van het beeldscherm zijn niet geladen, waardoor je de achtergrond verlichting niet kan verhogen.

[ Voor 72% gewijzigd door Banshee op 02-05-2014 13:14 ]

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-02 17:08
Wat hierboven wordt gezegd +
Wanneer gekocht en nog garantie...?

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:07

lasharor

7 december 2004

Toevallig, ik heb exact ditzelfde probleem bij een oudere Acer Extensa.

Wanneer ik het scherm in normale positie een beetje met mijn rechter hand naar achteren druk werkte het scherm perfect en was de muis ook bruikbaar.

Zonder die hand was het scherm en de muis onbruikbaar. Ondertussen heeft het scherm het inmiddels helemaal begeven.

• Gait
Het gaat om een Acer Aspire 5742, ik wilde even een filmpje maken om het te laten zien, maar nu ik het externe scherm weer afgekoppeld heb doet hij het weer normaal. Ik zal het probleem proberen te omschrijven. Bovenin kwam een dikke witte streep en door de rest van het scherm af en toe ook. Als je hem even liet staan werd het gehele scherm langzaam wit/vaag. Er zit geen garantie meer op.

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 19:02

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Blijkbaar bekend probleem. Google search eerste resultaat:
http://www.techsupportfor...laptop-screen-661639.html
Als je een beetje handig bent kan je dus proberen het kabeltje opnieuw te bevestigen.

[ Voor 21% gewijzigd door KofjeKoppie op 02-05-2014 13:32 . Reden: toevoeging ]

Verstuurd vanaf mijn magnetron

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:07

lasharor

7 december 2004

KofjeKoppie schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:31:
Blijkbaar bekend probleem. Google search eerste resultaat:
http://www.techsupportfor...laptop-screen-661639.html
Als je een beetje handig bent kan je dus proberen het kabeltje opnieuw te bevestigen.
Ter Info; Dit heb ik inmiddels geprobeerd, schermpje open en bij mijn model achterop het LCD paneel de ribbon kabel opnieuw aangesloten.

Dit werkte in eerste instantie niet, nadat ik ook de andere kant van deze kabel (aan het moederbord) even opnieuw heb aangesloten werkt het scherm nu perfect.

Om een of andere reden hebben ze ervoor gekozen om deze kabels met wat plakband bij elkaar te houden. Wel te begrijpen maar dat zal er dan idd voor zorgen dat na een paar jaar deze kabels niet meer goed in hun socket zitten.

Anyways, mijn probleem is opgelost, ik denk dat Gait eenzelfde stap zal moeten ondernemen.

• Gait
Bedankt voor de tips, hier werkt het ook weer.
Pagina: 1