Toon posts:

Bluray speler wordt niet herkend na herinstallatie [Vista]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onderlaatst heb ik de laptop van mijn oma geherinstalleert vanwege meerdere problemen. Alleen nu kan ik de BluRay speler niet meer vanuit Windows benaderen. Volgens de BIOS wel herkend en ook de mogelijkheid om op te starten vanaf de Vista DVD, maar in Windows niet herkend in Deze Computer. Daarna gelijk wezen kijken in Schijfbeheer en Apparaatbeheer, maar daar staat ook geen BluRay speler tussen. Er is ook geen driver voor meegeleverd of te downloaden via de Medion website.

Ik wil nu dus Office installeren, maar dat gaat dus niet. (En ik wil uiteraard gewoon een goed functionerende laptop teruggeven)

Iemand tips?

Het betreft de Medion akoya P8610 MD97490. Deze laptop staat niet in de relaties maar heb wel de specs gevonden:
Specificaties:

- Intel® Core™2 Duo processor T6400 (2,0 GHz, 2 MB L2 Cache, 800 MHz FSB)
- Authentieke Windows Vista® Home Premium 32 bits. (OEM Version, 64-bits herstel-dvd meegeleverd)
- 320 GB harde schijf voor meer dan 60.000 muzieknummers / foto`s.5
- 47cm/18,4" HD TFT-breedbeeldscherm (1680 x 945 pixels)
- Blu-ray disc drive/multi-standaard dvd-/cd-brander
- Krachtige Li-ion accu met 9 cellen
- Wifi draadloze LAN 802.11n-draft
- NVIDIA® GeForce® 9600M GS DirectX® 10 met 512 MB GDDR2-videogeheugen en Hybrid SLI® Technologie met HybridPower™-ondersteuning alsmede digitale HDMI audio/video-uitgang.
- Ingebouwde webcam en microfoon
- Aansluitingen:
4-in-1 kaartlezer (SD/MMC/MS/MS PRO) 1, 1 x Express card-slot 54, 3x USB 2.0, 1x eSATA/USB 2.0,
1x VGA, 1x HDMI out, 1x LAN (RJ45), 1x mikrofoon in2, 1x line out2, 1x S/P-DIF out2, 6-kanaals audio out (analoog + S/P-DIF)2
- Software: Microsoft® Office Home and Student Edition 2007 (Trial Version), PowerDirector 7, Powerdvd 8 Ultra, Powerproducer 5, Works 9.0, Corel® Draw Essentials 3, Medi@Show 4, Nero Burning ROM 8 Essentials, BullGuard Internet Security Paket4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Het word dus niet herkend?
Probeer eens om met Windows hardware zoeken?

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:09
Blue ray speler werkt dus wel.

Heb je de herstelpartitie gebruikt toen je nieuwe installatie uitgevoerd hebt?
Of heb je de meegeleverde dvd's gebruikt?
Verder heb je de laatste bios versie ?

http://www.medion.com/nl/...ct.php?msn=30009416&gid=1

Verder vond ik nog het volgende:

The CD drive or the DVD drive does not work as expected on a computer that is running Windows Vista

[ Voor 44% gewijzigd door ivo1969 op 02-05-2014 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hardware toevoegen en de zelfoplosser werkt helaas niet. Hoe kan een BIOS-update helpen mijn apparaat in Windows te vinden? Want als een BIOS-update mislukt kan geloof ik je BIOS corrupt raken. (zelf geen ervaring mee ;))

Ja, ik heb de meegeleverde DVD gebruikt en de drivers van de 'RECOVER' partitie.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2014 17:43 ]