Toshiba laptop 1 blauwe pixel, Dell laptop 1 rode?

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:37

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de afgelopen maand 3 Laptops geïnstalleerd waarvan 2x Dell en 1x Toshiba (Vandaag)
Bij die ene Dell was er 1 Pixel Roos gekleurd (altyd rood), niet echt duidelijk zichtbaar, maar erg irri in console-mode.

Ik heb die Dell via een RMA-formulier teruggebracht naar afdeling inkoop van het bedrijf waar ik werkte. Dus ik weet niet hoe de afwikkeling verlopen is.

Nu heb ik vandaag duur een Toshiba, die heeft exact hetzelfde, alleen 1 pixel blijft blauw. Is dit een veel voorkomend probleem ofzo, en wat doe ik eraan.

Deze Toshiba is door een "klant" van mij gekocht bij Dynabyte, en ik wil 'm dus echt niet terug laten sturen naar Toshiba, denk je dat ik direct een nieuwe krijg, of zijn we hem gewoon een aantal weken kwijt?

Groet,

RDK_NL

20*350ZO45°

Verwijderd

reken er maar op dat je hem 3 weken kwijt bent dan

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
dell is snell?

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ja da's lekker, koop je een Laptop, is ie gaar, mag je 3 weken gaan wachten terwijl je 'm toch gekocht hebt om 'm direct te gebruiken. Die "klant" is een bedrijf dus misschien dat hij sterker in zijn schoenen staat. Het is de eerste investering van het bedrijf in automatisering. Lekker lullig. Hij is op mijn aandringen zo'n ding gaan halen, omdat ik 'm per direct nodig heb, kan ik strax gaan wachten!

20*350ZO45°

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

je mag al blij zijn dat je hem kan ruilen.
Dooi pixels zijn een 'risico' bij aanschaf van TFT schermen. Dus ook laptops.
De meeste bedrijven beschouwen een scherm pas defect of doa bij 7 dooie pixes of meer.
Daaronder..... Tough luck.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Op zaterdag 09 juni 2001 21:11 schreef DarkSide het volgende:
je mag al blij zijn dat je hem kan ruilen.
Dooi pixels zijn een 'risico' bij aanschaf van TFT schermen. Dus ook laptops.
De meeste bedrijven beschouwen een scherm pas defect of doa bij 7 dooie pixes of meer.
Daaronder..... Tough luck.
Darkside heeft gelijk , denk dat je van heel veel geluk mag spreken als je het voor rma op mag sturen . Word bijna altijd gewerkt met een norm van 5 tot 7 pixels .

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op zondag 10 juni 2001 01:32 schreef Hunger het volgende:

[..]

Darkside heeft gelijk , denk dat je van heel veel geluk mag spreken als je het voor rma op mag sturen . Word bijna altijd gewerkt met een norm van 5 tot 7 pixels .
Ik weet helaas niet hoe het afgelopen was met die DELL, Maar hij is gekocht bij Dynabyte (een Donderdag) Gisteren haal ik 'm uit de doos om 'm te installeren, lijkt me dan toch wel redelijk als er dan al een dooie pixel opzit dat je dan een nieuwe krijg, of vraag ik dan al teveel?

Ik weet wel zeker dat als ik dan een laptop voor mezelf koop ze 'm lekker na mogen gaan trekken bij de shop.

20*350ZO45°

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
OK, diegene die op mijn post hebben gereageerd met de bedoeling: "Terugbrengen gaat je niet lukken" wil ik bedanken voor hun eerlijke antwoord (Zie onderstaand bewijs dat ik ergens tussen de boekjes vond) VInd het wel slordig, gelukkig is het niet mijn laptop maar van een klatn >:) en hoef ik me er zelf verder geen zorgen over te maken, want dan geef ik gewoon dat papiertje wat erbij zit.

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/rkeijz/TFTToshiba.jpg

Komt dit dan trouwens vaker voor ("Dooie" pixels)???

20*350ZO45°

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:40

Nessuno

io sono nessuno

je hebt toch recht op 8 dagen niet goed geld terug ???

ik zou terug gaan en zeggen of andere die geen dooie pixels heeft of anders lekker geld terug :)

Na rose e cient spin

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 16:22

SmidsY

hallo!?.............

Komt zeer vaak voor, die "dooie" pixels, helaas is er weinig aa te doen. Ik de Computer Totaal van 2 maanden terug stond een heel groot stuk over TFT schermen en kwalificatie eisen. Misschien een keer handig om door te lezen, deze vermelde ook wat een acceptabel aantal "dooie" etc was.

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

Pagina: 1