Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluitekamper
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-05-2021
Hallo,

Onlangs heb ik bovengenoemde tablet aangeschaft. Nu zou ik graag o.a. wat aan de verschrikkelijk korte batterijduur willen doen en ook graag apps willen plaatsen op de sd kaart en bepaalde "vaste", geheugen vretende apps willen verwijderen. Dit apparaat is echter zo dichtgetimmerd dat me dat niet gaat lukken zonder te rooten. Ik kan echter zelfs niet de USB foutopsporing aanzetten, iets wat nodig schijnt te zijn voordat je gaat rooten. Mijn vraag is nu; is er een programma waarmee je dit soort tablets kunt rooten?

m.vr.gr.

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:24
voor usb foutopsporing:
https://www.google.nl/sea...chrome&es_sm=122&ie=UTF-8

voor rooten werkt wellicht dit:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2066041

Aangezien dit soort tablets nooit in grote aantallen verkocht zijn in Nederland moet je niet verwachten dat je hier op tweakers een pas klaar antwoordt vind.. je zal zelf moeten inlezen etc.

(bovenstaande 2 links zijn overigens ook gewoon gevonden door 10 seconden te googlen.. een beetje meer inzet wordt wel verwacht op dit forum).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluitekamper
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-05-2021
Ik heb voordat ik dit forum raadpleegde inmiddels al wat google werk gedaan en wel meer dan 10 sec overigens... Het probleem waar ik mee zit is het feit dat dit tablet dusdanig dichtgespijkerd is dat zelfs de mogelijkheid usb foutopsporing aan te vinken ontbreekt. Wat ik heb ik gelezen op diverse sites is dat dit een vereiste is om goed te kunnen rooten. Nu had ik gehoopt dat iemand mij hier een oplossing voor had weten aan te dragen. Dus de vraag is; is er misschien een programma wat het mogelijk maakt dit tablet te rooten ondanks het feit dat er geen mogelijkheid is usb foutopsporing aan te vinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:24
heb deze tablet niet in mijn bezit, dus misschien zit het er niet in, en ik heb geen idee wat je android kennis niveau is, vandaar deze wellicht hele overbodige vraag.

heb je het volgende gedaan:
- ga naar settings (NL: instellingen)
- ga naar onderste optie "about tablet(of phone) (NL: Over de tablet (of telefoon)"
- tik minimaal 7 x op Build number
- nu zou je een extra optie onder het hoofd instellingen menu moeten hebben met de "Developer options" (NL Opties voor ontwikkelaars)
- in dat menu heb je usb-debugging (NL usb foutopsporing staan)

nogmaals, wellicht heeft polaroid dit eruit gesloopt en is dit niet de manier, maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen, ook kan ik hier geen bevestiging van vinden via google.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 595702

Hey Fluitekamper, Prulleman heeft gelijk,
  1. Je moet naar instellingen
  2. Dan naar beneden scrollen
  3. Naar info over deze tablet gaan
  4. 7x op build nummer drukken
Als het is gelukt staat er: Je bent nu ontwikkelaar.
En je hoeft de Polaroid MID1028 niet te rooten, Polaroid tablets zijn allemaal pre-rooted door polaroid zelf, dus alleen superuser installeren nadat je ontwikkelaars opties hebt unlocked