Hallo allen!
Ben bezig om een soort van alles in één thuisserver samen te stellen maar vraag me af of de BBG van Maart wel krachtig genoeg is om dit te doen... Daarnaast vraag ik me af of het meerwaarde heeft om een soort snelle tussen HD te hebben die unrar / repair doet om daarna te moven naar de grote storage HD.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De titel zegt het al, het systeem gaat voornamelijk gebruikt worden voor sickbeard, couchpotato en plexserver. Hij moeten dus makkelijk naar 2 systemen kunnen streamen / transcoden en dat af en toe terwijl ie aan het downloaden / unrarren / repairen is.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Absolute max. is €500,- Minder is uiteraard beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nvt
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mobo, processor, geheugen, voeding, case, 1 storage HD en 1 voor het unrarren / repairen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nvt
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ga je overklokken?
Het liefst een zuinige server die in de meterkast past.
En het systeem wat ik in gedachten had
Alvast bedankt!
Ben bezig om een soort van alles in één thuisserver samen te stellen maar vraag me af of de BBG van Maart wel krachtig genoeg is om dit te doen... Daarnaast vraag ik me af of het meerwaarde heeft om een soort snelle tussen HD te hebben die unrar / repair doet om daarna te moven naar de grote storage HD.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De titel zegt het al, het systeem gaat voornamelijk gebruikt worden voor sickbeard, couchpotato en plexserver. Hij moeten dus makkelijk naar 2 systemen kunnen streamen / transcoden en dat af en toe terwijl ie aan het downloaden / unrarren / repairen is.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Absolute max. is €500,- Minder is uiteraard beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nvt
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mobo, processor, geheugen, voeding, case, 1 storage HD en 1 voor het unrarren / repairen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nvt
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ga je overklokken?
Het liefst een zuinige server die in de meterkast past.
En het systeem wat ik in gedachten had
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Celeron G1820 Boxed | € 31,84 | € 31,84 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 52,90 | € 52,90 |
| 1 | WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB | € 103,51 | € 103,51 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 31,64 | € 31,64 |
| 1 | Corsair CMV4GX3M1A1333C9 | € 31,30 | € 31,30 |
| 1 | Seasonic G-Serie 360Watt | € 51,- | € 51,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 302,19 | |
Alvast bedankt!