Toon posts:

'No signal' raadsel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
leeg

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2014 17:28 ]

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:17
Probeer eens een andere aansluiting? Bijvoorbeeld de DVI.
Kan zijn dat hij stomweg de verkeerde aansluiting aanziet als standaard.

Verwijderd

Topicstarter
leeg

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2014 17:28 ]

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
Geen idee, ik heb het toch al eens aan de hand gehad, maar om daar speciaal een kabel voor te kopen is misschien ook wat overdreven :)

• Roenie1
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 01:25
Ik zou dat er wel voor over hebben en ik zou het zeker proberen, omdat het zo simpel te doen is. Je kunt ook 'ns het OSD van je monitor in duiken om de input bron (source) te wijzigen.

Is de nieuwe videokaart hetzelfde type als de oude? update: staat in eerst post.
Is het mobo hetzelfde type als de oude?

Mobo geeft geen pieptoon (hardware error)? Zit er een speaker op het moederbord?
Zoiets: http://i7.photobucket.com/albums/y271/sync1980/speaker.jpg ?
Piept hij als je hem boot terwijl het RAM verwijderd is? (Zou hij dan wel moeten doen.)

[ Voor 53% gewijzigd door Roenie1 op 02-05-2014 12:36 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004

Nemesizz

Untouchable

Het moederbord krijgt stroom en ook de cpu, videokaart en alle fans krijgen stroom
Maar krijgen de onderdelen ook de juiste spanning? :P
Kijk, een fan gaat al draaien op 5V ofzo, het verschil tussen 10V of 12V op een fan zie je niet goed (je kan het wel wat horen). Maar een CPU en GPU (leunen zwaar op de 12V lijn) doen niks al de spanning te laag is.

En ja, ook een voeding van een goed merk kan net zo goed kapot (ook net nieuwe voeding).
Ik zou dus (indien mogelijk) een andere voeding proberen, of eens meten hoeveel volt er nu daadwerkelijk door je voeding geleverd word (metname 12V belangrijk, de gele draadjes op de voeding).

• jezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-02-2023
Bios al even gereset?

No signal betekent simpelweg dat er geen signaal over de kabel de monitor in komt. Zelfde als dat je de kabel los laat en niet aansluit. Als ik nu mijn kabel uit mijn GPU haal dan geeft mijn monitor ook aan NO SIGNAL

Wat eerder al was gezegd, controleer goed of de monitor op de juiste source staat en check of er bios beeps worden gegeven.

Het lijkt me sterk dat de nieuwe video kaart ook defect is, dan zou dat eerder het PCI slot kunnen zijn maar dan hadden ze bij de retailer geen defect in je gpu kunnen vinden.

Het kan dus ook nog de videokabel zijn of de monitor zelf zijn.

Ik zou iig de bios even resetten en als dat niet helpt dan wordt het 1 voor 1 uitsluiten.. Als je bv raid draait of andere niet standaard instellingen hebt dan niet resetten btw want dat krijg je anders niet terug als het probleem er daar na nog is

[ Voor 10% gewijzigd door jezzer op 02-05-2014 12:47 ]

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

Verwijderd

Topicstarter
leeg

Verwijderd

3: ander geheugen proberen.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Zolang je geen andere manier van uitvoer hebt weet je helemaal niet wat er verder wel/niet werkt. Fans zeggen niet zo veel.

Regel anders even een POST-code reader.

• jezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-02-2023
Okay, monitor, kabel en GPU zijn dan in eerste instantie vrijwel uitgesloten.

Hoeveel geheugenmodules heb je? Als je er twee hebt probeer ze dan eens om en om

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

Verwijderd

Topicstarter
leeg

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:12
beetje flauw misschien maar heb je bij assembleren misschien een afstandhoudertje te veel gebruikt die nu sluiting op het mobo maakt? het zijn vage problemen en ik zou dan ook de basis even opnieuw proberen te assembleren, misschien toch ergens iets niet helemaal goed gegaan.

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-01 14:51
Voeding correct op de videokaart aangesloten ?

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:30

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Heeft je moederboard meerdere pci-E ports, probeer eens een andere?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

Topicstarter
leeg

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2014 17:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
leeg

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2014 17:29 ]

Verwijderd

De eerste videokaart was dus stuk en nu heb je een nieuwe videokaart en precies hetzelfde probleem, maar ik zie nergens staan dat de huidige wel werkt, heb je de videokaart überhaubt getest?

Verwijderd

Topicstarter
leeg

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2014 17:29 ]

Verwijderd

Eh wat je nu opschrijft kan niet, is de oude CPU wel weer getest in je mobo, na de nieuwe CPU? Want 8 pins EPS stekker en 4 pins ATX12V zijn behalve de hoeveelheid draden precies identiek. Draden zijn ook gewoon met elkaar verbonden om het moederbord, dus het kan nooit iets te maken hebben met dit.

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:53
Behalve als de 8 pins lijn van de voeding niet meer goed werkt, en je een aparte 4 pins hebt gepakt die wel werkt.

Verwijderd

Als één of meerdere draden in de voeding los zitten van de 8 pins PEG connector is dat voor het werken geen probleem aangezien ze in de voeding en op het moederbord aan elkaar gekoppeld zijn. Waar ik mij dan wel zorgen om zou maken is kortsluiting door losse draden, maar zoiets merk je snel genoeg. ;)

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Een ''defecte'' voeding die wellicht je videokaart kapot maakt........... en vervolgens de volgende... en als je er een nieuwe in stopt weer een.
Dit kan ook nog...... was ook iemand op dit forum die 3x een 7970 om zeep hielp op deze manier.

Daarom heb ik standaard 3 videokaarten in de kast waarvan ik al weet dat ze werken.

Even een voorbeeld.............. kan nog 1000dingen opnoemen .... blijven pcs

[ Voor 35% gewijzigd door A87 op 07-05-2014 15:45 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Pagina: 1