800,- Game/Werk Desktop

Pagina: 1
Acties:

• wurkdeturk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-02 11:18
Hallo allemaal, een tijdje terug heb ik ook al eens een post geplaatst met de vraag om jullie hulp!
Nu kan ik eindelijk de PC bestellen die ik graag wil alleen zou ik het fijn vinden als jullie nog even een check kunnen doen naar alle componenten of alles op elkaar aansluit. Aanbevelingen en toevoegingen zijn van harte welkom.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
2 Hoofddoelen, Schoolwerk en Gaming. Voor mijn opleiding zit ik elke dag achter het Adobe pakket en daarnaast bewerk ik veel video. Ook is een spelletje op zijn tijd niet verkeerd. Omdat ik nu alles nog op mijn laptop doe speel ik enkel gpu inactieve games zoals Diablo 3 en Hearthstone. Ik wil met de nieuwe pc graag wat meer spellen spelen zoals Dayz SA, FPS zoals BF4 en de rest van de bekende titels. Alles op Ultra spelen is geen must voor mij.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mijn muis en tobo mee en mijn lg-ips237l
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat intern nieuw moet van de pc. CPU, Geheugen, GPU, PSU, Kast, HDD, SSD, CPU koeler en MOBO. Is de PSU een goede keuze in deze build? Hij heeft een 6+2 en 6 pins connector voor de gpu en de gpu heeft 8+6 nodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In mijn build ga ik voor AMD CPU en GPU
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik twijfel nog over de behuizing. Hij moet prima voldoen alleen ik weet niet of dit de beste keuze is qua koeling. Hierbij vraag ik jullie input even.
Ga je overklokken?
Ja, de CPU gaat worden overgeklokt.

Hierbij mijn Setup
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 125,-€ 125,-
1Gigabyte GA-970A-UD3P€ 75,73€ 75,73
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 265,-€ 265,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,86€ 46,86
1Corsair Carbide 200R Closed€ 48,99€ 48,99
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,50€ 36,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 58,95€ 58,95
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 46,99€ 46,99
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 89,55€ 89,55
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 793,57

Alvast Bedankt voor de input!

• br00ky
  • Laatst online: 16:38

br00ky

Moderator Harde Waren
Prima topicstart.

Waarom kies je voor een AMD build, terwijl intel in veel zaken nog steeds sneller is?

Op je build is eigenlijk momenteel weinig aan te melden. Goede keuze van de onderlinge onderdelen.

• wurkdeturk
br00ky schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:23:
Prima topicstart.

Waarom kies je voor een AMD build, terwijl intel in veel zaken nog steeds sneller is?

Op je build is eigenlijk momenteel weinig aan te melden. Goede keuze van de onderlinge onderdelen.
De keuze voor AMD CPU is genomen omdat er veel gewerkt gaat worden met het adobe pakket en video bewerking. Om deze taken soepeler te laten verlopen dacht ik dat de 8320 een goede keuze was. Of valt dit mee als je hem vergelijkt met een i5 4440?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Als je benchmarks vergelijkt, komt de 4440 er beter af bij fotobewerking dan de 8320. (zie hier, hier, hier).

Videobewerking is een ander verhaal (hier en hier).

Uiteindelijk hangt de keus heel erg af welke software je gebruikt en wat je vooral doet met de pc.

• wurkdeturk
Bedankt voor de info Br00ky! Ik denk wel dat ik bij de 8320 blijf, OC naar de 8350 voor 125,- is niet gek en sluit beter aan bij wat ik wil.

Verdere input over de PSU en de Kast/airflow zijn nog van harte welkom!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:06
Kast is erg persoonlijk vind ik. Qua airflow lijkt het me geen verkeerde keuze. Beter kan altijd, maar dat ga je merken. De rest lijkt me ok, al ben ik absoluut geen fan van Seasonic. Ik zou zelf naar andere merken kijken zoals Coolermaster, maar dat is puur op eigen ervaring gebaseerd.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Mythio schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 12:39:
al ben ik absoluut geen fan van Seasonic. Ik zou zelf naar andere merken kijken zoals Coolermaster, maar dat is puur op eigen ervaring gebaseerd.
Dan heb je waarschijnlijk een (paar) keer pech gehad, want Seasonic is over de breedte gemiddeld minstens zo goed, zo niet beter dan Coolermaster. Er zitten hele matige series tussen bij Coolermaster (o.a. Bxxx serie), terwijl de VS serie wel weer goed is. Degene die nu in het systeem zit is dan ook prima. Alternatieven: pricewatch: Cooler Master VS V550S (gold+modulair), pricewatch: XFX Pro 550W (bronze+niet-modulair), pricewatch: Seasonic S12G 550W (gold+niet-modulair).

Gold voedingen zijn efficiënter maar duurder. Het is maar de vraag of je het verschil in prijs terugverdiend met een lagere energierekening.

• masquerate
  • Laatst online: 29-10-2025
ik heb zelf een vergelijkbare combinatie een paar dagen geleden gebouwd.
de combinatie van de voeding van seasonic in deze kast kan goed, maar een probleem wat er bij mij zich voor deed is dat door de scythe mugen 4 pcgh heel groot is waardoor de stroom aansluiting op je moederbord lastig gaat worden.
ik zou voor een hydro H60 of iets vergelijkbaars gaan of een kleinere aftermarket koeler voor je processor
Pagina: 1