Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Android, untrusted certificates

Pagina: 1
Acties:

• TheDragonNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 14:03
Sinds een week krijg ik geregeld een security medling op mijn android tablet, dat het certificaat van een onvertrouwde bron komt.
Zijn er meer die hier meldingen over krijgen.
Is dit een onvolkomendheid van Tweakers, of een onvolkomendheid op mijn tablet?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het is handig als je aangeeft op welke pagina's je die melding krijgt ;) Bijv.:
- Frontpage
- GoT (Specifiek topic?)
- Tweakblogs
- Overal op Tweakers.net

De volledige melding zelf (daar staat hopelijk nuttige info zoals de host in) is ook handig om te vermelden.

[ Voor 38% gewijzigd door Raven op 02-05-2014 12:15 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:00

crisp

Devver

Pixelated

En versie Android/browser :)

Intentionally left blank

• TheDragonNL
Het gaat hier om de site van Tweakers.net via Android 4.2.1 (standaardbrowser)
Op de reguliere nieuws rubrieken.

Afbeeldingen:
Afbeeldingslocatie: https://docs.google.com/file/d/0B-18h-q4t5G1X1RpVVk4MG9SZkU/edit
Afbeeldingslocatie: https://docs.google.com/file/d/0B-18h-q4t5G1MnlzR1ctMUhCaGc/edit
Afbeeldingslocatie: https://docs.google.com/file/d/0B-18h-q4t5G1YU1qRWdCN2RiTGc/edit

[ Voor 70% gewijzigd door TheDragonNL op 02-05-2014 18:08 . Reden: Toevoeging screenshots ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

En de link/info dat in de melding van het (mogelijk) dwarsliggende certificaat staat?
edit: Je was net met (hotlinkbeveiligde?) screenshots bezig zie ik.
edit2: Dat lijkt mij geen certificaat van Tweakers :?

[ Voor 44% gewijzigd door Raven op 02-05-2014 18:13 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• TheDragonNL
De screenshots zijn inderdaad van de meldingen die ik weleens krijg als ik op tweakers aan het browsen ben. Als dit niet van tweakers.net is, waar komt dit dan vandaan, en waarom alleen op tweakers.net?

Is het mogelijk dat mijn tablet geinfecteerd is (ook al draait er een virusscanner)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bij "issued to " staat geen tweakers.net, als ie van Tweakers was dan had dat daar moeten staan voor zover ik weet. Google levert bij het zoeken op Aggregate Knowledge wel de nodige hits op, maar kan niet zo 123 vinden wat het is. :S

edit: Vond iets met "ad-tech", zou het met advertenties te maken kunnen hebben?

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 02-05-2014 18:19 ]

Oscar Wilde

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-11 08:53

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Aggregate Knowledge is a media intelligence company that enables advertisers to reach the highest performing customers on a single platform
Advertentie platform dus, geen idee of tweakers die gebruikt.

(tip btw, aangezien je op android 4.2 zit kan je Chrome for android gebruiken, de vervanger van de "stock" android browser, die wordt niet meer onderhouden.)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• TheDragonNL
Oh, geen idee.
Helaas weet ik niet hoe ik op een tablet alle advertenties kan blocken.
Maar als het advertenties zijn, dan zouden er toch meer 'hinder' van moeten/kunnen hebben??

• TheDragonNL
Tussen de laatste post en heden (2014-05-05) nog maar 1x de certificaat foutmelding gehad.
Misschien inmiddels opgelost bij het advertentienetwerk oid?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:00

crisp

Devver

Pixelated

TheDragonNL schreef op maandag 05 mei 2014 @ 13:41:
Tussen de laatste post en heden (2014-05-05) nog maar 1x de certificaat foutmelding gehad.
Misschien inmiddels opgelost bij het advertentienetwerk oid?
Het zou zomaar een enkele uiting kunnen zijn welke nu niet meer vaak voorkomt. Wel iets om in de gaten te houden iig.

Intentionally left blank

Pagina: 1