Voor mijn ouders die al op leeftijd zijn en nog steeds een analoge camera hebben
, wil ik een digitale camera aanschaffen van 100 tot 150 euro. Het allerbelangrijkste is dat ie simpel te bedienen is, want daar zijn ze niet zo handig mee. Ik heb zelf goede ervaring met Canon (heb zelf een 255HS), maar ik weet niet veel over het gebruiksgemak van andere merken. Welk merk camera is dan het simpelst te bedienen?
Verwijderd
Volgens mij zijn alle compactcamera's van de normale merken (Sony, Fuji, Olympus, Panasonic, Nikon, Samsung, Canon, Pentax) in die prijsklasse ontzettend gebruiksvriendelijk. Kan me zo niet indenken wat er fout zou kunnen gaan als je de camera gewoon op de automatische stand laat staan en niet doelloos en ideeloos knopjes drukt.
Beste wat je kunt doen je ouders mee nemen naar de winkel en ze zelf wat camera's alen testen. En doe dit een week later nog eens met de camera's die zij zelf prettig vonden bedienen etc. En kijk of ze er nog over denken.
Gebruikers gemak is voor iedereen anders.
Gebruikers gemak is voor iedereen anders.
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Ik zou vooral naar reactiesnelheid kijken. Als m'n ouders m'n cameraatje te pakken krijgen zijn ze steeds vol lof over de snelheid tov hun eigen cameraatje.
Ja, snelheid is belangrijk voor 'oudere' mensen. Geef ze een standaard camera met autostandje en die snel reageert. Qua merk verschilt het dan niet zoveel welke het meeste gebruiksgemak biedt.
Ik heb zelf Nikon en Olympus, maar heb voor mijn ouders (+/- 65) een Powershot gegeven. Je moet even letten op bedienbaarheid van de knopjes. Die moeten niet te klein zijn en zonder leesbrillen en andere hulpmiddelen te vinden.
Simpel is relatief. Hebben ze ooit gefotografeerd of houden ze van gadgets? Dan komt er een heel andere camera uit dan iemand die alleen op 1 knopje wil drukken en dan moet die meteen helemaal perfect zijn.
Ook bij simpel spul moet je altijd wel even een minimum tijd aan de handleiding besteden...
Mischien moet je ook even doorvragen of ze na een niet al te lange tijd willen doorgroeien als ze het leuk vinden. Misschien is een mobieltje wel genoeg namelijk...
Ook bij simpel spul moet je altijd wel even een minimum tijd aan de handleiding besteden...
Mischien moet je ook even doorvragen of ze na een niet al te lange tijd willen doorgroeien als ze het leuk vinden. Misschien is een mobieltje wel genoeg namelijk...
Pagina: 1