iPhone 5 batterij / oplaad vraagje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Mijn iPhone zit standaard gekoppeld aan mijn carkit via bluetooth. Ik zit veel in de auto en stream vaak muziek vanaf m'n Spotify appje.

Nu merk ik de laatste tijd dat als de batterij leeg is mijn telefoon uit valt en ik hang hem aan de lader (stopcontact) dan gaat hij meteen weer aan en als hij is opgestart is de batterij meteen alweer op 29%...
Je zou toch zeggen dat als je batterij leeg is dat ie dan lekker vanaf 5% begint te laden? Ik heb het idee dat dit steeds erger wordt. Enig idee of dit te verhelpen is? Misschien tot 100% laten opladen en dan non-stop video afspelen tot ie helemaal uitvalt om ze proberen de batterij te kalibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:30
Je kan dat in ieder geval proberen. Maar als dat niet werkt, zal je waarschijnlijk de batterij moeten vervangen :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:22
[verwijderd]

[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Mar.tin schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 12:49:
Je kunt proberen om de accu te kalibreren (Of tenminste de meter). Eerder werkte dit nog wel eens als het batterij % niet meer overeen kwam met het daadwerkelijke percentage. Echter dat dit niet meer klopt met elkaar betekent wel dat er iets langzaam mis aan het gaan is met je accu. Als je je iPhone nog niet zo lang hebt kun je hem wellicht inleveren bij waar je hem gekocht hebt voor garantie.

Calibrate iPhone Battery:

Use the iPhone until it it shuts OFF itself, due to Low Battery. Then Charge it back up without interruption, like unplugging it, to full charge 100%. Then before or after you do this, Reset iPhone, hold both home and power buttons until the iPhone restarts itself, ignore the "slide to power off slider", let the iPhone restart itself. Bron
Zojuist gedaan, eens even kijken of dat helpt, toestel is 1,5 jaar oud nu, gebruik hem best veel dus het zou ook zomaar kunnen dat de batterij er geen zin meer in heeft... thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345dan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09-2024
metallicelmo schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 12:53:
[...]

Zojuist gedaan, eens even kijken of dat helpt, toestel is 1,5 jaar oud nu, gebruik hem best veel dus het zou ook zomaar kunnen dat de batterij er geen zin meer in heeft... thanks
Je hebt twee jaar garantie, dus je kan hem nog inruilen.

Twee jaar is de Nederlandse wet, maar Apple heeft haar garantie ook verhoogd naar twee jaar.

Bron: http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/detail/article/apple-verlengt-garantieperiode-naar-twee-jaar/

- 12345dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

metallicelmo schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 12:53:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem en ga ook eens dat kalibreren gebruiken.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-09 19:40
Dit probleem had ik ook. Ik belde eerst naar Apple om de powerknop te laten vervangen, maar moest een diagnostische test doen op de iPhone zelf en daar kwam uit dat de batterij vervangen moet worden. Die van mij is ook anderhalf jaar oud, en de powerknop en de batterij worden momenteel zonder kosten vervangen.

Kalibreren heb ik ook vaak geprobeerd, maar heeft bij mij totaal geen zin gehad.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:30
Erulezz schreef op zondag 11 mei 2014 @ 11:51:
Dit probleem had ik ook. Ik belde eerst naar Apple om de powerknop te laten vervangen, maar moest een diagnostische test doen op de iPhone zelf en daar kwam uit dat de batterij vervangen moet worden. Die van mij is ook anderhalf jaar oud, en de powerknop en de batterij worden momenteel zonder kosten vervangen.

Kalibreren heb ik ook vaak geprobeerd, maar heeft bij mij totaal geen zin gehad.
Wil binnenkort hetzelfde doen, 2 vraagjes: heb je een leentoestel gekregen voor de tijd dat je hem kwijt bent? En heb je apple care?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-09 19:40
Hercul3s schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:29:
[...]

Wil binnenkort hetzelfde doen, 2 vraagjes: heb je een leentoestel gekregen voor de tijd dat je hem kwijt bent? En heb je apple care?
Ik heb geen leentoestel gekregen, ik had er zelf al een(Moto G, kan niet wachten tot de iPhone terug is). Bij de winkel kun je volgens mij wel een 16 GB toestel krijgen.

En ik heb geen AppleCare. Kerel aan de telefoon begon over 1 jaar garantie etc maar heb toen gewoon verteld dat het 2 jaar is en met een beetje doorzeuren vertelde die iets over het consumentenrecht ofzo en toen was alles prima. Toestel is anderhalf jaar oud.

Duurt momenteel wel lang, sinds woensdag is de status "Diagnosing Product".

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Erulezz
je hebt t over een diagnostische test. Hoe kom je hier aan en levert die ook zinvolle info voor de gebruiker, of alleen een vage code waar een apple medewerker iets mee kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 12:07

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica