"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"
Ik hoop echt dat dit werkt, maar helaas lijkt me dit te mooi om waar te zijn.
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Kan echt niet. Wetten vd thermodynamica enzo
@sebastius, yup dat snap ik, maar zeg je dat alleen omdat je dat altijd geleerd is, of...?
Het lijkt me zo tof als een een Tweaker met genoeg verstand van zaken het ding hier gewoon zou bouwen zoals ze in Marokko (en kennelijk ook al op andere plekken) hebben gedaan. En dan de hoax debunken of... wie weet?
Het lijkt me zo tof als een een Tweaker met genoeg verstand van zaken het ding hier gewoon zou bouwen zoals ze in Marokko (en kennelijk ook al op andere plekken) hebben gedaan. En dan de hoax debunken of... wie weet?
"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"
Lees: alleen de mensen die dit beweren zullen dit voor je willen doen, en die lopen er zo veel mee te knutselen dat jij niet meer ziet dat ze gewoon stroom uit het stopcontact trekken. in het filmpje laat hij ook slechts een paar lampjes branden terwijl hij niet laat zien dat er écht geen energie meer bijkomt.1) I WILL NOT ATTEMPT TO BUILD A QEG UNLESS I DO SO APPROPRIATELY WITH AN
ELECTROMECHANCIAL ENGINEERING PROFESSIONAL.
2) I WILL NOT COMMISSION (TURN ON) OR INSTALL THE QEG WITHOUT AN
ELECTROMECHANICAL ENGINEERING PROFESSIONAL.
en aan het eind zet hij hem uit -> lampen gaan uit.
niet voor niets dat je geld kunt doneren. ze zeggen dat de grote energiebedrijven dit systeem nog niet toepassen vanwege geld verdienen aan olie oid, maar waarom doen ze het dan zelf niet?
dit is volgens mij net zoiets als die websites waar je voor "een klein bedrag" een cursus of boek kunt kopen waarmee je leert hoe gemakkelijk in een paar uur per dag een hoop geld verdiend.
1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow
Niet dat dit er direct aan relateert, maar zolang we nog geen idee hebben wat 95% van het heelal bezig houdt ben ik zelf nogal voorzichtig met zulke conclusies
Verder moet ik zeggen dat dit er leuk uitziet, met een goed in elkaar gezette PDF die het ingewikkeld doet overkomen, maar dat niet betekend dat dat ook zo is. Niet dat in zulke omgevingen dit soort dingen niet uitgevonden kunnen worden, maar het is gewoon onwaarschijnlijk met alle miljoenen research die er bij grote laboratoria ingaan. De testopstelling is verder ook niet echt geïsoleerd van externe factoren. Bovendien heeft dit een hoog hippie-gehalte
Wat me verder ook een interessante discussie lijkt is wat we met al die energie gaan doen. Nu warmt de aarde op door (voornamelijk) toename aan CO2, maar over als we door QEG's of Kernfusie (ITER) enorme hoeveelheden energie ter beschikking krijgen gaan die ook gebruikt worden. Bijna al die energie wordt uiteindelijk weer in warmte omgezet (beweging veroorzaakt weerstand, het meeste licht ontsnapt niet uit de dampkring). Omdat de aarde een zo goed als gesloten systeem is kan er moeilijk energie in of uit. Over miljoenen jaren koelt de aarde (vooral de kern) natuurlijk wel af, maar als de mens in honderden jaren enorme hoeveelheden energie het systeem in gaat pompen ben ik benieuwd hoe lang de aarde dat vol gaat houden. Maar goed, dan hebben we in ieder geval weer wat nieuwe problemen om ons mee te vermaken
Dit dus. Als ze echt energie konden maken uit niks dan hadden ze miljarden kunnen verdienen. Bouw 20.000 van die dingen en ga stroom leveren. Net zoals Bitcoin miners, als dat echt veel geld op zou leveren dan verkopen ze ze niet maar gebruiken ze ze zelf.Gmount schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 09:59:
[...]
niet voor niets dat je geld kunt doneren. ze zeggen dat de grote energiebedrijven dit systeem nog niet toepassen vanwege geld verdienen aan olie oid, maar waarom doen ze het dan zelf niet?
dit is volgens mij net zoiets als die websites waar je voor "een klein bedrag" een cursus of boek kunt kopen waarmee je leert hoe gemakkelijk in een paar uur per dag een hoop geld verdiend.
Zoveelste perpetuum mobile. Leuk geprobeerd, maar als je de text van Tesla leest wordt er nergens geclaimd dat er meer energie uitkomt dan dat erin gaat. Sterker nog, Tesla beschrijft iet swat in de verste verte niet op een PM lijkt, en sowieso zou het natuurlijk wel heel erg toevallig zijn als hij in 1894(!!!!!) met een idee op de proppen was gekomen waarmee hij een of ander vaag quantummechanisch effect in energie weet om te zetten. Nog opvallender is dat de hele wereld zo'n ontedekking meer dan een eeuw lang genegeerd heeft.
Het meest opvallende is nog wel dat er nog steeds mensen in dit soort onzin trappen.
Vroegah kwamen dit soort dingen nog wel eens in W&L langs, maar daar zijn ze uitgetrapt omdat ze met wetenschap weinig te maken hebben.
Als je dan toch wat wil, neem een demon in dienst, and train hem. Maxwell had daar een leuke toepassing voor.
Het meest opvallende is nog wel dat er nog steeds mensen in dit soort onzin trappen.
Vroegah kwamen dit soort dingen nog wel eens in W&L langs, maar daar zijn ze uitgetrapt omdat ze met wetenschap weinig te maken hebben.
Als je dan toch wat wil, neem een demon in dienst, and train hem. Maxwell had daar een leuke toepassing voor.
Okay, onafhankelijk of het kan werken of niet (en ik heb tot nu toe nog geen redenen gezien om aan te nemen dat de wetten der thermodynamica niet kloppen): ZE HALEN NOG GEEN VRIJE ENERGIE UIT DIT DING! Ze hebben op dit moment een motor die een generator aandrijft, en ze zijn extreem blij dat ze het nu zo ver hebben dat ze uit de generator genoeg power halen om een lamp aan te drijven wat op zich een best leuk resultaat is voor een knutselwerkje. Ze maken nu echter de misstap dat ze denken dat als ze maar lang genoeg prutsen, ze de output van de generator aan de motor kunnen knopen en het geheel zelfstandig kunnen laten runnen. Dat is voornamelijk wishful thinking en de resultaten tot nu toe zijn alleen maar een bevestiging dat de natuurwetten nog steeds werken.
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Nou dat staat er niet, er staat haal een elektromechanische professional erbij. En die zijn wel te vinden hoor, vooral hierGmount schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 09:59:
[...]
Lees: alleen de mensen die dit beweren zullen dit voor je willen doen,
Maar het blijft uiteraard oplichting. Als het werkt dan werden die dingen nu op gigantische schaal geproduceert. En dat gebeurd niet.
Die PDF doorscannende: Het begint met hoop geleutel over resonantie. Leuk, maar resonantie slaat energie op, het maakt geen nieuwe energie.
Euhm, misschien een publicatie maken en de nobelprijs binnenslepen vanwege dit effect ipv 2 regeltjes in een documentje te zetten dat het gebeurd, maar niet hoe?In the QEG, the exciter coil is used to provide a conduction path through the quantum field (zero point) into the generator core. This has the effect of polarizing the core, which increases power output over time.
Dan hebben we heel stuk zwevend gezwam.
En toen stopte mijn attention span ermee. Als dit werkt (wat het uiteraard niet doet), stuur alsjeblieft het ontwerp naar dealextreme zodat ik hem daarvandaan kan bestellen.
Het leuke van elk perpetuum mobile is dat er altijd heel veel mensen zijn die het willen geloven. Vooral als er magische dingen als "magnetisme" bij komen kijken groeit het aantal believers.
't Is heel simpel: er is talloze keren aangetoond dat het niet kan werken. Wil je anders beweren, toon dat dan gewoon aan. Ik geef je in ieder geval weinig kans.
't Is heel simpel: er is talloze keren aangetoond dat het niet kan werken. Wil je anders beweren, toon dat dan gewoon aan. Ik geef je in ieder geval weinig kans.
Verwijderd
Behalve dat is aan te tonen dat ons universum niet kan werken als de wetten van thermodynamica niet werken zoals wij denken dat ze werken. Wellicht dat er nog kleine randzaken zijn waarin er een bijzonder effect optreedt, maar dat is enkel een verfijning van de wetten (invullen van een eerder onbekend detail) en geen wijziging in de wetten zelf.Balance schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 10:08:
[...]
[afbeelding]
Niet dat dit er direct aan relateert, maar zolang we nog geen idee hebben wat 95% van het heelal bezig houdt ben ik zelf nogal voorzichtig met zulke conclusies.
Dus ook al zou jij kunnen aantonen dat we helemaal niets van het universum weten (wat onmogelijk is) dan nog maakt dat niet zo dat de wetten van thermodynamica ineens niet meer geldig zouden zijn.
Een perpetuum mobile maken is zeer lastig (maar niet onmogelijk!), wel onmogelijk is het om energie uit zo'n systeem te halen. Dan maak je namelijk spontaan extra energie uit het niets en dat is dus onmogelijk volgens de wetten van thermodynamica. Een perpetuum mobile is dus enkel in staat zichzelf gaande te houden, wat technisch heel indrukwekkend is, maar praktisch compleet niet nuttig.
Sterker nog, alle echte perpetuum mobiles die ik ooit gezien heb (of serieuze pogingen tot, volgens mij is het nog niemand daadwerkelijk volledig gelukt, al zijn daar de meningen over verdeeld) kosten bakken met energie om de omstandigheden waarin deze kunnen bestaan intact te houden. Dus in plaats dat het energie oplevert kost het je juist energie. Zulke zaken worden dan ook enkel gebruikt ter onderzoek en niet met als doel om energie op te wekken.
Haha, heb die pdf even bekeken en ik geloof er echt helemaal geen zak van
Maar wie weet dat een handige tweaker er eventjes 1 in elkaar zet om dit te bewijzen
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Knap hoor, ze hebben een generator gebouwd. Ik snap niet waarom ze daar een feestje voor moeten bouwen, die bestaan namelijk al tientallen jaren.
Dit is gewoon een dure manier om electriciteit aan de linkerkant om te zitten in een beweging van de motor. Deze motor drijft op zijn beurt de generator aan welke op zijn beurt weer de electriciteit voor de lampen levert.
Ik hoop niet dat ze hiermee een nobelprijs denken te gaan krijgen
Dit is gewoon een dure manier om electriciteit aan de linkerkant om te zitten in een beweging van de motor. Deze motor drijft op zijn beurt de generator aan welke op zijn beurt weer de electriciteit voor de lampen levert.
Ik hoop niet dat ze hiermee een nobelprijs denken te gaan krijgen
-
Er zijn vaker van die free energy projecten, best leuk, soms ziet het er fantastisch uit, maar geen enkele is echt... Anders hadden we er al lang 1 thuis staan, en bestond Eneco/Essent/Eon waarschijnlijk al niet meer 
Ook leuk:
http://rarenergia.com.br/
(vooral vanwege de gigantische constuctie, super dikke staalconstructie, alsof er enorme krachten op komen, maar het doet helemaal niets
en
YouTube: Magnet-Assist Evidence in Yildiz Magnet Motor at Palexpo Exit
Ook leuk:
http://rarenergia.com.br/
(vooral vanwege de gigantische constuctie, super dikke staalconstructie, alsof er enorme krachten op komen, maar het doet helemaal niets
en
YouTube: Magnet-Assist Evidence in Yildiz Magnet Motor at Palexpo Exit
[ Voor 15% gewijzigd door _ferry_ op 02-05-2014 12:23 ]
Ach, zo bijzonder is dat laatste niet. Er zijn ook volwassen mensen (geen demente ouderen) die in elfjes en kabouters geloven en er soms bloedserieus nog getuigenverslagen bijhalen ook. Het enige verschil is dat ze hier schermen met het woord quantum, waarmee het meteen (denkt men) wat wetenschappelijker klinkt, niet beseffend dat bijna iedereen dat wel doorziet. Daarmee (met die kaboutertjes) vergelijk ik het gewoon. Ga er alstublieft niet met welke argumenten dan ook op in, want ze zullen nooit toegeven, maar er alleen nog absurder ideeën bijhalen. Beschouw het hooguit als bron van vermaak.RemcoDelft schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:02:
Het leuke van elk perpetuum mobile is dat er altijd heel veel mensen zijn die het willen geloven.
............
Je moet wel ongelofelijk naïef zijn om te geloven dat:
1) Iemand zonder enige natuurkundige opleiding in zijn schuurtje voor een paar tientjes met hout, ductape, een paar schroeven en wat stofzuigeronderdelen een apparaat kan bouwen dat (tegen alles wat we nu over natuurkunde begrijpen in) energie uit het niets kan maken
2) Dat zo'n ontdekking niet veel waarschijnlijker door een echte wetenschapper/natuurkundige met echte apparatuur zou worden gedaan
3) Dat geen enkele echte wetenschapper interesse heeft in deze "ontdekking"
4) Dat de gemene energiebedrijven op één of andere manier machtig genoeg zijn om alle wetenschappers en alle universiteiten om te kopen zodat ze deze ontdekking afdoen als flauwekeul
5) Dat er niemand over (4) uit de school klapt
6) Dat de energiebedrijven er in slagen om (4) te doen maar er niet in slagen om een website/youtube-video van een of andere idioot offline te halen
Dit kan direct in het rijtje bij alle andere perpetium mobiles, vaccinaties die autisme zouden veroorzaken, chemtrails, maanlandigscomplottheorieën, 9-11 inside jobs, etc,...
1) Iemand zonder enige natuurkundige opleiding in zijn schuurtje voor een paar tientjes met hout, ductape, een paar schroeven en wat stofzuigeronderdelen een apparaat kan bouwen dat (tegen alles wat we nu over natuurkunde begrijpen in) energie uit het niets kan maken
2) Dat zo'n ontdekking niet veel waarschijnlijker door een echte wetenschapper/natuurkundige met echte apparatuur zou worden gedaan
3) Dat geen enkele echte wetenschapper interesse heeft in deze "ontdekking"
4) Dat de gemene energiebedrijven op één of andere manier machtig genoeg zijn om alle wetenschappers en alle universiteiten om te kopen zodat ze deze ontdekking afdoen als flauwekeul
5) Dat er niemand over (4) uit de school klapt
6) Dat de energiebedrijven er in slagen om (4) te doen maar er niet in slagen om een website/youtube-video van een of andere idioot offline te halen
Dit kan direct in het rijtje bij alle andere perpetium mobiles, vaccinaties die autisme zouden veroorzaken, chemtrails, maanlandigscomplottheorieën, 9-11 inside jobs, etc,...
Staat ook bij: 1 KW aan power in; 10 KW aan power uit. Als je echter naar de opstelling kijkt zie je dat er aan de uitgang een aantal lampen aan hangen, lang geen 10KW, hooguit 500W. Gefeliciteerd, je hebt een machine gecreëerd die een rendement van 50% heeft...
of je nou gelijk hebt of niet, tesla was een geniale man die zn tijd ver vooruit was, uitvinder van radar etc.Dido schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 10:54:
Zoveelste perpetuum mobile. Leuk geprobeerd, maar als je de text van Tesla leest wordt er nergens geclaimd dat er meer energie uitkomt dan dat erin gaat. Sterker nog, Tesla beschrijft iet swat in de verste verte niet op een PM lijkt, en sowieso zou het natuurlijk wel heel erg toevallig zijn als hij in 1894(!!!!!) met een idee op de proppen was gekomen waarmee hij een of ander vaag quantummechanisch effect in energie weet om te zetten. Nog opvallender is dat de hele wereld zo'n ontedekking meer dan een eeuw lang genegeerd heeft.
veel van zijn werken zijn nooit gevonden dus wie weet.
OT: nogal fishy helemaal,
rechtstreeks uit hun faq:
does the device slow down when load is added? -
no its not that kind of energy
deze statement laat al zien dat ze niet snappen waar ze het over hebben, ze claimen dat het 15kilowatt/uur kan opleveren, stel ik hang er een apparaat aan die 500 ampere vraagt (just for the sake of the argument) volgens de wetten van thermodynamica MOET het wel trager gaan draaien omdat er meer weerstand is,
Where is the energy this device is using coming from ?
The quantum field
zonder uit te leggen wat dit quantum field is, correct me if im wrong maar quantummechanika is niets anders dan het bestaan van meerdere werkelijkheden, waar het van de toeschouwer afhangt welke werkelijkheid hij te zien krijgt,
korte uitleg van wikipedia
De kwantummechanica doet bovendien slechts statistische uitspraken over een reeks van waarnemingen. Dat heeft tot gevolg dat het gedrag van een individueel elementair deeltje slechts in termen van waarschijnlijkheid kan worden beschreven. Die waarschijnlijkheden worden beschreven door het modulus in het kwadraat van de complexwaardige golffuncties, die de kansdichtheid geven van het meten van een waarde van een fysische grootheid zoals bv. plaats, snelheid en spin, zoals de kwantummechanische versie van het impulsmoment genoemd wordt.
Pagina: 1