virus...

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hobbelisback
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09-2025
Eigelijk hoort t hier niet... maar vind het wel ff belangrijk om mede tweakers hiervan op de hoogte te stellen.

Een week geleden heeft een virus (via een attachment) de hele pc van een maat van mij vernield..... scriptie, alles weg kan nu helemaal op nieuw beginnen vette shit zooi...

Gisteren is een vriend van mij gehacked dmv msn messenger ene George W Bush stuurde een smile naar m toen en toen ineens ging ze hd ratelen... hij snel alles afsluiten etc. opnieuw opstarte hele computer aan poeier viruscan geeft nix aan muis doet nix, computer moet helemaal opnieuw geinstalleerd ik :r op dit soort ongein... sommige mensen hebben er schijnbaar lol aan om andere mensen hun computer te slopen...

Vandaag krijg ik een mail met t volgende:

The bleu lagoon ?

We kiezen voor de wervingsmethode : adverteren.

Adverteren kunnen we op allerlei plekken doen:
-Prikborden bij de supermarkt.
-Plaatselijke, regionale, landelijke dag- en weekbladen.
-Adverteren via radio en televisie.
-Adverteren via het internet.

Maar om de kosten zoveel mogelijk te beperken, en het werven zo
efficiént mogelijk te laten verlopen hebben we niet voor elke
manier van adverteren gekozen.
Attachment: CMDL32.EXE (103k) -- View Attachment

attachment bevatte een virus, heb die kerel ff duidelijk gemaakt dat ik hier niet van gedient was helemaal na gister met die ongein... (ik heb t hem niet op een ZACHTzinnge manier duidelijk gemaakt! >:) )

Wat is er aan de hand met de internetters van tegenwoordig beetje onschuldige users disse..... als ik die kerels te pakken krijg aaaaaaaahhhhhh tot zover mijn leed

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ik HAAT het ook.....kutvirussen....je kan niet eens normaal rustig internetten zonder een virusscanner en firewall
eigelijk gewoon PURE onzin, stelletje (@$&($ dat alles verne*kt gewoon |:(

• hobbelisback
zijn er ook mogelijkheden om mensen/org die dit doen op te sporen tell me please... ben t nu zat

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 20:02
Die providers moeten gewoon verplicht worden gesteld aan dit soort dingen mee te werken.

Verwijderd

Ik ben bezig met Linux uit te testen, maar er is geen Linux-support voor PPPoE, dus met mij windhoos zooi surfen.

Ik HAAT virussen en andere shit. Als mijn Linux-paleis werkt dan heb ik geen last van, minder virussen en hackers.

Als ik de IP van die aanvallers te pakken krijg, dan zal ik die eens wat laten mee maken...

Verwijderd

Sorry hoor

Maar een virus krijgen is toch echt je EIGEN schuld.

Gekopieerde software downloaden, elke willekeurige attachment bij je email openen ...

Misschien is een cursus computergebruik handiger voor sommige mensen dan een virus scanner..

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zaterdag 09 juni 2001 21:18 schreef gelly het volgende:
Sorry hoor

Gekopieerde software downloaden, elke willekeurige attachment bij je email openen ...

Misschien is een cursus computergebruik handiger voor sommige mensen dan een virus scanner..
trojans???
heb je toch echt nix aan een cursus computergebruik, meer aan een firewall/virusscanner
de enige cursus die misschien nuttig is is de cursus modem uitzetten >:)

Verwijderd

Als je een trojan krijgt ben je toch niet echt een slimme computergebruiker lijkt me....

Dan heb je dus warez van een foute site of gewoon een attachment geopend zonder na te denken.

• hobbelisback
het gebruik van MSN valt hier eigelijk niet onder vind ik... is het dan niet kleinzielig van sommige mensen om virussen te maken en hele pc's en voor sommige mensen studies of bedrijven te slopen en te gronde te richten.

Ook is het tegenwoordig door virussen mogelijk om onder naam van een bekende naar je toe te mailen, die vertrouw je dus verwacht je geen virus. ik download ook niet zomaar elke attachment van jan en alleman maar het gaat er hier om dat het gevaar in een klein hoekje zit. Ik gebruk AVX en zonealarm maar dat virus door msn blaasde daar dwars door heen bij die vriend van mij

Verwijderd

virussen zijn naar mijn nav doet goed zijn werk

Verwijderd

Wat ik van bekenden krijg open ik ook niet zomaar. Ik stuur dan ff een berichte om te vragen wat het is ... of ben ik paranoia hehe

ik heb iig nog nooit een virus/trojan op me comp gehad ;)

Verwijderd

Op zaterdag 09 juni 2001 21:25 schreef insoft het volgende:
virussen zijn naar mijn nav doet goed zijn werk
Ik moest ff 3 keer lezen voor ik het begreep :)

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Op zaterdag 09 juni 2001 21:18 schreef gelly het volgende:
Sorry hoor

Ehh, ja rechts!!

ik heb in mijn tijd twee keer software gekocht en dat bevatte toch ook echt een virus, dus ik vind deze vergelijking niet opgaan, je stelling dat "gebruikers" een virusscanner moeten gebruiken en na het downloaden eerst een scan doen op de nieuwste aanwinst ben ik het overigens wel mee eens, "mijn" gebruikers op het werk zijn inmiddels goed ge-instrueerd voor wat betreft virussen e.d., van de week kwam er eentje door de mailserver heen (nieuw virus?) wat niet herkend werd door de antivirusscan en iedereen heeft dat ding weggegooid zonder geopend te hebben, simpel omdat er geen afzender bij stond......

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

Verwijderd

als jij software koopt met ingebakken virus lijkt me dat toch echt geen orginele software :)

En idd het grootste probleem met virussen doet zich voor op het werk, maar vaak is dit al te verhelpen door eudora ipv outlook te gebruiken :)

• hobbelisback
sorry voor brak taalgebuik ben een beetje fired up iemand is net besug geweest met het hacken van mijn pc kreeg een melding dat iemand aan het fucken was gaaat lekker hier........ misshien had het iets te maken met mijn reply op zijn virusje : ik heb namelijk gemaild dat ik hier niet van gedient was en: i WILL fuck you up (misschien niet echt slim maar wel leuk)

Verwijderd

Op zaterdag 09 juni 2001 21:34 schreef hobbelisback het volgende:
ok iemand is net besug geweest met het hacken van mijn pc kreeg een melding van dat iemand besug was met mijn iexplore.exe fucken gaaat lekker hier........
Misschien als je nederlands schrijft dat iemand begrijpt waar je het over hebt ?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:46
Op zaterdag 09 juni 2001 21:34 schreef hobbelisback het volgende:
sorry voor brak taalgebuik ben een beetje fired up iemand is net besug geweest met het hacken van mijn pc kreeg een melding dat iemand aan het fucken was gaaat lekker hier........ misshien had het iets te maken met mijn reply op zijn virusje : ik heb namelijk gemaild dat ik hier niet van gedient was en: i WILL fuck you up (misschien niet echt slim maar wel leuk)
mailtje sturen naar abuse@zijnprovider.extentie

Verwijderd

installeer eens een goeie firewall, en hoezo weet je dat hij jou 'hacked' ?

• hobbelisback
ik heb er waarschynlyk niet zoveel verstand van als jullie heir heb namelijk nog niet zo lang internet maar het gaat hierom intrussions op mijn ip

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ken je hem niet een leuk virussje terugsturen?.

Misschien isie zo dom dat hij geen virusscanner heeft

Verwijderd

wat is zijn ip adres :)

• hobbelisback
is niet te sien (geblocked)

Verwijderd

hobbelisback,

Dat is het Magistr@mm virus.

Heb ik al diverse malen op mijn werk gezien.
niet leuk als systeembeheer zijnde :r

de afzender weet meestal ook van niks, wordt namelijk als hij geinfecteerd is naar heel zijn adresboek verzonden, waar jij blijkbaar ook in stond. Schijnt ook naar email adressen op een nieuwsgroep te kijken.

De vage tekst die in de email staat is een de inhoud van een willekeurige DOC.file op de geinfecteerde PC (dus ook persoonlijk brieven kunnen erin staan :7)

Hier een voorbeeld van 1 van de acties die na een tijd gebeuren
Afbeeldingslocatie: http://symantec.se/avcenter/graphics/w32.magistr.24876@mm.2.gif
andere acties zijn het deleten van CMOS, Flashbios, files, netwerk files enz....
Pagina: 1