Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Meer ruimte gealloceerd dan beschikbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Yaldair
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-11 09:38
Hoi allemaal,

Ik had even een vraagje. Heb zelf wel wat zitten zoeken, maar kan helaas niet een antwoord vinden op dit specifieke "probleem".

Ik heb een XenServer draaiende met een SSD van ~120GB. Daar draaien een paar VM's op, en volgens XenCenter heb ik 116GB gealloceerd, van 102.1GB totaal. En vervolgens is er nog een dikke 50GB beschikbaar.

Nu vraag ik me af hoe dit dan kan...meer gealloceerd dan er uberhaupt op de schijf aanwezig is? Ik neem aan dat dit op den duur mis gaat, of gaat Xenserver hier op een handige manier mee om ofzo?

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:39
thin provisioning gok ik, daarmee zal je wel problemen krijgen wanneer de fysieke ruimte echt vol is. Ik heb het zelf getest in mijn home omgeving en alle VM's liepen bij mij vast of begonnen allerlij foutmeldingen te geven (wat logisch is).

[ Voor 44% gewijzigd door Dennism op 01-05-2014 23:09 ]

• T0ny
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-08 17:40
Welke versie draai je?
Er was een periode dat dit een bug was, nm storage dat niet juist gerapporteerd werd.
Voor de zekerheid zou ik upgraden naar de laatste versie of iig alle patches van je huidige versie installeren.

• Yaldair
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-11 09:38
6.2 Ik zal er even naar kijken :) bedankt beiden!