Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ASUS N750JV-T4179H Alternatieven?

Pagina: 1
Acties:

• enbroerse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-01 17:15
Ik zit er over te denken om deze laptop te kopen Asus N750

Ik gebruik hem om thuis op te werken. Lessen voorbereiden, film kijken, films omzetten van dvd naar mkv. Games zoals Minecraft, Civilization V, het oude red alert (kan die nog op windows 8?).

Ik wil geen touchscreen, ik word al gek van de vinger afdrukken op mijn tablet, laat staan mijn computerscherm.

Is deze ook geschikt om wat zwaardere games op te spelen? [Ik merk dat Minecraft ook best hoge eisen stelt]

Heeft deze laptop nadelen die een andere laptop niet heeft? Zijn er betere alternatieven. Ik wil tot 1500 euro gaan.

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
De Asus die je linkt is volgens mij een prima optie, maar je kan voor ongeveer 1000 euro dezelfde kopen en er dan zelf een SSD in bouwen: http://tweakers.net/price...0jv-t4067h/specificaties/

Je kan voor jouw budget ook echte gaming laptops kopen. Kijk maar naar die MSI's in de lijst. Die hebben vaak veel snellere videokaarten maar zijn ook vaak zwaar en problemen met koeling als er actief wordt gecomputerd.

Wat misschien voor jouw gebruik ook een heel aaridige optie is is de Dell 17R. Voor 800 euro heb je een redelijk draagbare laptop, met een i7u CPU (zuiniger, maar wel een stuk langzamer dan de HQ in de Asus, maar genoeg voor jouw gebruik). Wel zit een betere videokaart in en 16GB geheugen (maar dat heb je niet nodig in principe). Wel moet je er nog een SSD in plaatsen want de HDD is langzaam.

Mijn advies: Je moet jezelf afvragen of je hem vaak mee wil dragen en zonder stroom wil gebruiken. Zo ja dan de Dell, zo nee, de Asus.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Verwijderd

Stuk goedkoper en komt met betere grafische kaart. Is wel een 15,6" inch: pricewatch: Lenovo IdeaPad Y510p (00303NL)

Een andere ASUS 17" inch die ook een stuk beter is geprijsd: pricewatch: Asus N750JV-T4195H

Waarom die jij linkt 1500 euro moet kosten zie ik niet. Je krijgt dan wel een SSD erbij en 16GB geheugen, maar dat geheugen heb je dat wel nodig? En een 240GB SSD kost maar 95 euro. Voor minder dan 1000 euro kun je voor jouw gebruik klaar zijn. Die Dell hierboven is ook een leuke optie.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2014 14:22 ]

• enbroerse
Kan het zijn dat het scherm beter is? In reviews die ik kan vinden wordt gesproken over een TFT scherm, bij coolblue staat echter IPS?

Ik zie overal dat mensen zoveel problemen hebben met het plaatsen van een SSD en dan windows er goed opzetten. Ik heb ook een Asus N76V en daar heb ik inderdaad een ssd ingezet, dus ik kan het wel...

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
enbroerse schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:28:
Kan het zijn dat het scherm beter is? In reviews die ik kan vinden wordt gesproken over een TFT scherm, bij coolblue staat echter IPS?
Nee, volgens mij hebben al die N750s het/eenzelfde IPS scherm.
Ik zie overal dat mensen zoveel problemen hebben met het plaatsen van een SSD en dan windows er goed opzetten. Ik heb ook een Asus N76V en daar heb ik inderdaad een ssd ingezet, dus ik kan het wel...
Dit is tweakers, en die komen er in het algemeen wel uit 8)
Ik zou niet 500 euro extra betalen als je voor 100 euro en een beetje klooien klaar bent. Ik zou Windows wel vers installeren en niet proberen te klonen. Je kan meestal wel een opstart disk/usb maken van de voorgeinstalleerde windows. Dan hoef je geen codes in te voeren bij een schone installatie. Wel krijg je gratis alle bloatware erbij geinstalleerd van de fabrikant.

Trouwens: Wat is er mis met de N76, want volgens mij is dat ook een prima laptop met mooi scherm en redelijke videokaart?

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• enbroerse
Er is niks mis met de N76, die gaat naar de kinderen! Hun laptop heeft tegenwoordig moeite met minecraft FTB!
Pagina: 1