D'r zijn wel meer webshops in de Pricewatch die niet in Nederland gevestigd zijn. Pixmania bijvoorbeeld: geen KVK nummer, gevestigd in Parijs, ongetwijfeld een buitenlands rekeningnummer (al kan ik dat niet terugvinden) - dat alleen is geen reden om bezorgd te zijn. Amazon bijvoorbeeld, levert ook in Nederland en heeft diezelfde karakteristieken. De wereld houdt tegenwoordig niet meer op bij de grens. En spelfouten - genoeg webshops met een nederlandse vestiging die nog veel meer spelfauten op hun site hebben staan.
Waar ik mij WEL bezorgd om zou maken is een zinnetje op de klachtenpagina:
Mocht ook deze reactie niet aan uw verwachtingen voldoen, dan kunt u uw klacht voorleggen aan de geschillencommissie Webshop Keurmerk waarbij klacht@topprice24.nl is aangesloten.
... echter kan ik op de keurmerk-website die webshop niet in de lijst met aangesloten webwinkels terugvinden. Kan een administratieve reden hebben (aangesloten onder een andere naam of wellicht dat de database van het keurmerk niet bijgewerkt is), maar voor de zekerheid heb ik op de website van het keurmerk deze webshop aangemeld als mogelijk misbruiker van het keurmerk.
Edit: het keurmerk heeft al snel een reactie teruggegeven:
Deze webshop is inderdaad niet bij ons aangesloten. Zij maken dan ook onterecht gebruik van ons logo. Ik heb de webshop hiervan op de hoogte gesteld.
Wat mij betreft is een webshop die onterecht beweerd aangesloten te zijn bij een keurmerk toch wel een hele grote no-go en een goede reden om te twijfelen aan de integriteit. Als ik Pricewatch-beheerder was zou ik om die reden navraag doen bij de desbetreffende shop.
Edit 2: en een halve dag later heeft de webshop het zinnetje weggehaald en staat er nu alleen nog:
Bent u niet tevreden met het antwoord van onze klantenservice, dan kun je je klacht richten aan de bestuurder van Topprice24.nl Dit kan uitsluitend schriftelijk. Zie de pagina contact voor de adres gegevens.
Zoals ik ze nu heb leren kennen: geen webshop waar ik m'n geld naar toe zou willen brengen, maar vooralsnog geen reden om ze van illegale zaken te verdenken.
Edit 3: beetje rondgezocht en wat MrBB hiervoor al schreef: flink wat gekopieerde content. Hele stukken kan je letterlijk terugvinden op de site van redcoon.nl.
Merkwaardig wel. Van een professioneel bedrijf gevestigd in het buitenland verwacht je dit niet, dit verwacht je eerder van een eenzame zolderkamer-hobbyist. Ik vraag mij dan ook af of 'ie wel echt in Frankrijk gevestigd is.
[
Voor 37% gewijzigd door
vanaalten op 05-05-2014 18:51
]