Hallo allemaal.
Na jaren geen fatsoenlijke PC te hebben gehad wil ik nu weer een aanschaffen.
Echter heb ik totaal geen verstand van deze zaken en de kennis die dat wel heeft in het buitenland zit, wil ik jullie om hulp vragen.
Ik heb al meerdere threads door gelezen in mijn prijsklasse maar daar word ik niet veel wijzer van...
1. Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gamen, eigenlijk alleen World of Warcraft. En schooldingen, verslagen etc.
2. Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
- Het liefst onder de €500,-.
(Omdat ik lees dat in elkaar zetten niet heel moeilijk is wil ik dat zelf proberen)
3. Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
- Monitor, toetsenbord, geluidset en muis heb ik nog. Gaat dus echt om het systeem. Windows is ook geregeld.
4. Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Een kast en alles wat daar in moet.
5. Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
- Nee, als ik er het maximale uit kan halen vind ik het prima.
6. Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- Nee, wil alleen WoW op het hoogst mogelijk spelen met een degelijke fps.
7. Ga je overklokken?
- Geen idee hoe dat moet, dus nee.
Nu weet ik dat ik met een eigen voorstel moet komen wat er in moet, maar heb dus geen flauw idee wat nou goed en slecht is. Wat bij elkaar past en dergelijke. Nu hoop ik dat jullie me op gang kunnen helpen.
Ik zou in ieder geval heel dankbaar zijn.
Als er meer vragen zijn dan hoor ik t wel, en moet ik echt met mijn eigen voorstel komen lachen jullie me vast uit
.
Alvast heel erg bedankt!
Na jaren geen fatsoenlijke PC te hebben gehad wil ik nu weer een aanschaffen.
Echter heb ik totaal geen verstand van deze zaken en de kennis die dat wel heeft in het buitenland zit, wil ik jullie om hulp vragen.
Ik heb al meerdere threads door gelezen in mijn prijsklasse maar daar word ik niet veel wijzer van...
1. Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gamen, eigenlijk alleen World of Warcraft. En schooldingen, verslagen etc.
2. Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
- Het liefst onder de €500,-.
(Omdat ik lees dat in elkaar zetten niet heel moeilijk is wil ik dat zelf proberen)
3. Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
- Monitor, toetsenbord, geluidset en muis heb ik nog. Gaat dus echt om het systeem. Windows is ook geregeld.
4. Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Een kast en alles wat daar in moet.
5. Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
- Nee, als ik er het maximale uit kan halen vind ik het prima.
6. Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- Nee, wil alleen WoW op het hoogst mogelijk spelen met een degelijke fps.
7. Ga je overklokken?
- Geen idee hoe dat moet, dus nee.
Nu weet ik dat ik met een eigen voorstel moet komen wat er in moet, maar heb dus geen flauw idee wat nou goed en slecht is. Wat bij elkaar past en dergelijke. Nu hoop ik dat jullie me op gang kunnen helpen.
Ik zou in ieder geval heel dankbaar zijn.
Als er meer vragen zijn dan hoor ik t wel, en moet ik echt met mijn eigen voorstel komen lachen jullie me vast uit
Alvast heel erg bedankt!