Ik heb een vraag m.b.t. het verplaatsen van enorm veel mappen en bestanden. Is er software of commands om mappen en bestanden eenvoudige te verplaatsen voor een andere mappenstructuur.
De mappenstructuur die ik nu op mijn server heb staan is als volgt:
z:\ projecten \ 2008 \ project x \
z:\ projecten \ 2009 \ project y \
z: \projecten \ 2010 \ project z \
(dit is een voorbeeld, en het aantal is vele malen stukken groter)
Nu was dit geen handige keuze achteraf gezien, omdat veel projecten over meerdere jaren zijn uitgesmeerd, en ik wil het dus als volgt doen:
z:\projecten \ project x \ 2008
z:\projecten \ project x \ 2009
z:\projecten \ project x \ 2010
z:\projecten \ project y \ 2008
z:\projecten \ project y \ 2009
z:\projecten \ project z \ 2008
Zo kan ik per project kijken, in het desbetreffende jaar.
Nu zijn het zo vreselijk veel mappen en bestanden, dat om dit handmatig te doen (met een Windows Client op mijn Synology DS1512+), mij weken gaat kosten.
Mijn vraag, is hier software, of wellicht enkele commandlines in een dospromptje voor, om dit sneller voor elkaar te krijgen, uiteraard ook zonder dat het een grote rommel wordt qua bestanden.
De mappenstructuur die ik nu op mijn server heb staan is als volgt:
z:\ projecten \ 2008 \ project x \
z:\ projecten \ 2009 \ project y \
z: \projecten \ 2010 \ project z \
(dit is een voorbeeld, en het aantal is vele malen stukken groter)
Nu was dit geen handige keuze achteraf gezien, omdat veel projecten over meerdere jaren zijn uitgesmeerd, en ik wil het dus als volgt doen:
z:\projecten \ project x \ 2008
z:\projecten \ project x \ 2009
z:\projecten \ project x \ 2010
z:\projecten \ project y \ 2008
z:\projecten \ project y \ 2009
z:\projecten \ project z \ 2008
Zo kan ik per project kijken, in het desbetreffende jaar.
Nu zijn het zo vreselijk veel mappen en bestanden, dat om dit handmatig te doen (met een Windows Client op mijn Synology DS1512+), mij weken gaat kosten.
Mijn vraag, is hier software, of wellicht enkele commandlines in een dospromptje voor, om dit sneller voor elkaar te krijgen, uiteraard ook zonder dat het een grote rommel wordt qua bestanden.