Laptop aangesloten op TV met HDMI, wel beeld geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 593908

Topicstarter
Hallo,

Ik heb mijn laptop aangesloten op mijn tv, het beeld is geweldig maar er komt geen geluid uit de tv(wel uit de laptop).
Ik heb al op zo'n 10 sites gekeken naar een oplossing en de meest gesuggereerde oplossing is bij afspeelapparaten te kijken en daar HDMI als standaard in te stellen. Echter vind mijn laptop geen HDMI afspeel apparaat! Betekend dit dat ik zonder audiokabel geen audio op mijn tv kan laten afpelen of is er toch een oplossing?

mvg,

Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-06 16:05
Je had een tijd geleden toen HDMI op computers en laptops net inkwam nog oudere videokaarten die nog niet een geluidssignaal mee stuurden over de HDMI. Dit kan het geval zijn mits je een wat oudere laptop hebt. Nieuwe laptops kunnen doorgaans gewoon geluid en beeld versturen.

Je kan ook bij afspeelapparaten kijken en HDMI selecteren inderdaad. Misschien dat hij er niet tussen staat. Zorg er dan voor de uitgeschakelde afspeelapparaten wel zichtbaar zijn. (rechterklik en dan uitgeschakelde afspeelapparaten weergeven)

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coreantes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-03 13:13

Coreantes

But you can call me 'Core'...

Ik sluit mij voor nu, met de informatie die je ons gegeven hebt, aan bij JeroenF. Ter illustratie: de Macbook Pro van een hele tijd geleden (ik praat over 2009/2010) had een displayport, waarvoor een kabel te koop was (DP-port -> HDMI). Ik sloot 'm aan op de TV met hetzelfde resultaat: geen geluid. Ik kwam er pas na heel veel gezoek en gekloot achter dat de displayport helemaal geen audio door geeft.

Welke poort gebruik je precies? Welke kabel heb je?

[ Voor 7% gewijzigd door Coreantes op 01-05-2014 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:48
toevallig een philips tv, en laptop met nvidia videokaart?
dit wil namelijk nog wel eens voor problemen zorgen.
heeft met de hdmi certificaten te maken.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Coreantes schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 17:41:
Ik sluit mij voor nu, met de informatie die je ons gegeven hebt, aan bij JeroenF. Ter illustratie: de Macbook Pro van een hele tijd geleden (ik praat over 2009/2010) had een displayport, waarvoor een kabel te koop was (DP-port -> HDMI). Ik sloot 'm aan op de TV met hetzelfde resultaat: geen geluid. Ik kwam er pas na heel veel gezoek en gekloot achter dat de displayport helemaal geen audio door geeft.

Welke poort gebruik je precies? Welke kabel heb je?
De laptop komt uit 2011, ik ga er maar van uit dat mijn displayport geen audio geeft. Maar is hier ook een oplossing voor?

Dit zijn trouwens de links naar de tv en de laptop:
TV: http://www.samsung.com/nl...tv-archive/UE37C6700USXXN
Laptop: http://www.asus.com/nl/Notebooks_Ultrabooks/K53SC/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06 16:10

Sprite_tm

Semi-Chinees

Tenzij je zelf ondersteuning in je laptop danwel TV wilt solderen zit je hier in EL niet goed. Schopje naar OH toe.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-06 16:05
Even voor de zekerheid, je sluit de laptop wel aan met HDMI toch en niet via de VGA aansluiting?
In het verhaaltje hiervoor wordt namelijk gesproken over displayport maar deze aansluiting heeft jouw laptop helemaal niet. Het is dus even belangrijk met welke aansluiting je de verbinding maakt met de TV. (HDMI heeft de voorkeur)

Afbeeldingslocatie: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Doc/images/26/c02037388.gif

Als je dan in het lege witte gedeelte er onder klikt met de rechtermuistoets krijg je een menu. In dit menu bestaat er een optie om uitgeschakelde afspeelapparaten weer te geven. Hiermee komt de HDMI aansluiting er waarschijnlijk wel tussen te staan.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Precies wat hierboven staat! Die Asus heeft echt wel audio over HDMI en de TV moet ook geen probleem zijn.
Soms komt HDMI audio er ook pas tussen te staan zodra je de speakers uitschakelt.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-06 10:31

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Het probleem kan hem ook in de TV zitten: als ik de HDMI aansluiting van mijn TV in de "PC" stand zet, dan hoor je het geluid van de 3½" aansluiting en niet van HDMI.

Oplossing: HDMI niet in de "PC" stand zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door aawe mwan op 01-05-2014 19:32 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JeroenF schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 19:14:
Even voor de zekerheid, je sluit de laptop wel aan met HDMI toch en niet via de VGA aansluiting?
In het verhaaltje hiervoor wordt namelijk gesproken over displayport maar deze aansluiting heeft jouw laptop helemaal niet. Het is dus even belangrijk met welke aansluiting je de verbinding maakt met de TV. (HDMI heeft de voorkeur)

[afbeelding]

Als je dan in het lege witte gedeelte er onder klikt met de rechtermuistoets krijg je een menu. In dit menu bestaat er een optie om uitgeschakelde afspeelapparaten weer te geven. Hiermee komt de HDMI aansluiting er waarschijnlijk wel tussen te staan.
Bedankt, door je reactie heb ik het even gecheckt en (domme ik) het is inderdaad een VGA kabel :F
Ik ga morgen maar een HDMI kabel kopen.

Bedankt iedereen voor jullie reacties!

Dit topic mag gesloten worden!
Pagina: 1