Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[vb.net] datagridview filteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een probleem dat ik maar niet opgelost krijg.
Ik wil mijn datagridview filteren naargelang de data die de gebruiker aangeeft in de twee datetimepickers.
Bij de code die ik nu gebruik krijg ik altijd '0' als waarde.
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

Dit is mijn code:

Visual Basic .NET: Mysupport
22
23
24
25
26

Dim dv As New DataView
dv = New DataView(HomeScreen.MyProgramDataSet.Tables(0), "Reportingdate  >= '" & begindatum & "' AND Reportingdate <= '" & einddatum & "'", "ProblemID", DataViewRowState.CurrentRows) 
HomeScreen.DataGridView1.DataSource = dv

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Welk type zijn begindatum en einddatum? Zijn die van 't type DateTime? Of zjin dat je datetimepicker-controls? Heb je al eens de string die je opbouwt geprint? Want daar zit geheid je probleem. Linksom of rechtsom; wat er ook in begindatum en einddatum moge zitten: je zult datums moeten quoten (of voor Access tussen # zetten o.i.d.) en waarschijnlijk zelfs even moeten formatteren in yyyy-mm-dd formaat (zie Datums).

Zie ook Debuggen: Hoe doe ik dat?

offtopic:
Waarom doe je in hemelsnaam Dim dv As New DataView om daarna meteen wéér een new te doen? Gezien de, toch wel basiskennis, zaken in dit topic en je voorgaande topics: misschien is het handig i.p.v. meteen in 't diepe te springen even een (basis) cursus programmeren / VB.Net te doen?

[ Voor 78% gewijzigd door RobIII op 01-05-2014 18:14 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Nu lukt het wel :)
Ik moest enkel de '#' nog op de juiste plaats zetten.
Bedankt!