Toon posts:

Windows 8 naar Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik weet niet als ik hier precies goed zit maar ik hoop van wel.. Ik zit met een klein probleempje momenteel aan mijn computer en dat is dat hier Windows 8 op staat. Ik heb de computer nieuw gekocht vanuit Mediamarkt maar ik baal er wel van dat hier Windows 8 op zit. Nu is mijn vraag eigenlijk kan ik Windows 8 heel makkelijk laten vervangen door Windows 7 zonder enige problemen? Ik heb een officiële Windows 7 key hier dus dat is geen probleem!

Iemand die toevallig meer informatie hierover weet want op sommige sites zie je dat het problemen kan opleveren en op andere weer niet.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
De enige problemen die zich kunnen voordoen hebben te maken met drivers. Kijk dus eerst even op de site van de fabrikant of er drivers beschikbaar zijn voor Windows 7. Dit is vooral belangrijk bij laptops omdat je daar met keyboard-sneltoetsen enzo zit. :)

Edit: Is Windows 8.1 trouwens al op die pc geinstalleerd? Die update maakt het volgens vele een veel beter besturingssysteem, zeker indien je enkel toetsenbord en muis ter beschikking hebt. :)

[ Voor 27% gewijzigd door filenox op 01-05-2014 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een desktop Filenox.
Ik zal eens kijken als er eventuele drivers zijn van de fabrikant en als deze beschikbaar zijn voor Windows 7.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 14:53
Wat voor PC heb je gekocht? NIet custom dus? Dan kun je vaak wel drivers vinden op de site van de fabrikant inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:49

Umbrah

The Incredible MapMan

Je zult ook de UEFI uit secureboot moeten halen. Overigens raad ik je aan inderdaad de gratis 8.1 update even uit de market te trekken, in plaats van het "gelijk" af te schrijven. Een mediamarkt PC is sowieso niet het meest kieskeurige (BBG bekeken?), sterke CPU's met flutvideokaarten met marginale voedingen e.d...

"Wen" er aan, zal ik zeggen. Persoonlijk vind ik W7 ondertussen net zo "gehandicapped" aanvoelen als dat XP aanvoelde toen ik eenmaal aan W7 gewend was (hoewel je nog steeds van die mensen hebben die nu 20 jaar later nog Windows 95 willen nabouwen, een enkeling die een Windows NT 3.51 versie van progman.exe importeerd zelfs omdat hij nooit aan het startmenu WOU wennen).. Win8.1 is technisch een hele vooruitgang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik zou er inderdaad ook nooit aan beginnen, terug naar Windows 7.
Ik heb zelf Windows 7, ruim 4 jaar oud en recentelijk hebben we de wat oudere computer met Windows XP van mijn vrouw vervangen door een nieuwe. We konden nog kiezen tussen 7 en 8 en na rijp beraad kozen we voor Windows 8. Hoewel "we", mijn vrouw nam zelf de beslissing. Even wennen ja, maar heel kort, ik was er meteen op thuis, hoewel ik daarbij vergeleken de term "gehandicapt" jegens Windows 7 heel zwaar overdreven vind, want essentieel merk ik nauwelijks verschil. Mijn vrouw was er na twee dagen ook helemaal op thuis. Overigens hadden wij ook helemaal nooit een gehandicapt gevoel met de XP. Voor ons had dat OS nog jaren meegekund.

Zeker, er zijn wat Windows 8 betreft cosmetische verschillen met 7, stel je overigens voor dat dit niet zo was, maar als dat echt een overwegend punt zou zijn, dan kun je vrij simpel het hele bureaublad en startmenu volledig het Windows 7 uiterlijk geven en houd je toch de toch wel verbeterde functionaliteit.
Wat voor ons tot 8 deed besluiten was de langere ondersteuningstijd, Windows 7 is er al weer een aantal jaren en de ondersteuning er van zal derhalve aanmerkelijk eerder eindigen dan van -8. En aangezien wij lang met een systeem blijven werken duurde de tijd om te beslissen niet zo lang. Kortom, zelf weten natuurlijk, maar ik verbaas me wel een beetje over vragen als deze, je wilt toch ook niet terug naar Windows 95? Om maar te zwijgen over alleen maar MS-DOS.
Pagina: 1