• Moriar
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-01-2025
Beste tweakers,

Helaas kon ik alleen maar onduidelijke topics vinden over "monitors als televisie" en combinatieschermen, maar niets over televisie als monitor.

Ik wil een 32" televisie gaan gebruiken als vast monitor voor mijn computer en als televisie op mijn slaapkamer.
Ik heb van jullie raad nodig waar ik op moet letten, want ik weet uit ervaring dat niet alle televisies goed werken op een computer.

01. Waar ik bang voor ben is dat als ik straks een televisie als monitor gebruik, dat het beeld vertraagt reageert (alsof het pijltje van de muis door een stroperige vloeistof beweegt). Dit heb ik namelijk als ik mijn laptop aansluit op de televisie van mijn ouders.

02. Daarnaast weet ik niet of een televisiescherm games wel aan kan. Wat ik heb begrepen kunnen games nogal een scherm beschadigen als je het verkeerde scherm hebt. Bijvoorbeeld shooters met de snelle afwisselende lichten kunnen schijnbaar kleuren "branden" in het scherm. Of is dit bij de huidige generatie televisies geen factor meer?

03. Is dit scherm wellicht te groot voor computergebruik? Heeft iemand ervaring met een 32" televisie?

04. Zijn er nog overige zaken waar ik rekening mee moet houden?

Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Bij voorbaat dank ik jullie!

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12-2025
-wat voor videokaart heb je en welke resolutie ondersteunt deze maximaal.
-heeft je grafische kaart de mogelijkheid voor HDMI aansluiting?

32'' gaat prima, ik draai mijn pc op een 42'' monitor zonder problemen. (r9 280x videokaart)

[ Voor 4% gewijzigd door Dr.Root op 01-05-2014 15:39 ]

• Moriar
Voor mijn vaste computer is de videokaart: pricewatch: MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC
Deze heeft mini-HDMI aansluiting en ondersteunt maximaal 2560x1600 digitaal en 2048x1536 VGA.

Mijn laptop heeft een HDMI aansluiting en heeft de Nvidia Geforce GTX 560M erin.

Hoever zit jij van het scherm af tijdens het computeren?

[ Voor 7% gewijzigd door Moriar op 01-05-2014 15:43 ]

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Nibbz

Postmaster General

Veel tv's hebben een zogenaamde "game-mode"... hiermee worden wat effecten in de TV uitgezet waardoor de latency van de tv ook omlaag gaat.

Als je je laptop aan de tv doet, altijd even kijken of je zo'n modus aan kan zetten. Je zal zien dat je muis 10x zo levendig is :).

13:37

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:10
Game-mode is goed, beter is het om de ingang van de TV op PC-mode te zetten. Dan staat ook de kleurruimte goed (RGB full-range) en staan meestal alle beeldverbeteraars uit.

• Moriar
Kijk daar kan ik wat mee! Dankjewel.

Hoef ik mij verder geen zorgen te maken over contrast etc? Zit dat allemaal in de game-mode/pc-mode?

Is verder 32" niet te groot om voor te zitten bij gebruik?
Pagina: 1