Keuze tussen Crucial M500 120 en 240GB, of M550 128GB

Pagina: 1
Acties:

• Hollander20
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-09-2018
Hallo,

Ik heb al veel gelezen over SSD's hier op het forum, en ben al aardig op de hoogte. Ik ben nu op het punt gekomen dat ik een keuze wil maken tussen een aantal drives van Crucial. Maar misschien hebben jullie nog wel een betere die geschikt is. Van Samsung ben ik niet zo'n fan.

Voor mij is de prijs toch wel doorslaggevend, alsmede de betrouwbaarheid. De prijzen liggen nu tussen de 60 en 90 euro. Snelheid is natuurlijk ook belangrijk.

Ik heb een moederbord gekregen, de Asus P7H55-M/usb3 met een i3 core op 2,93ghz en 2GB DDR3 1600mhz geheugen, maar ik denk er over om er nog een van 2GB bij te zetten. In dat laatste geval komt er Windows 7 64bit op, ander de 32bit versie. Ik heb nog een PCI-E kaart liggen, de radeon X1800 met geloof ik 256MB en een 9600 met 1024MB. Als die sneller zijn dan de onboard gpu van de i3 dan gaat één van deze twee erin.

Aangezien dit Asus bord niet echt Sata 3 heeft met een slechte marvell controller, zal die op de Sata2 poort aangesloten moeten worden.

Ik kijk ook een beetje naar de toekomst, dus wellicht koop ik nog een ander moederbord met een "echte" fatsoenlijke Sata 3 poort, maar dat weet ik nog niet zeker. Dan is het misschien handig om de sneltste van drie SSD schijven te nemen?

De pc wordt niet voor games gebruikt, maar wel voor wat fotobewerking (niet vaak) vooral Raw formaat, internet.

Ik doe lang met mijn hardware, gemiddeld 7 jaar.

De crucial M500 120Gb is lekker goedkoop: 60 euro
De 240Gb is wat ik begreep sneller dan de 120Gb versie maar is ook wat duurder, 90 euro. Het voordeel is wel dat ik meer ruimte heb.
En dan is er de M550 120Gb. Is die veel sneller dan de andere schijven of ga ik daar niets van merken.

Graag jullie deskundige advies. :)