Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:22
Hallo mensen,

Deze maand hebben we een brief ontvangen van onze woningcorporatie die het doorgeeft dat men zelf vanaf 1 juli 2014 zelf de huurprijs moeten doorgeven als we recht hebben op huurtoeslag. Omdat mijn ouders min of meer digibeet zijn en dit via DigiD moet gebeuren, heb ik het even geprobeerd. Op mijn.toeslagen.nl ben ik erachter gekomen dat we sowieso geen huurtoeslag ontvangen, niet meer sinds 2011. Na verdere inspectie van oude rekeningafschriften heb ik ontdekt dat sinds 1 januari 2007, de afgeschreven huur met grofweg €200 is omhooggegaan, wat ongeveer gelijk staat aan wat de huurtoeslag zou moeten zijn. Daarvóór zou de huurtoeslag automatisch met de huurkosten berekend worden. Ik kan geen huurtoeslagen ontdekken in de rekeningafschriften na deze datum, dus het is waarschijnlijk dat we sinds 1 januari 2007 geen huurtoeslag meer ontvangen.

Nu moet ik wachten tot het DigiD-activatiecode per brief is doorgestuurd en ik ben van plan om voor het bevestigen van de aanvraag nog de belastingtelefoon te bellen voor meer informatie over een terugwerkende kracht. Op de website van de belastingdienst staat aangegeven dat het mogelijk is om met terugwerkende kracht huurtoeslag te vragen, maar het is onduidelijk tot welke tijdsperiode dit kan. Kan het tot 2007, de datum dat er geen huurtoeslag is ontvangen maar er wel recht op is? Of is het 2011, het oudste jaar wat erop mijn.toeslagen.nl kan worden teruggekeken?

Wie heeft hier informatie over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:48

Speedmaster

Make my day...

Van de site van de belastingdienst:

U kunt alleen nog huurtoeslag 20xx aanvragen als u, uw toeslagpartner of 1 van uw medebewoners uitstel heeft voor aangifte inkomstenbelasting 20xx. U kunt dan nog huurtoeslag 20xx aanvragen tot de datum dat het uitstel afloopt.

xx gaat terug tot maximaal 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Yup, ze kunnen dus nog wel over 2013 aanvragen, maar eerder (vermoedelijk) niet.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:22
Aha, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:40

Barrycade

Through the...

Maar het kan ook zijn dat je ouders geen recht meer hebben op een huurtoeslag, daar kan je ook op toeslagen achterkomen door een proefberekening te doen.

Alhoewel, op de webste staat dat het gezamelijke inkomen per jaar niet hoger mag zijn dan 29325 euro. Of meer vermogen dan 21k, als je ouders hier aan voldoen dan hebben ze mogelijk recht op toeslag is een van 2 hoger dan niet.

Link naar de BD over dit onderwerp

[ Voor 66% gewijzigd door Barrycade op 01-05-2014 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Overigens, als ze geen definitieve aanslag over 2012 en eerder ontvangen hebben, zou je kunnen proberen om toch toeslagen aan te vragen. Ik heb geen idee of het kan, maar belastingtechnisch staan die jaren nog "open" (en zou je dus theoretisch er nog uitstel van aangifte voor kunnen krijgen), dus wellicht dat de belastingdienst er schappelijk mee is.

Heb je trouwens enig idee waarom de huurtoeslag toentertijd gestopt was?

[ Voor 9% gewijzigd door Ardana op 01-05-2014 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Toeslag 2013 kan nog wel.

Toeslag 2012 aanvragen ligt anders (zoals boven gesteld).

Wellicht kun je beter de Belastingtelefoon bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt al heel snel geen recht op huurtoeslag, ooit voor de grap bekeken. Mn huur is te hoog, boven de 699 en mn inkomsten waren te hoog. Ook mag je eigen vermogen niet boven de 21.xxx limiet komen, anders krijg je ook niks.

En logisch allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Toeslagen voor 2012 aanvragen gaat je niet meer lukken. Dit lukt alleen binnen de eventuele uitstelperiode van je aangifte inkomstenbelasting. De meeste particulieren vragen echter geen uitstel aan voor de inkomstenbelasting.

Overigens is de uitstelperiode van 2012 op 30 april j.l. geëindigd (uitgezonderd bijzonder uitstel i.v.m. speciale redenen).

Helaas dus.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

De uitstel wel, maar als niet-aangifteplichtige particulier kun je nog tot 5 jaar terug aangifte doen. Ik weet niet of de belastingdienst dan ook toeslagen met terugwerkende kracht weigert.

Pagina: 1