Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Simpele laptop thuis

Pagina: 1
Acties:

• zaxxo1990
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-04 09:59
Beste tweakers,

Voor mijn ouders ben ik op zoek naar een laptop en tablet. Voor de tablet laptop zijn we op de volgende punten gekomen:
* 11.6 - 15.6 inch scherm, 1366x768 is prima, touch hoeft niet.
* Zal veel meegenomen worden naar de camping en weer naar huis, dus lichtgewicht
* Zal alleen voor licht gebruik benut worden: internet, office, etc.
* Chromebook is geen optie, ze zijn gewend aan windows.
* SSD is fijn, maar opslag is ook nodig, een SSHD zou perfect zijn
* Prijs: rond 400 euro

Zelf hebben we naar de volgende opties gekeken:
pricewatch: Asus VivoBook X200CA-CT112H
pricewatch: HP Pavilion 11-n001ed x360
pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBT3LMH)

Misschien weet een van jullie hoe de acer-laptopjes tegenwoordig zijn, ik heb helaas alleen maar slechte ervaringen met dit merk, vooral met de accu's. De tablet die ik hen 'voor erbij' aanraad is de Asus t100.

Heeft iemand een leuk idee of leuke oplossing voor deze situatie?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Zaxxo

Asus GL502VML

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03:04
De laptops die je hebt uitgekozen zijn allemaal prima.
Er is geen specifiek gebruik wat hij aan moet kunnen dus alles voldoet gewoon.
Ik zou ook gaan kijken bij Dell, ze worden meestal vergeten maar prijs kwaliteit is daar heel goed.
Voor onder de 400 euro heb je al een dell met een i3. Eventueel kan je er later een SSD inzetten door je drive eruit te halen.

Dus neem hier eens een kijkje. http://www.dell.com/nl/p/...id=laptops-category-deals

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-11 19:57
zaxxo1990 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:01:
Beste tweakers,

Voor mijn ouders ben ik op zoek naar een laptop en tablet. Voor de tablet zijn we op de volgende punten gekomen:

Zaxxo
Ik neem aan dat je het over de laptop hebt?
Als het simpel moet zijn kun je natuurlijk een 2-in-1 oplossing nemen:
pricewatch: Asus Transformer Book T100TA-DK002H Grijs

• zaxxo1990
ShittyNL schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:14:
De laptops die je hebt uitgekozen zijn allemaal prima.
Er is geen specifiek gebruik wat hij aan moet kunnen dus alles voldoet gewoon.
Ik zou ook gaan kijken bij Dell, ze worden meestal vergeten maar prijs kwaliteit is daar heel goed.
Voor onder de 400 euro heb je al een dell met een i3. Eventueel kan je er later een SSD inzetten door je drive eruit te halen.

Dus neem hier eens een kijkje. http://www.dell.com/nl/p/...id=laptops-category-deals
Jammer dat dell net geen kleiner formaatje heeft met gewone specs, maar die inspiron 15 ziet er inderdaad goed uit! Algemene vraag: door zelf een ss(h)d te plaatsen, vervalt dan de garantie?

Groeten,

Zaxxo

Asus GL502VML

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03:04
Om bij die onderdelen te komen hoef je geen bijzondere verrichtingen te doen. Dat zijn plekken waar je zonder moeite bij kan komen.
Olympia in "[Ervaringen] Dell Inspiron 15R Special Edition"
Verder heb ik ooit ergens gelezen dat zolang je maar goed met de laptop omgaat je de garantie behoudt al maak je hem helemaal open.
Even een simpele zoek op een manual levert mij de manual in pdf vorm voor de nieuwste insprion serie 7000 al op. ftp://ftp.dell.com/Manual...wner's%20Manual_en-us.pdf
Dell geeft naar mijn idee 2 jaar standaard garantie, anderen zeggen weer 3 maar de website die 1 jaar zegt klopt niet want dat mag europees niet. Zelf mijn laptop speakers na 18 maanden kapot gehad en hij was binnen een week gerepareerd.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Verwijderd

Ik zou eerst eens kijken hoe snel de laptop opstart als je de laptop koopt. Voor de doorsnee gebruiker maken die paar seconden namelijk helemaal niet veel uit. Die hebben bij W8 vaak al zoiets van dat gaat lekker snel zeg :P.

• zaxxo1990
Bedankt voor alle reacties,

Bas-r: die tablet (asus t100) gaat waarschijnlijk al aangeschaft worden om alleen op te internetten.

ShittyNL: ziet er makkelijk uit, als de garantie niet vervalt is dit zeker een optie.

ChicaneBT: haha dat kan goed kloppen.. De huidige laptop draait met een singlecore op 1,2ghz (celeron dacht ik), 1gb ram en 5200rpm met W7 en dat is erg, erg traag

Kan ook voorstellen om een android tablet (samsung tab3 10inch) of ipad 2 te kopen ipv de t100 dat scheelt weer een aantal tientjes en kunnen ze als laptop deze kiezen:

pricewatch: Asus VivoBook X200CA-CT179H

EDIT: Wanneer ik op mijn specificaties zoek ik de pw, krijg ik wel een stortvloed aan acer-laptopjes. Is er over dit merk nog iets zinnigs te zeggen of te vinden? Heb zelf alleen slechte ervaringen, vandaar dat ik dit merk mijd.

[ Voor 14% gewijzigd door zaxxo1990 op 01-05-2014 14:40 ]

Asus GL502VML

Pagina: 1