Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Trema's in URL's

Pagina: 1
Acties:

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 18:19
In deze reactie op de frontpage wordt een link geplaatst naar een wikipedia pagina waar een ï in voorkomt, dat vindt de parser niet zo leuk.

Je zou ervan kunnen zeggen dat mensen dan een %C3%AF moeten neerzetten, maar in mijn adresbalk in Firefox wordt ook een ï getoond.

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:18

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Omdat het een ongeldig* teken is breken we de url daar af. Als je de URL er wel netjes wil hebben moet je de [url="link"] .. [/url] tag gebruiken.

Voorbeeld:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verkeerslichtbeïnvloeding vs Verkeerslichtbeïnvloeding

*Ongeldig volgens onze parser ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• SWINX
Kees schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:10:
*Ongeldig volgens onze parser ;)
Precies.
Ik vroeg me alleen af of het resultaat gewenst was.

Als het antwoord "ja" is, dan is het klaar.
Als het antwoord "nee" is, dan ben je bij deze op de hoogte :)

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:18

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ja, dat resultaat is gewenst en wat firefox doet is fout-ish. Een ï in de adresbalk zal hij namelijk als %C3%AF naar de server sturen, dus als je het copy/pasted zou hij eigenlijk ook die moeten pakken (net zoals een spatie naar %20 moet).

Als workaround voor spaties en deze ï hebben we de url="" tag waarbij de quotes de url limiteren en niet of er de juiste tekens in zitten.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:00

crisp

Devver

Pixelated

Ik krijg gewoon http://nl.wikipedia.org/wiki/Verkeerslichtbe%C3%AFnvloeding als ik copy/paste in Firefox :?

[ Voor 20% gewijzigd door crisp op 01-05-2014 14:57 ]

Intentionally left blank

• SWINX
Daar heb je dan weer gelijk in.

De betreffende post is dan ook niet van mij, maar ik bemerkte alleen dat de link daar ophielt.
Hoe de poster dit heeft gedaan durf ik dan ook niet te zeggen.

Maar het is voor mij duidelijk dat dit niet tot de bugs behoort en FF iig netjes kopieert en je zelf maar een url tag moet gebruiken.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:00

crisp

Devver

Pixelated

Okiedo :)

Intentionally left blank

Pagina: 1