Verwijderd

Topicstarter
Dag Allemaal,

Een vraag, ik ben van plan om binnenkort een nieuwe video camera kopen. Ik heb begrepen dat er geen bandjes meer in kunnen, maar SD kaarten. Maar wat is nu de grote formaat wat ik nodig heb bijvoorbeeld voor een bruiloft, hoeveel uur kan ik opnemen etc.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:08
Dat ligt grotendeels toch echt aan de camera die je wilt kopen.
Daarnaast zijn er ook gewoon camera's met hardeschijf en er zijn nog steeds camera's waar bandjes in gaan. Digitale bandjes, maar ze zijn er nog wel.

Is het een FullHD camera, of gewone oude etc etc.

Ik zou als ik jou was eerst onderzoek doen naar welke je wilt hebben. Als er al SD kaartjes in gaan, kosten ze erg weinig voor een grote kaart.
Zou zeggen dat de accu eerder leeg is dan dat het kaartje vol is.

Wij hebben een camera FHD met hardeschijf van 60GB, de accu is leeg voordat hij de schijf vol heeft gefilmd.
Verwacht dat 32GB SD kaart ruim voldoende zal zijn.

Bruiloft filmen ligt er totaal aan hoelang dat duurt.
Je moet dus kijken naar je laatste vraag.
Film je daar 2 uur, dan moet je dus voldoende ruimte hebben voor 2 uur filmen.

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-01 10:19
Op Kieskeurig krijgt deze een 8,1 (voor wat het waard is). Waarom zou je hem bij Otto willen kopen? Als je hier kijkt:
pricewatch: JVC Everio GZ-E105 Zwart
kan je hem vanaf 159 bij een goede winkel kopen (of 149 bij een mindere, die vandaag ook nog eens 10 euro korting geeft op aankopen boven de 100 euro met kortingscode DAGVANDEARBEID Kost je dan dus 139 euro.).

Je kan trouwens ook meer kaartjes van bijvoorbeeld 16 GB kopen. Zo kan je wisselen als de vorige vol zit en heb je meteen reservekaartjes voor bijvoorbeeld een fototoestel.

Verder is het maar net wat je zoekt en verwacht van een camera. Voor huis, tuin en keukengebruik lijkt deze wel te voldoen, voor professionele trouwreportages niet...

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:08
Ik zou zelf afraden om meerdere kleintjes te kopen.
Om even te vergelijken met toen we op huwelijksreis waren en stonden te filmen bij Vaticaanstad in Rome waarbij het bandje vol was. Mijn vrouw stond letterlijk te vloeken toen ze deze moest wisselen.

Dan zou ik liever gaan voor 1 grotere dan meerdere kleinere.

Voor een fotocamera is het dan wel weer in mijn ogen handiger. Maar daar zie je het van te voren aan komen.

De JVC Everio zijn prima. Mijn vader heeft er ook zo eentje gekocht.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26
Beste Karin,

Welkom op ons forum. We verwachten hier op tweakers eigen inzet in de vorm van zoekwerk. Zoek eerst zelf uit wat je wil en gebruik o.a. onze pricewatch voor specificaties van camera's. Als je duidelijk hebt wat je precies zoekt (en je budget weet) en vervolgens een aantal modellen hebt uitgezocht die aan deze eisen voldoen, dan kun je wel weer een topic hierover openen.

Dit topic gaat op slot.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.