Grafische kaart voor Sketchup

Pagina: 1
Acties:

• NMA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-01 11:32
Excuus, ik zag dat mijn eerdere post in het verkeerde forum stond.

In aanvulling op mijn eerdere post over de keuze van een grafische kaart vroeg ik mij af welke kaart goed geschikt is voor gebruik met Sketchup.

Het betreft de aanschaf van een nieuwe desktop.

Systeem:
CPU: Intel i7-4930K (zit geen on-board grafische chip in)
Moederbord: Asus P9X79
Geheugen: 4x4GB Corsair Vengeance LP
Harde schijf: OCZ Vertex 460 120 GB (wellicht 240GB) SSD
Koeling: Scythen Mugen 4 PCGH
Voeding: Be Quite! Pure Power L8 630W (afhankelijk van keuze grafische kaart)
Grafische kaart: Voor de grafische kaart twijfel ik nu tussen een GeForce GTX 750 Ti of een Geforce GTX 760 gaming maar vraag me af of deze dus een goede keuze zijn voor gebruik met Sketchup.
Monitor: Dell U2713H (2560x1440p op60Hz dus Display port of DVI dual link aansluiting nodig)

Budget (excl. monitor):
€1500 - €1800 incl .btw. Dit zal voor een groot deel bepaald worden door de keuze van de grafische kaart en de bijbehorende (zwaardere) voeding.

Gebruik:
Autocad (2d), Sketchup met Vray, Photoshop.
Renderen doe ik op de CPU (vandaar de hexacore) en niet op de GPU.
Er worden geen games op de pc gedraaid.

Eisen grafische kaart:
Display Port of DVI dual link voor de monitor
Ook complexe scenes in Sketchup (veel meubels, gras, auto's en en textures) moeten soepel en vloeiend draaien.
100% ondersteuning voor OpenGL

Ik lees op het net ook wel opmerkingen dat de gaming grafische kaarten niet per se geschikt zijn voor Sketchup en dat Quadro kaarten hier beter presteren. Deze zijn volgens mij echter nog wel erg aan de prijs.

Vraag:
Welke grafische kaart past goed bij dit gebruik?

• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-02 22:51
Build ziet er prima uit.

Ik heb geen verstand voor Quadro kaarten dus daar ga ik je ook niks op adviseren. Enige wat ik weet is dat ze in het algemeen ontzettend duur zijn, dus dan kom je in een totaal andere prijsklasse dan je huidige build.

Als je voor een GTX750ti of GTX760 gaat is die 630watt voeding meer dan voldoende.

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963