Ik zit er sterk aan te twijfelen om zo'n kastje via Dit Is TV aan te schaffen, wat zijn de ervaringen van mensen die de laatste update draaien? Werkt het allemaal soepeltjes en snel of is het nog steeds vrij traag? (van wat ik vernomen had van wat mensen). Zit er niet op te wachten om zelf een XBMC te bouwen etc aangezien de totaalprijs van de Dit Is TV helemaal niet veel duurder is dan wanneer ik alle onderdelen zelf los zou kopen (power adapter, raspberry, sd kaart, hdmi kabel).
Voor zover ik het ding even heb kunnen zien viel hij me vies tegen, en ben je (een stuk) beter af met een losse Pi en OpenElec Gotham
Aha oke, maar zitten daar standaard ook alle series, uitzending gemist, livestreams en nieuwste films met subs in of moet je daar zelf alles instellen?
Uiteraard moet je zelf voor je content zorgen. Of dat nu lokale content is (streaming vanaf je eigen netwerk) of remote content maakt niet uit. Vrijwel alles kan je heel eenvoudig met add-ons toevoegen. de addon voor Subs is standaard al aanwezig (eventueel wat additionele services toevoegen), en add-ons als XBMC Live TV (voorheen XotUZG) kan je gewoon uit de repositories ophalen.
Hmm oke, maar Dit IS TV bevat dus niks meer dan een gewone XBMC als ik het goed begrijp? En zit er veel snelheidsverschil tussen die van hun en een andere?
Bij een normale XBMC moet ik tevens ook nog betalen voor Usenet? Of hoeft dat ook niet net zoals bij Dit Is TV?
Misschien is het handig om je even in te lezen over XBMC en Dit Is TV. Dan begrijp je denk ik wat beter hoe de boel in elkaar steekt.Anoniem: 244101 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:52:
Bij een normale XBMC moet ik tevens ook nog betalen voor Usenet? Of hoeft dat ook niet net zoals bij Dit Is TV?
Kleine aanrader als je direct iets wilt hebben wat direct werkt, koop deze:
http://www.kiwi-electroni...berry-pi-media-player-kit
Het bespaart je wat geld + je koopt niet bij een partij die proberen de raspberry pi + opensource software onder eigen naam proberen te verkopen. Wel even vragen of je direct die Openelec 4.0.0 krijgt ipv Openelec 3.2.4.
http://www.kiwi-electroni...berry-pi-media-player-kit
Het bespaart je wat geld + je koopt niet bij een partij die proberen de raspberry pi + opensource software onder eigen naam proberen te verkopen. Wel even vragen of je direct die Openelec 4.0.0 krijgt ipv Openelec 3.2.4.
[ Voor 10% gewijzigd door Bisti op 12-05-2014 13:19 ]
Anoniem: 300745
! WAARSCHUWING ! Koop het product NIET!
Links werken heel vaak niet, je kunt geen andere link selecteren en laden gaat zeer traag ondanks supersnelle internet verbinding. Software loopt vaak vast, buttons werken niet of reageren niet enz. Lees alle opmerkingen maar op hun eigen facebookpagina. Meer dan Voldoende klanten die hier ook over klagen. Er zijn ook tevreden gebruikers......maar het is maar de vraag wat jij gaat ervaren. Nieuwe versie 4x sneller...dan...jaja 4x sneller, ze geven het zelf al aan....het was traag en dus is het traag. Retourmogelijkheden hebben ze aangepast zodat je na testen en niet tevreden zijn niet zomaar je geld terug kunt krijgen. Accepteren ze het wel naaien ze je met zogenaamde schade aan het artikel als ze het retour hebben ontvangen.
Mijn advies geef iets meer eurootjes uit en koop een minix7 of 8 bij www.minixwebshop.nl die werkt lekker snel, werkt een linkje niet, dan heb je voor dezelfde film/serie keuze uit 10tallen andere links. Altijd een werkende te vinden. Of maak gebruik van www.popcorntime.org kun je gratis streamen naar je pc en smarttv. Is ook te krijgen als app voor Android en nog efkes wachten ook in de applestore. Kost je dan helemaal niets (behalve een paar cent voor de app) en streamt het zo naar je smarttv incl nl ondertiteling!
Dus wil je jouw geld weggooien, bestel bij ditistv, beter alternatief is dan.....geef het aan een goed doel zoals.....vul maar zelf in. Groeten van een zeer ontevreden ditistv klant, maar dat was jullie wel duidelijk geworden (-; zo dit gezegd hebbende sluit ik het dossier en ga ik genieten van een wel werkend apparaat.
Links werken heel vaak niet, je kunt geen andere link selecteren en laden gaat zeer traag ondanks supersnelle internet verbinding. Software loopt vaak vast, buttons werken niet of reageren niet enz. Lees alle opmerkingen maar op hun eigen facebookpagina. Meer dan Voldoende klanten die hier ook over klagen. Er zijn ook tevreden gebruikers......maar het is maar de vraag wat jij gaat ervaren. Nieuwe versie 4x sneller...dan...jaja 4x sneller, ze geven het zelf al aan....het was traag en dus is het traag. Retourmogelijkheden hebben ze aangepast zodat je na testen en niet tevreden zijn niet zomaar je geld terug kunt krijgen. Accepteren ze het wel naaien ze je met zogenaamde schade aan het artikel als ze het retour hebben ontvangen.
Mijn advies geef iets meer eurootjes uit en koop een minix7 of 8 bij www.minixwebshop.nl die werkt lekker snel, werkt een linkje niet, dan heb je voor dezelfde film/serie keuze uit 10tallen andere links. Altijd een werkende te vinden. Of maak gebruik van www.popcorntime.org kun je gratis streamen naar je pc en smarttv. Is ook te krijgen als app voor Android en nog efkes wachten ook in de applestore. Kost je dan helemaal niets (behalve een paar cent voor de app) en streamt het zo naar je smarttv incl nl ondertiteling!
Dus wil je jouw geld weggooien, bestel bij ditistv, beter alternatief is dan.....geef het aan een goed doel zoals.....vul maar zelf in. Groeten van een zeer ontevreden ditistv klant, maar dat was jullie wel duidelijk geworden (-; zo dit gezegd hebbende sluit ik het dossier en ga ik genieten van een wel werkend apparaat.
Gratis streamen? Dat zal dus illegaal zijn. Bij weg blijven.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Anoniem: 614420
Roel ben je niet gewoon van de concurrentie? Het lijkt er in ieder geval erg op, je ziet hier gewoon reclame te maken joh!! Het gaat om ervaringen met dit is tv, heb je die wel? Ik heb in ieder geval een half jaar geleden een box van dit is tv gekocht en die werkte gewoon prima! Heb een maand geleden de nieuwste software erbij gehaald en deze is nog iets sneller. Het verschil zit 'm met name in het uiterlijk.
Wat je zegt over geld retourneren klopt volgens mij ook niet. Ik had een toetsenbord erbij gekocht, deze hoefde ik uiteindelijk niet aangezien mijn eigen afstandsbediening van m'n tv (TOP!) het gewoon deed. Ik kreeg netjes m'n geld terug gestort nadat ik deze geretourneerd had.
Iedereen moet het natuurlijk zelf weten maar ik ben dolblij met alle films en series die ik nu gratis kijk!
Wat je zegt over geld retourneren klopt volgens mij ook niet. Ik had een toetsenbord erbij gekocht, deze hoefde ik uiteindelijk niet aangezien mijn eigen afstandsbediening van m'n tv (TOP!) het gewoon deed. Ik kreeg netjes m'n geld terug gestort nadat ik deze geretourneerd had.
Iedereen moet het natuurlijk zelf weten maar ik ben dolblij met alle films en series die ik nu gratis kijk!
Eerlijk en transparant zijn ze anders wel zie afbeelding.
2 normale, antwoorden werden verwijderd en de gebruiker "Jens Verboom" verbannen.
Dit binnen minuten na plaatsen!
Er was ook nog een antwoord op ontbrekende voetbal streams met een verwijzing naar een bust in engeland waar een streamer gearresteerd werd. (Ja zo legaal is het dus allemaal!)

Heel erg koosjer allemaal
2 normale, antwoorden werden verwijderd en de gebruiker "Jens Verboom" verbannen.
Dit binnen minuten na plaatsen!
Er was ook nog een antwoord op ontbrekende voetbal streams met een verwijzing naar een bust in engeland waar een streamer gearresteerd werd. (Ja zo legaal is het dus allemaal!)

Heel erg koosjer allemaal
[ Voor 36% gewijzigd door Komerad op 15-09-2014 22:31 ]
Absoluut niet doen! Ik heb het getest en het werkt echt belachelijk traag....soms duurt het wel 3 a 4 minuten voordat je eindelijk een serie of film kan starten. Op facebook doen ze echt alsof alles wat ze aanbieden van hun is...
Daarnaast heb ik ook mijn twijfels over hun niet retourneren beleid. Je mag heg product niet openen i.v.m. makkelijk te kopiëren content... Dit mag toch helemaal niet? Als consument heb je toch het recht om het product te testen ?
Maar goed...dat het makkelijk te kopiëren valt blijkt wel omdat er inmiddels al een image op Usenet staat.
Dus koop een RaspberryPi en doe je ding om het uit te proberen..scheelt een hoop geld en ergenis:)
Daarnaast heb ik ook mijn twijfels over hun niet retourneren beleid. Je mag heg product niet openen i.v.m. makkelijk te kopiëren content... Dit mag toch helemaal niet? Als consument heb je toch het recht om het product te testen ?
Maar goed...dat het makkelijk te kopiëren valt blijkt wel omdat er inmiddels al een image op Usenet staat.
Dus koop een RaspberryPi en doe je ding om het uit te proberen..scheelt een hoop geld en ergenis:)
[ Voor 4% gewijzigd door Possible op 15-09-2014 20:56 ]
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Wat ze doen (en wat in de screenshot van Komerad ook te lezen is) schenden ze zelf al de GPL-licenties die 'hangen' aan gebruikte third party software.
Ik heb al een reactie gelezen waarin ze zich beroepten op een of andere wet waardoor ze niet hoefden te retourneren.
Er is discussie gaande over die gpl hier :
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=191914
Ze mogen aanpassingen maken en er geld voor vragen.
Maar ze kunnen niet verbieden de software te copieren en te verspreiden.
Meer nog en image van hun "the one" verspreiden is legaler dan de content die je ermee kan streamen lol!
Klachten kunnen ook hier gemeld worden :
http://www.klachtenkompas.nl/ditistvnl
Er is discussie gaande over die gpl hier :
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=191914
Ze mogen aanpassingen maken en er geld voor vragen.
Maar ze kunnen niet verbieden de software te copieren en te verspreiden.
Meer nog en image van hun "the one" verspreiden is legaler dan de content die je ermee kan streamen lol!
Klachten kunnen ook hier gemeld worden :
http://www.klachtenkompas.nl/ditistvnl
Bestandsnaam : "The ONE 8GB SD"
Best wel eens controleren op rootkits ed.
Hoe ironisch toch dat iemand een product verkoopt die auteursrechten schend gebruik makend van software die onder gpl valt en die dan wil beschermen. Dikke LOL natuurlijk als net die dan op het internet opduikt.
Best wel eens controleren op rootkits ed.
Hoe ironisch toch dat iemand een product verkoopt die auteursrechten schend gebruik makend van software die onder gpl valt en die dan wil beschermen. Dikke LOL natuurlijk als net die dan op het internet opduikt.
[ Voor 4% gewijzigd door Komerad op 15-09-2014 21:24 ]
Dit soort praktijken bespreken we liever niet...
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.