Toon posts:

Athlon 700@770 waarom niet hoger?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn Athlon 700 in het Bios op 770 gezet (110 x 7)
Nou kon ik ook nog 115 x 7 en dan 805 Mhz halen, alleen toen ik opstartte gaf windows allemaal mooie blauwe schermen...
Wat moet ik doen om hoger te klokken zonder dat windows gaat flippen, en hoe kan het dat windows BSOD's laat zien?

Ik heb wel gehoord van de GoldFinger Device (gfd), maar daar weet ik nog niet zo veel vanaf.
Ook zeggen jullie dat je de case van de Processor eraf halen, maar waar is dit voor?

M.v.g

The Madman

Verwijderd

Ik zou in eerste instantie het voltage wat vehogen naar bijv. 1.7 volt, dit wil nog weleens helpen.

Met een GFD kun je de multiplier veranderen, dus van 7 naar 8 bijvoorbeeld, zodat je processor op 8x100 (eigenlijk 4x200) draait. Hiermee kun je vaak verder komen dan met het overklokken van de FSB. Ik kwam met mijn Athlon 750 met FSB overklokken niet verder dan 878 en zelfs daar liep hij niet echt stabiel. Met een GFD zit ik nu aan 1000 MHz stabiel...

Om een GFD te gebruiken moet je de plastic kap van je processor afhalen.

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Volgens mij kun je die bus maar stabiel tot +- 108 zetten ofzo ( fokt ook je video kaart op enzo ). Leuk overklokken doe je volgens mij door met de devider en multiplier te rommelen. Hebbie of een goede soldeerhand of een GFD voor nodig. Er zijn er genoeg hier die je daar veel meer over kunnen vertellen..

Verwijderd

Topicstarter
ok thnx, dan ga ik maar op zoek naar een GFD.