Ik wil graag m'n thuisnetwerk uitbreiden met een 5Ghz netwerk. Probleem is namelijk dat bij het kopieren van bestanden naar m'n NAS de router door z'n knieen gaat. Ook is de snelheid erg laag (2MB/s).
Huidige setup:
Ziggo Ubee > WRT54GL > Switch > NAS
De WRT54GL bevalt prima (rockstable met Tomato firmware
), behalve de snelheid van filetransfers naar de NAS. Heb een Ziggo 30/3 lijntje, en dat trekt hij ook prima (WRT54GL kan tot 55Mbit routeren is mijn ervaring). Vervanging van de router vind ik dus niet echt nodig.
Nu heb ik wat zitten kijken naar een 5Ghz accespoint. Maar wat is nou een goede keuze? Wat ik ook nog als optie heb, is een router pakken en die als accespoint gebruiken. (pricewatch: TP-Link TL-WDR4300 bijv.)
Een hele nieuwe router is geen optie, een beetje degelijke (pricewatch: Asus RT-N66U bijv. ) ben je gelijk 100 euro verder, en dat vind ik echt te veel. Zoals gezegd bevalt het netwerk prima, behalve de kopieersnelheid over wireless. Heb nu als workaround om even kabeltje in te prikken.
Iemand tips? Budget is 50 euro
Huidige setup:
Ziggo Ubee > WRT54GL > Switch > NAS
De WRT54GL bevalt prima (rockstable met Tomato firmware
Nu heb ik wat zitten kijken naar een 5Ghz accespoint. Maar wat is nou een goede keuze? Wat ik ook nog als optie heb, is een router pakken en die als accespoint gebruiken. (pricewatch: TP-Link TL-WDR4300 bijv.)
Een hele nieuwe router is geen optie, een beetje degelijke (pricewatch: Asus RT-N66U bijv. ) ben je gelijk 100 euro verder, en dat vind ik echt te veel. Zoals gezegd bevalt het netwerk prima, behalve de kopieersnelheid over wireless. Heb nu als workaround om even kabeltje in te prikken.
Iemand tips? Budget is 50 euro